Viljornas berg skrev 2017-03-16 19:32:14 följande:
Jag tycker också att det låter som att det kan vara foglossning. Har du fått hjälp som är något att ha? Om du googlar "Thomas Torstensson" (han har forskat om foglossning) och "graviditetstelaterad bäckensmärta" finns bra info.
Enligt färsk forskning ska man undvika allt som provocerar fram smärtan.
Hur fort efter förlossningen gick det över förra gången? Det kan ta längre tid om du redan är sämre än sist.
Jag har fått ett bälte som jag använder. Och lite övningar men tycker vissa av dom gör lite ont att göra. Har även lite andra ryggproblem (gammal arbetsskada) som gör sig lite påmind nu tyvärr. Ska googla på det namnet. Har inte hört det tidigare så kan vara intressant.
Har tänkt ringa och boka läkartid imorgon och se om jag kan bli sjukskriven. Är visserligen arbetslös men har lite möten och andra grejer jag behöver gå på emellanåt. Sen får jag "bara" ha dottern på dagis 15 timmar och hade varit skönt för mig om hon kunde vara några timmar varje dag istället då det blir ett väldigt springande när hon är hemma.
Tror det gick över rätt snabbt. Dottern föddes för ca 4,5 år sen så kommer inte riktigt ihåg. Men kan inte minnas att jag led så mycket av nån smärta efter.