• Anonym (Lisa97)

Falsk identitet?? Ålder osv

Detta är helt fel kategori men fanns ingenting som passade in på detta.

Hej! Jag har en fundering jag skulle bli så glad att få hjälp kring. Jag har träffat en kille som kommer från Turkiet men som nu bor i Sverige. Han säger Sigvard 97a, alltså 19 fyllda år i år. Jag trodde inte på hans ålder då han ser äldre ut och dubbelkollade då med hans leg och där stod det 97a. Men problemet är att jag tror han är äldre än han säger, för han kan handla sprit på Systembolaget och han kan även komma in på krogen när det är 21års gräns. Jag har aldrig tagit mig modet att fråga hur han kan köpa alkohol om han säger sig vara 19 år. Jag har frågat fint nån gång när vi pratat "är det olika åldrar i Turkiet och Sverige?" Då sa jan bara nej.

Är det någon som vet något om detta???

• Svar på tråden Falsk identitet?? Ålder osv
  • Griseknoen35

Alltså är han 19 fyller 20 iår så har han väl haft tur när han gått på krogen och systemet att de inte frågat efter legg. Precis som en 35 åring kan se ung ut och ofta får viss legg kan en 19 åring se äldre ut och aldrig behöva visa legg. En del ser äldre ut än vad de är och endel ser yngre ut än vad de är. Endel ser ut att vara i den ålder de är.

• Anonym (inte sant)

Han är antagligen några år äldre. Kanske runt 25. Det är vanligt att man gör så.

• Praktisk59

Han kanske använder sitt riktiga lägg för att köpa sprit.

Kul när ni båda kommer upp i 50-års-åldren och han i verkligheten är 72Tomte

• Anonym (Va)
    Praktisk59 skrev 2017-03-16 17:23:09 följande:

Han kanske använder sitt riktiga lägg för att köpa sprit.

Kul när ni båda kommer upp i 50-års-åldren och han i verkligheten är 72

Det kommer att vara verklighet för många av de ensamkommande unga som kommer idag och ljuger om sin ålder. De kommer att vara 80 innan de kan gå i pension.
  • Anonym (inte sant)
    Anonym (Va) skrev 2017-03-16 17:51:37 följande:
    Det kommer att vara verklighet för många av de ensamkommande unga som kommer idag och ljuger om sin ålder. De kommer att vara 80 innan de kan gå i pension.
    Ne, nu kommer det inte finns någon pension att få när de är så gamla men om vi låtsas att de hade varit i den situationen idag och varit 60 i verkligheten när de är 45 på pappret. Det hade ändå inte varit ett problem för dom. De hade enkelt kunna skriva upp sin ålder och fått pension. Det är många som är i den situationen idag och som skriver upp sina åldrar. Det får inga negativa konsekvenser för dom.
  • Anonym (Va)
    Anonym (inte sant) skrev 2017-03-16 18:05:31 följande:

Ne, nu kommer det inte finns någon pension att få när de är så gamla men om vi låtsas att de hade varit i den situationen idag och varit 60 i verkligheten när de är 45 på pappret. Det hade ändå inte varit ett problem för dom. De hade enkelt kunna skriva upp sin ålder och fått pension. Det är många som är i den situationen idag och som skriver upp sina åldrar. Det får inga negativa konsekvenser för dom.

Nu är det inte så lätt att skrivas upp i ålder när migrationsverket redan fastställt ålder en gång. Tror inte att det går att göra om faktiskt.
Svar på tråden Falsk identitet?? Ålder osv