• Camspr

vad gäller?

Är på besök hos mamma, där de bott sedan minst 35 år. Det finns en besöksparkering som jag ställde mig på, som vi alla har gjort de senaste åren. Men så idag ställde sig en bil bakom mig så jag ej kommer ut. Det visar sig att de boende har gjort om parkeringen från 7 till 6 platser. De har alltså utökat sina parkeringar och tagit bort besöksparkeringen. Det är kommunens mark men boende har gjort egna linjer.

Då måste jag få lov och stå där?

• Svar på tråden vad gäller?
  • Camspr

Inga skyltar. Finns sex bostäder, de har ett garage med en parkering framför.

Innan va där sju platser nu har de dragit egna linjer och gjort sex platser.

• Camspr

Nej, ingen skylt. Men de har ju tagit bort gästparkering och delat upp den på 6 , så de ska få större. Men de kan ju inte självs bestämma det, haha

• Petter och jag
    Camspr skrev 2017-03-19 20:46:07 följande:

Nej, ingen skylt. Men de har ju tagit bort gästparkering och delat upp den på 6 , så de ska få större. Men de kan ju inte självs bestämma det, haha

Varför skulle de inte kunna bestämma det?
  • Dixie
    Camspr skrev 2017-03-19 20:46:07 följande:

Vem är "de"? Är det en bostadsrättsförening som gjort det, hyresvärd etc?
  • Camspr

Fristående villor, de har en parkering med vars ett garage.

• Dixie

Då måste det ju vara deras mark - och då har de rätt att ändra - det kan ju inte vara kommunal mark om platserna tillhör fristående villor.

• Camspr

Nej absolut, det är ju deras mark.. förutom den ena som är gästparkering. Den har de styckat upp i sex delar. För inte kan de äga en gästparkering? :)

• Dixie

Varför inte? Det verkar ju underligt om kommunen äger en liten bit mark brevid deras, du får nog bara acceptera att parkeringen är borta!

• mammatill6
    Camspr skrev 2017-03-21 00:33:22 följande:

Nej absolut, det är ju deras mark.. förutom den ena som är gästparkering. Den har de styckat upp i sex delar. För inte kan de äga en gästparkering? :)

Självklart är allt deras mark. Och självklart kan de äga en gästparkering om de önskar rita upp en sådan. Likväl kan de ta bort den. Står det inga skyltar att du får stå där får du inte det.
Svar på tråden vad gäller?