Hur tänker ni.. 20 år gammal bil?
Ska man behålla eller sälja en bil som är 20 år gammal
och körd bara 10 000 mil?
Har klarat besiktningen utom sista gången då kostnaden blev lite över 2000:-
Är det bättre att behålla eller sälja den?
Beror väl på vad du ska ha den till. Vår bil är 13 år gammal men har bara gått 3000 mil. Inte så vacker att se på men den rullar bra.
Jag har tidigare haft en då 50 år gammal bil. Den var inte så pålitlig men jag tog mig fram och den var framförallt lite rolig.
Överväger nu en ny bil av säkerhetsskäl. Fyrhjulsdrift, ordentliga balkar i dörrarna, krockkuddar och autobroms står på önskelistan.
När jag sätter mig med barnen i svärföräldrarnas 20 år gamla Saab 900 kan jag inte komma ifrån känslan av att jag sätter dem i en gummiflotte mitt ute på Atlanten. Jag hade med andra ord valt något nyare av säkerhetsskäl :) Men det beror ju förstås både på bilmodell, förare och användningsområde.
Beror väl på vad du ska ha den till. Vår bil är 13 år gammal men har bara gått 3000 mil. Inte så vacker att se på men den rullar bra.
Jag har tidigare haft en då 50 år gammal bil. Den var inte så pålitlig men jag tog mig fram och den var framförallt lite rolig.
Överväger nu en ny bil av säkerhetsskäl. Fyrhjulsdrift, ordentliga balkar i dörrarna, krockkuddar och autobroms står på önskelistan.
Min äldsta fyllde 30 i år. Bes. u.a. Golf GTI 87'a
Min Jeep är 22 år, gått 19.000 mil.
Vår BMW-kombi är 16 år, bes. u.a, 30.000 mil.
Kul med bilar som går bra men som nödvändigtvis inte är nya.
Tyvärr får du inte mkt för en Baleno från 98'.
Den bästa ekonomin får du i att fortsätta bruka den.
/Puppa.