• LFF

Vilken/vilka aktiviteter har era 3-4 åringar?

Vilken eller vilka aktiviteter har ni till era 3-4 åringar? Tänker allts sånt som sker organiserat, bollekar, gymnastik, simskola etc. Varför har det blivit just den aktiviteten eller aktiviteterna? Har ni provat på något annat? När började ni med aktiviteter för barnen?

Vi har börjat fundera över att ha någon aktivitet till våra tvillingkillar som nu snart är 3,5 år. Det handlar om något att börja med till hösten. Är nyfiken på hur andra gör :)

• Svar på tråden Vilken/vilka aktiviteter har era 3-4 åringar?
  • Fru Ve

Vi har inte haft någonting i den åldern. Tycker det räcker med förskola och annat vardagspussel. Min 9-åring har en aktivitet han går på 1 gång/vecka (via kyrkan) annars har ingen av mina barn någon aktivitet. 5-åringen vill dock bärja på judo vilket han ska få göra till hösten. De har inte efterfrågat aktiviteter helt enkelt tidigare.

• Carambolan

Våra har också börjat först i femårsåldern.

• Lena

Parkour började våran vid 4. Vid 5 simskola. Vid 3 knytte/mulle

• tulip79

Sonen började på simskola några månader innan han fyllde 5 år. Inga aktiviteter innan dess.

• scanmia

När min nu fyraåring var tre så gick hon på simskola, till bibliotekets barntimme, karate och på bollskola. Det var också en helt underbar tjej som körde en liten yogasaga/äventyr en gång i veckan som vi gick på. Men då hade hon ingen förskola eller annan organiserad aktivitet. Här är parkerna rätt öde när det är vinter och dåligt väder så det var bra att komma ut och träffa andra barn.
    Nu går hon i skolan och jag tycker att det räcker för henne. Fast lite simskola skulle kanske sitta fint? Hon kan liksom inte få nog av vatten...

• Vågatillslut

Vår tre-åring har gått på teater sen i höstas.( en gång i veckan) Vi provade och vi märker att hon "växer" av det och fantasin stimuleras. Får se hur det blir framöver. Hon gillar att sjunga, så kanske någon kör.

• Mrs Moneybags

Min son var 3 när han började på en helgaktivitet som innehöll både musik, dans och skapande teater.

Något senare började han på basket.

Nu har vi lagt till fotboll, men bara när han har lust...

(Han är 5 nu.)

• Fyllerobot

Kan tillägga att vi har sagt att fram tills att de är så stora att de tar sig iväg till aktiviteterna själva (typ) är det max en i veckan. Vi föräldrar har också varsin veckoaktivitet så om det blir fler för någon skulle vi ses för lite.

• enmamma

Simskola från 3 år.
    För att vi ( föräldrar) ska känna oss säkrare vid olika vattenaktiviteter.

• mammalovis

För våra barn har det varit fullt tillräckligt med förskola även om det bara varit 15 timmar per vecka. Däremot har vi gått på öppna förskolan för att komma hemifrån tillsammans, då det ger en trevlig förmiddag, istället för att vara hemma med ständiga konflikter och gnäll från vår yngsta på 1,5 år, då han verkligen vill göra allt man inte får. Klättra, riva saker och amma hela tiden.

Nu när äldsta börjat i förskoleklass har hon gått på dans och tidigare även simskola, det är knappt så hon orkar det även om hon tycker det är kul ...

• ostpaj

Började på gymnastik, 4 år. Vi går tillsammans på lördagmornar. Hon tycker det är jättekul!

Svar på tråden Vilken/vilka aktiviteter har era 3-4 åringar?