Missed abortion - hur går man vidare?
Tappade våran blivande bebis i v.10+5. Tydligen hade fostret redan dött 8+5, någon dag efter att vi fått se hjärtat slå. Den här sorgen har slagit omkull mig fullständigt. Dessutom har jag lite rester kvar som tydligen ska komma ut av sig själv, om nte nu de närmsta två veckorna så till nästa mens. Blev rek att inte bli gravid förrens nästa mens har kommit. Hur har ni andra, som varit i samma sits, tänk och gjort?
Hur kom ni över alla känslor? Känslorna att kroppen totalt lurat en? Att framtidsplanerna raserats? Den tomhet och sorg vardagen nu innebär med en tom livmoder? Att vara gravid i samma vecka som två andra vänner pch mu vara den som ska följa dessa längs deras graviditet men själv stå utan bebis till hösten? När började ni försöka igen? Hur länge tog det att bli gravid? Känns som kroppen är ju ett enda stort sår nu. Hur ska man kunna finna "lugn" att kunna vara mottaglig för en ny graviditet? Vill gärna bli gravid så fort som möjligt så jag får släppa tankarna på barnet som aldrig blev.
Tacksam för tips, erfarenheter och råd!