• Anonym (Blir mer o mer arg)

Hur länge skall man behöva lida för sin otrohet?

Jag bedrog min sambo med en kollega och hade ett ONS med ytterligare en annan man. Blev påkommen, bad om ursäkt och ville ändå lappa ihop och kunna gå vidare.

Men det är som att jag är tillbakatagen på en massa villkor. Han har en tjejkompis som han umgås alldeles för mycket med och så fort jag ifrågasätter detta eller uttrycker oro för att han skulle vänstra så drar han upp min otrohet varje jäkla gång.

Jag får inte kolla hans mobil när jag vill se vem han skriver med henne med och han har bytt lösenord på sin mail osv. Jag tror kanske inte han är otrogen utan han vill bara se mig våndas.

Han lägger till nya vänner på facebook utan att kolla med mig och mer sådana saker. Han svarar inte alltid i telefon när jag ringer mm.

Hur länge måste jag stå ut med att straffas? Han har inte använt de orden att han straffar mig, men det känns så.

• Svar på tråden Hur länge skall man behöva lida för sin otrohet?
  • Ösbm1037

Låter ju inte som ett funktionellt förhållande TS. Du är otrogen och vill gå igenom hans mobil, godkänna FB-vänner och kolla hans mejl??? Hade aldrig låtit min partner göra så mot mig, det är en sjuk kränkning av privatlivet. Om ni vill fortsätta tillsammans bör ni söka professionell hjälp.

• Crazzy

Det här MÅSTE vara en trolltråd, har svårt att tro något annat.

Kan ju inte finnas en människa som själv är otrogen och sen har det kontrollbehov som du beskriver. Dessutom står det ju inte direkt till din fördel att du inte erkände otroheten, utan att du blev påkommen.

Om jag var otrogen skulle jag krypa i gruset så lång tid som det tog för min man att förlåta mig och kunna gå vidare, om det så tog att han behövde passivt straffa mig så hade jag accepterat det. Men det kanske har att göra med att jag aldrig skulle vara otrogen och aldrig skulle vilja vara utan min man.

• Haskel

Inte alls ur den bemärkelsen. Att man själv mår dåligt en tid, pga ånger och skam är en sak, samt att man mår dåligt  av att se den skada man åsamkat sin partner.

Men i övrigt ska du inte lida alls. Det är din partners val att endera vilja fortsätta eller lämna. Ska man fortsätta, så ska man göra det helhjärtat, utan krav och hållhakar på varandra.

Men även du bör lugna dig lite. Ett visst typ av privatliv måste alla ha. Du har ingenting i hans mobil och dator att göra. Kan man inte lita på sin partner ska man inte leva tillsammans.

• Anonym (q)

ni ska inte vara tillsammans helt enkelt 

• Legend
    Anonym (Blir mer o mer arg) skrev 2017-03-24 14:37:17 följande:

Jag bedrog min sambo med en kollega och hade ett ONS med ytterligare en annan man. Blev påkommen, bad om ursäkt och ville ändå lappa ihop och kunna gå vidare.

Men det är som att jag är tillbakatagen på en massa villkor. Han har en tjejkompis som han umgås alldeles för mycket med och så fort jag ifrågasätter detta eller uttrycker oro för att han skulle vänstra så drar han upp min otrohet varje jäkla gång.

Jag får inte kolla hans mobil när jag vill se vem han skriver med henne med och han har bytt lösenord på sin mail osv. Jag tror kanske inte han är otrogen utan han vill bara se mig våndas.

Han lägger till nya vänner på facebook utan att kolla med mig och mer sådana saker. Han svarar inte alltid i telefon när jag ringer mm.

Hur länge måste jag stå ut med att straffas? Han har inte använt de orden att han straffar mig, men det känns så.

Fatta, han använder din otrohet till att få knulla runt. Handlar inte om straff utan grönt signal till frikort :)

Verkar inte vara en hälsosam relation förövrigt om man bedrar varandra.
  • Legend
    Anonym (Blir mer o mer arg) skrev 2017-03-24 14:37:17 följande:

Omoget, hur gamla är ni?
  • Enensampappa
    Anonym (T) skrev 2017-03-25 16:54:05 följande:

FÖR ALLTID.

+1 

Gör det enda rätta, packa och dra. Du förtjänar inte att ens titta åt hans håll. Otrohet är det smutsigaste som finns i ett förhållande.
  • Anonym (oh vad jag älskar majs)

Mitt ex brukade också fråga hur länge hon skulle behöva lida för sin otrohet. Jag skulle *aldrig* ha kunnat vara otrogen mot henne, men efter att hon själv varit otrogen så blev jag misstänkt för allt möjligt. Hon började också noja om facebook-vänner och vem jag hade pratat i telefon med vid det och det tillfället.

Jag gick väl ifrån att ge henne total insyn i vad jag gjorde (vilket hon inte verkade bry sig om alls) och när hon varit otrogen blev jag nog lite mer restriktiv. Innan var jag ju stolt över henne och över oss. Ville involvera henne i allt och presentera henne för alla vänner. Efter otroheten kände jag att det var jobbigt och pinsamt att behöva berätta om henne. Svårt att involvera någon i sitt liv när man inte litar på personen längre.

• simpson86

Du har varit otrogen med 2 snubbar, din kille känner sej nog heeelt jävla värdelös.. skulle gissa på att han ska hämnas, bygga upp sitt självförtroende genom att ligga runt, när han känner att det finns kvinnor som tycker om honom/vill ha honom för den han är så är du utbytbar.. en vild gissning bara

• Anonym (V)

Glöm inte att sy fast en röd A på dina kläder bara.

• Anonym (Bedragen)

Han kanske pratar med henne om dig och det du har gjort? Och då kan jag förstå om han inte vill att du ska se. Du har gjort något fullständigt vidrigt mot honom och förtjänar all skit du får. 

• Anonym (Bedragen)

Han har all rätt i världen att straffa dig. Hur mycket han vill. 

• Anonym (PåRikrigt)

Men på riktigt?

Jag trodde jag var ung och "oerfaren" men hur gamla är ni egentligen? Beter er som ni vore 12.

Om det har hänt rätt nyligen så förtjänar du detta och lite till. Finns inget värre man kan göra mot sin partner.

Dock ska man självklart gå vidare och släppa det om han valt att förlåta, men det tar tid.

För övrigt så låter inte erat förhållande hälsosamt i vilket fall. Vad ska du göra på hans mail? Och bestämma Facebook-vänner?

Visst, du kan ha åsikter och funderingar kring vilka han lägger till osv men i slutändan så är det hans val och du kan inte bestämma något sånt.

Gör varandra en tjänst och gör slut vetja.

Svar på tråden Hur länge skall man behöva lida för sin otrohet?