• ak15

högt blodtryck

Har fått högt blodtryck :( har haft det i tre månader ... Äter seloken varje dag, alla proverna visar ok men är så rädd att de ska vara något o att jag snart ska få en hjärtinfarkt osv ja ni förstår man tänker det värsta... Hade magsjuka för två veckor sen och då blev mitt blodtryck normalt ?! Men sen steg det igen ?! Någon som har varit med om liknande och allt har gått bra? Har en fem månaders bebis och hade bra blodtryck hela graviditeten

• Svar på tråden högt blodtryck
  • EpicNurse
    ak15 skrev 2017-03-25 18:58:12 följande:

Har fått högt blodtryck :( har haft det i tre månader ... Äter seloken varje dag, alla proverna visar ok men är så rädd att de ska vara något o att jag snart ska få en hjärtinfarkt osv ja ni förstår man tänker det värsta... Hade magsjuka för två veckor sen och då blev mitt blodtryck normalt ?! Men sen steg det igen ?! Någon som har varit med om liknande och allt har gått bra? Har en fem månaders bebis och hade bra blodtryck hela graviditeten

Antagligen vad ditt bltr normalt vid magsjukan eftersom du hade mindre vätska i kroppen.

Dom har kollat dig så du har har HELLP? Nu är det iofs ganska långt efter förlossningen, men ändå!
  • ak15

Vad är det för något? Jo tänkte också på det med vätskan :( hade hoppats på att den höll på bli normal igen ....

• EpicNurse
    ak15 skrev 2017-03-25 20:08:39 följande:

Vad är det för något? Jo tänkte också på det med vätskan :( hade hoppats på att den höll på bli normal igen ....

Det är en slags havandeskapsförgiftning, men man blir riiiiktigt riktigt sjuk! Så har du inga andra symtom så är det inte det!
  • ak15

Någon annan som har varit med om att fått högt blodtryck bara sådär? Och som sedan de har blivit bra för?

• Det kommer bli bra

Ja jag. Jag fick det i slutet av graviditet, misstänkt havandeskapförgiftning och igångsättning. Försvann inte efter att barnet fötts utan hängde kvar länge (6 mån). Till sist utvecklade jag "vita rocken" syndrom, dvs hade normalt hemma men fick hjärtklappning när blodtryck skulle mätas på VC. Fick gå med mätare hemma under 24 h, och den visade normala värden. 

Svar på tråden högt blodtryck