• varelse

Magknip 1 vecka gammal

Har en dotter på en vecka som de senaste nätterna verkar få så ont i magen, hon blir röd och spänd, drar upp benen och är otröstlig. Detta pågår i 3-4 timmar. Har nu läst att man kan ge Semper magdroppar eller Minifom. Har ni erfarenhet av dessa, vilken är att föredra? Vad jag läst på internet verkar folk i allmänhet nöjdare med Sempers, och att det givit snabbast resultat. Det skär så i hjärtat när hon verkar ha så ont..

• Svar på tråden Magknip 1 vecka gammal
  • Fru Ve

Vi provade båda sorterna med sonen nr 1 som hade kolik. Vet inte om det egentligen hjälpte. Men om du ammar, tänk på vad du äter. Uteslut ffa kål, lök och baljväxter/bönor! Det har mina små fått riktigt ont i magen av.

• Miriami

Prova att lägga rapsolja i ersättningen. Om du inte ammar. Annars finns det Bifibaby plus colicin i apoteket receptfritt.

• Hyron

Semper magdroppar fungerade bra på vår dotter när hon bara skrek och grät.

• Athena86

Vilka d-droppar ger du bebisen? (om du ger några) våran son reagerade så på Aco:s d-droppar man får av bvc ..

• Stillan

Hej,

Har ni börjat med D-droppar? Vår son hade också ont i magen. Vi provade de olika dropparna utan större resultat. Bytte sen vi de olje-baserade D-dropparna mot vattenbaserade (de måste man fråga efter på apoteket, de förvaras i kyl). Det blev mkt bättre då, men fortfarande lite ont då o då. Det tar ett tag för bebis att vänja sig vid livet utanför ????

• leiapeja

För oss var Miniform det som vi med en gång märkte någon skillnad på. Min son rapade eller fes aldrig men med Miniform blir det massor av fisar och han verkar må mycket bättre nu. Har även börjat ge honom sempers droppar för att skapa en bra bakterieflora.

Svar på tråden Magknip 1 vecka gammal