• Anonym (Jen)

Kommer otrohet alltid fram?

Som rubriken lyder, vad är era erfarenheter av det?

Har ni levt på som vanligt eller har det uppdagats?

• Svar på tråden Kommer otrohet alltid fram?
  • Anonym (Johan)
    Hjulet skrev 2017-04-04 13:04:16 följande:
    Att 50 procent av befolkningen bedrar sin partner gör det inte mer rätt att att bedra dem flest som varit otrogna inser att det var fel och gör inte om det.
    Men det är också svin livet ut enligt dig, eller finns det någon tid tills man återgår till att vara en god människa.
  • Hjulet
    Anonym (Johan) skrev 2017-04-04 13:07:23 följande:
    Men det är också svin livet ut enligt dig, eller finns det någon tid tills man återgår till att vara en god människa.
    Man kan vara en god människa och bedra en en sån inser att otroheten var fel och gör inte om det och är ärlig inför sin partner om det.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Johan) skrev 2017-04-04 12:58:19 följande:
    Om 50% av befolkningen gör det, så kanske det är det normala.
    Du menar alltså att det skulle vara normalt att svika och ljuga för andra?
    Jag tror faktiskt inte ens otrogna människor uppskattar det själva.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Johan) skrev 2017-04-04 13:07:23 följande:
    Människor bedöms efter sina handlingar, beter man sig som en röv så är man förmodligen en röv. Givetvis lär ju röven själv inte hålla med om det.
  • Anonym (Johan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-04-04 13:22:41 följande:
    Människor bedöms efter sina handlingar, beter man sig som en röv så är man förmodligen en röv. Givetvis lär ju röven själv inte hålla med om det.
    Som sagt, jag har farit Sverige runt och knullat minst 200, det flesta, gifta kvinnor, förmodligen någon du känner, inget jag orkar bry mig om, och visst tyck du att jag är en röv om det känns bra för dig. Själv gillar jag att sätta på röv.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Johan) skrev 2017-04-04 13:29:02 följande:
    Som sagt, jag har farit Sverige runt och knullat minst 200, det flesta, gifta kvinnor, förmodligen någon du känner, inget jag orkar bry mig om, och visst tyck du att jag är en röv om det känns bra för dig. Själv gillar jag att sätta på röv.
    Nu har du nog blandat ihop, jag skiter fullkomligen i vem du knullar och hur många du knullar. Den du beter dig som en röv mot är din fru, och ja du vet det mycket väl eftersom du gör ditt bästa för att dölja det från henne. För om ditt beteende inte vore rövakigt så skulle det väl inte vara några problem att berätta det för henne eller hur?
  • Anonym (Johan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-04-04 14:34:59 följande:
    Nu har du nog blandat ihop, jag skiter fullkomligen i vem du knullar och hur många du knullar. Den du beter dig som en röv mot är din fru, och ja du vet det mycket väl eftersom du gör ditt bästa för att dölja det från henne. För om ditt beteende inte vore rövakigt så skulle det väl inte vara några problem att berätta det för henne eller hur?
    Blanda inte ihop vad du tycker med vad jag tycker, jag älskar min fru och hon mig. Om hon knullar runt när jag inte är hemma, bra, jag bryr mig inte. Förstår inte det där med att man ska berätta allt. 
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Johan) skrev 2017-04-04 14:39:19 följande:
    Blanda inte ihop vad du tycker med vad jag tycker, jag älskar min fru och hon mig. Om hon knullar runt när jag inte är hemma, bra, jag bryr mig inte. Förstår inte det där med att man ska berätta allt. 
    Ja folk som pysslar med tvivelaktiga saker brukar ha svårt för att förstå sig på ärlighet. 
  • Anonym (Johan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-04-04 14:47:31 följande:
    Ja folk som pysslar med tvivelaktiga saker brukar ha svårt för att förstå sig på ärlighet. 
    Har du någon gång frågat din nuvarande om han varit otrogen mot dig?
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Johan) skrev 2017-04-04 14:55:50 följande:
    Har du någon gång frågat din nuvarande om han varit otrogen mot dig?
    Hon, nej jag har inte frågat, det är som sagt normalt att lita på sin partner. 
  • Anonym (Johan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-04-04 16:06:12 följande:
    Hon, nej jag har inte frågat, det är som sagt normalt att lita på sin partner. 
    Gör det, du kan bli förvånad av svaret.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Johan) skrev 2017-04-04 16:07:21 följande:
    Gör det, du kan bli förvånad av svaret.
    1 rätt meningslöst att fråga eftersom så gott som alla ljuger om sin otrohet, se bara på dig

2 Givetvis är jag fullt medveten om att hon kan vara otrogen, det kan alla potentiellt vara men sen är det ju inte alla som är det, det nog beror på hur man är funtad i huvudet

3 Jag ser ingen som helst poäng i att gå omkring och misstänka min partner eller oroa mig utan anledning, den dagen den sorgen.

4 Om jag någon gång fattar misstanke så kommer jag ta reda på hur det förhåller sig och göra något åt det

Men det är ju rena spekulationer, i ditt fall är det ju fakta att du bedrar din partner
  • Anonym (Isolde)

Har en nära vän som varit otrogen ett par gånger, och som kan flirta grovt på konferenser och kurser. Hennes man vet inte om det, och det har inte kommit fram under deras 25 år ihop.

Hon säger att hon älskar honom, och jag tror henne faktiskt. Det har inte fallit mig in att springa och berätta detta för hennes man.

• Anonym (Isolde)

Själv har jag aldrig varit fysiskt otrogen mot min partner, men jag blev en gång handlöst förälskad i min bästa arbetskamrat, och då var jag mentalt otrogen - vilket på många vis var värre än ett ONS. Arbetskamraten var hela min världs fokus. Allt jag tänkte, upplevde, kände berättade jag för kollegan - inte min partner. Allt jag gjorde ville jag helst göra med kollegan.

Har aldrig blivit begragen vad jag vet, men hade tusen gånger hellre velat upptäcka ett ONS än en riktig förälskelse.

• Phalaenopsis
    Anonym (Isolde) skrev 2017-04-05 20:17:33 följande:

Själv har jag aldrig varit fysiskt otrogen mot min partner, men jag blev en gång handlöst förälskad i min bästa arbetskamrat, och då var jag mentalt otrogen - vilket på många vis var värre än ett ONS. Arbetskamraten var hela min världs fokus. Allt jag tänkte, upplevde, kände berättade jag för kollegan - inte min partner. Allt jag gjorde ville jag helst göra med kollegan.

Har aldrig blivit bedragen vad jag vet, men hade tusen gånger hellre velat upptäcka ett ONS än en riktig förälskelse.

... och om man inte agerar på sin förälskelse så ebbar den till slut ut utan att någon egentlig skada är skedd.
Svar på tråden Kommer otrohet alltid fram?