Hej!
Känner så igen mig i er, i början 2015 hade vi samma frågor.
Vi visste inte heller vilken klinik vi skulle vända oss till, det vi visste var att vi ville göra inseminationen i Danmark. Det skrivs om lite olika kliniker här på familjeliv, men vi valde Storkklinik efter att ha hört mycket positivt om dem. Vi har endast positiva saker att säga om dem, allting har fungerat jätte bra, de är lätta att få kontakt med och svarar snabbt på mail osv. Man börjar med att fylla i en journal på deras hemsida, sedan är det ett antal prover man ska ta, resultatet av dessa ska vara klara innan själva inseminationen görs. Vilka står på deras hemsida, provet som tar tid att få svar på är cellprovet, de andra provsvaren får man inom två veckor. Sedan ska man boka in ett journalsamtal där man pratar med personal från Storkklinik, där ställer de en del frågor och ni kan också ställa frågor om ni har några förstås, de vill se vilka ni är för några helt enkelt. Det man bör ha funderat över innan är om man vill ha öppen eller stängd donator. Detta samtal kan man ha via Skype eller på kliniken i Danmark, kostnad var år 2015, 650DKK.
Efter det bara att vänta på ägglossning :) All information man behöver finns på deras hemsida, och det står på svenska. Själva inseminationen kostar 3500DKK och beroende på valet av öppen eller stängd donator skiljer priset, stängd 2000DKK och öppen 3000DKK. Om själva inseminationen görs en röd eller helgdag blir det tilllägg på 450DKK.
Har för mig att jag fick en massa information via mail när vi skickat in vår journal och bokat tid inför samtalet. De är väldigt tillmötesgående och omhändertagande, har som sagt endast positiva saker att säga om dem!
Hoppas ni blev lite klokare av detta, och lycka till!