• Mianyfiken

Förlåta långvarig otrohet utan sex ...

Jag är så ledsen, sårad och arg sedan jag av en slump insett att min sambo sedan 1,5 år har haft en hemlig platonisk relation med en ex-älskarinna (han hade henne parallellt med sin exfru).

Han lämnade sin exfru för mig, men klarade inte att bryta kontakten med en ex-älskarinna. Jag hölls hemlig för henne i 6 mån och jag avslöjade deras kontakt efter 1,5 år. Ett flörtiga sms på Alla hjärtans dag råkade poppa upp när jag hade hans telefon i min hand. Han satt bredvid.

De har under dessa 18 mån messat över 1000 meddelanden på WhatsApp och pratat en del på telefon i smyg.

De träffades några timmar i augusti förra året i sällskap med hennes väninna då hon var på semester i hans hemstad Oslo (hon är från Belgien).

I deras dialog är hon tydligt drivande, men han skriver i land "big kiss" som hejdå-hälsning. En gång har de sex-chattat, men då var han ganska passiv.

Hon har frikostigt delat med sig av deras meddelanden.

Vad gör jag?

Han var konsekvent otrogen mot sin exfru under många år och sista gången var när han träffade mig. Jag backade då jag förstod att han var gift för jag har svårt för otrohet. När han sedan påbörjade sin skilsmässa började hi ses och har varit mycket lyckliga.

Det är svårt att lämna någon man älskar, men jag är rädd för att han kan ha ett stört beteende. Jag har bett honom gå i terapi.

Ska jag ge honom en andra chans?

• Svar på tråden Förlåta långvarig otrohet utan sex ...
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (OST) skrev 2017-03-29 14:43:18 följande:
    Han har inte legat med henne sen han blev ihop med TS, du kanske inte vet det men man kan vara vänner med såna man legat med.  
    Jo det kan man säkert, dock brukar man väl inte (som du själv bekräftade) sextjatta med sina vänner. TS man har sextjattat med kvinnan i 18 månader men ändå vill du påstå att de bara är vänner?
  • Anonym (OST)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2017-03-29 14:52:49 följande:
    Jo det kan man säkert, dock brukar man väl inte (som du själv bekräftade) sextjatta med sina vänner. TS man har sextjattat med kvinnan i 18 månader men ändå vill du påstå att de bara är vänner?
    En gång och då var han passiv, läser du inte tråden, skriver du bara rakt ut?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (OST) skrev 2017-03-29 15:33:18 följande:
    Mianyfiken skrev 2017-03-29 14:17:14 följande:
    Han tycker själv att det är att se som otrohet. Han tycker inte att det är ok att jag gör ngt liknande.
    Mianyfiken skrev 2017-03-29 14:18:51 följande:
    Inte att jämföra med 18 mån relation. Det handlar om tillit antar jag.
    Hur får du det till 1 gång? Det står ju kalrt och tydligt i trådstarten att de har hållt på i ett och ett halvt år.... "De har under dessa 18 mån messat över 1000 meddelanden på WhatsApp och pratat en del på telefon i smyg."
    Eller menar du att det inte räknas som att gå bakom ryggen på TS ?

• Anonym (OST)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2017-03-29 15:45:36 följande:
    Mianyfiken skrev 2017-03-29 14:17:14 följande:
    Han tycker själv att det är att se som otrohet. Han tycker inte att det är ok att jag gör ngt liknande.
    Hur får du det till 1 gång? Det står ju kalrt och tydligt i trådstarten att de har hållt på i ett och ett halvt år.... "De har under dessa 18 mån messat över 1000 meddelanden på WhatsApp och pratat en del på telefon i smyg."
    Eller menar du att det inte räknas som att gå bakom ryggen på TS ?

Jag tolkade denna väldig svåra mening exakt som det står:

I deras dialog är hon tydligt drivande, men han skriver i land "big kiss" som hejdå-hälsning. En gång har de sex-chattat, men då var han ganska passiv.

Var den svår ett fatta, ska jag förtydliga?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (OST) skrev 2017-03-29 17:18:06 följande:

Jag tolkade denna väldig svåra mening exakt som det står:

Var den svår ett fatta, ska jag förtydliga?

Låter som att du gör meningen mer "svår" än vad den är. De har skrivit över 1000 meddelanden till varandra men du sållar ner detta till en eller två. Dessutom kringgår du huvudpoängen. Han själv ser det han höll på med som otrohet, han dolde det för TS av samma anledning men du menar ändå på att det bara handlar om oskyldig vänskap. ..
  • Anonym (oförstående)

Hörrudu OST, går du in för att vara dryg och oförskämd i alla trådar eller? Har sett dig kommentera i några andra och du är på gränsen till otrevlig i varenda en, så också denna. Varför? 

• Anonym (oförstående)
    Anonym (OST) skrev 2017-03-29 15:33:18 följande:
    läste du själv? 
  • Anonym (Jenny)

TS:

Jag säger inte att du ska göra varken det ena eller det andra, men om Du verkligen vill ha ett förhållande med den här killen så tycker jag det kan va värt att ge det en sista chans. Hans beteende har halt klart varit långt över gränsen men utifrån vad du skriver så tycker åtminstone jag att förhållandet borde gå att rädda..

Det ni kanske behöver göra är att möjligen gå och prata med någon? Samt framförallt prata med varandra. Prata prata prata..

• Mianyfiken

Jag har svårt att se ett liv utan honom just nu och är väl beredd att ge honom en andra chans. Jag är mest rädd för att det sker något liknande igen, då han varit regelbundet otrogen mot sin exfru. Min tid är ju värdefull och jag vill ju helst ägna den åt något bra. Tack för dina ord!

• Anonym (håhåjaja)
    Mianyfiken skrev 2017-03-30 13:07:39 följande:

Jag har svårt att se ett liv utan honom just nu och är väl beredd att ge honom en andra chans. Jag är mest rädd för att det sker något liknande igen, då han varit regelbundet otrogen mot sin exfru. Min tid är ju värdefull och jag vill ju helst ägna den åt något bra. Tack för dina ord!

Tänker du verkligen rationellt nu TS?
    Du vet att han har ett en lång historia av otrohet, det verkar alltså vara en del av hans personlighet och inte någon enstaka "misstag", nu börjar samma vanor inte helt oväntat visa sig även i ert förhållande, men du ska ändå ge honom en andra chans. En andra chans för vad? Att fortsätta med samma gamla vanor?

Vad definierar en människa? Personens handlingar eller personens ord?
    Går hans ord och hans handlingar ihop här tycker du?
  • Anonym (OST)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2017-03-29 17:45:45 följande:
    Låter som att du gör meningen mer "svår" än vad den är. De har skrivit över 1000 meddelanden till varandra men du sållar ner detta till en eller två. Dessutom kringgår du huvudpoängen. Han själv ser det han höll på med som otrohet, han dolde det för TS av samma anledning men du menar ändå på att det bara handlar om oskyldig vänskap. ..
    Av mina 1000 sms på min telefon är inte ett ända av sexuell karraktär, och som sagt en gång sexhatt. Så jag ser inte problemet. 
  • Anonym (OST)
    Anonym (oförstående) skrev 2017-03-29 17:59:11 följande:

Hörrudu OST, går du in för att vara dryg och oförskämd i alla trådar eller? Har sett dig kommentera i några andra och du är på gränsen till otrevlig i varenda en, så också denna. Varför? 

Jaså?
  • Anonym (OST)
    Anonym (oförstående) skrev 2017-03-29 17:59:59 följande:
    läste du själv? 
    En gång, hur många gånger är det, inte 1000 gånger i 18 månader.
  • Canadasvensk

Men snalla TS, tror du en otrohet startar naken i sangen? Eller startar den lite  tidigare kanske??

Han brot kontakten EFTER han blev pakommen. Tror du den slutar dar nu eller forflyttar sig kontakten endast till email nu?

Lar dig leva men en otrogen man eller for slut. Kan liksom inte ha och ata av kakan.

Lycka till!

Svar på tråden Förlåta långvarig otrohet utan sex ...