• Äldre 29 Mar 19:00
    13659 visningar
    9 svar
    9
    13659

    Metallica konsertbiljetter

    Tjena. Jag skulle behöva hjälp utav någon kunnig inom juridik eller vidaretips på vart jag kan vända mig med mitt ärende som gäller 4 stycken Metallica biljetter.

    Satt nu i fredags den 24 mars och väntade på biljettsläppen till Metallica och klockan 09:00 när jag skulle logga in så kunde jag inte mitt användarnamn och lösenord. Så tjejen loggade in på sin användare på deras hemsida och jag bokade 4 biljetter. Nu kommer vi till där det har rört ihop sig, hennes namn står på biljetterna men det är med mitt bank-konto som har betalat biljetterna och detta är ett problem för att min tjej har ingen som helst tanke på att gå och se ett rockband som Metallica. Men enligt dem jag har köpt biljetterna av så MÅSTE den personen som står på biljetterna vara med i sällskapet när vi går in till konserten. Tanken var ju att jag och tre kompisar skulle gå men när jag pratar med biljettföretaget  så kan jag glömma den planen, jag har frågat om det skulle gå bra om hon följer med oss till konserten och bara bekräftar att det är hon som står på biljetterna men vill inte gå in själv, men det fungerade inte. Hon måste gå in på konserten.

    Men jag tänker mest på att det är jag som har betalat biljetterna från mitt konto-nr. Men vi var inne på hennes användare. Så alltså blev hennes namn tryckt på biljetterna. Jag undrar vad väger tyngst? tjejens användare som vi köpte biljetterna genom eller att jag betalade dem med MITT konto nr? 

    När jag pratade med biljettförsäljarna om detta så sa dem att det var namnet som gäller. Men jag vill ändå söka vidare efter en lösning så jag och mina 3 vänner kan gå på konserten. 

    Kan jag överklaga på något sätt?
    Om jag vill ta det här vidare vart tar jag kontakt i så fall?

    Jätte tacksam för all hjälp!

  • Svar på tråden Metallica konsertbiljetter
  • Äldre 29 Mar 19:14
    #1

    Denna konsert?

    www.livenation.se/show/955093/metallica-worldwired-tour/stockholm/2018-05-05/se

    Det hade nog varit bra att läsa villkoren innan ni köpte biljetterna...

  • Äldre 29 Mar 19:22
    #2
    MajaVira skrev 2017-03-29 19:14:32 följande:

    Denna konsert?

    www.livenation.se/show/955093/metallica-worldwired-tour/stockholm/2018-05-05/se

    Det hade nog varit bra att läsa villkoren innan ni köpte biljetterna...


    Precis. Där står all information, tack för de. 

    Absolut men blev så jävla stressigt när jag inte kom in på mitt användarkonto på deras sida, så det blev en dundertabbe där tyvärr. Får hoppas det går att lösa på något sätt...
  • Äldre 29 Mar 19:23
    #3
    Personliga biljetter

    Enligt önskemål från Metallica gäller personliga biljetter på denna konsert.


    Besökarens/köparens namn står på biljetterna (max 4 biljetter per köp  vid ordinarie biljettsläpp). Efter genomfört köp kan namnet inte  ändras. Om bokningen gäller flera biljetter kommer det att stå samma  namn på samtliga biljetter – i detta fall måste samtliga personer i  bokningssällskapet gå genom biljettkontrollen samtidigt som köparen (det  namn som står på biljetterna).


    Köparen (det namn som står på biljetterna) ska ha med sig giltig  ID-handling då stickprov där ID kontrolleras kommer att ske vid  biljettkontrollen. Personen vars namn står på biljetterna måste vara en  av personerna i bokningssällskapet.
    Det namn som AXS-kontot är registrerat i, och som används vid köpet, är det namn som per automatik hamnar på biljetterna.


    Antagligen provar ni då dom kör stickprover, eller så får du be tjejen följa medoch direkt efter ni gått in, går ut så finns det risk att ni inte kommer in tyvärr...

    Personligen tycker jag detta upplägget är bra, så man slipper svarta börsen biljetter, folk som blir lurade, och folk som enbart vill tjäna pengar på andras vilja att se konsert... :)
  • Äldre 29 Mar 22:23
    #4

    Jag har köpt flertal biljetter i annans namn och det är inget som kollas vid ingången!

  • Äldre 29 Mar 22:55
    #5
    zZzZz skrev 2017-03-29 19:23:18 följande:
    Personliga biljetter

    Enligt önskemål från Metallica gäller personliga biljetter på denna konsert.


    Besökarens/köparens namn står på biljetterna (max 4 biljetter per köp  vid ordinarie biljettsläpp). Efter genomfört köp kan namnet inte  ändras. Om bokningen gäller flera biljetter kommer det att stå samma  namn på samtliga biljetter ? i detta fall måste samtliga personer i  bokningssällskapet gå genom biljettkontrollen samtidigt som köparen (det  namn som står på biljetterna).


    Köparen (det namn som står på biljetterna) ska ha med sig giltig  ID-handling då stickprov där ID kontrolleras kommer att ske vid  biljettkontrollen. Personen vars namn står på biljetterna måste vara en  av personerna i bokningssällskapet.
    Det namn som AXS-kontot är registrerat i, och som används vid köpet, är det namn som per automatik hamnar på biljetterna.


    Antagligen provar ni då dom kör stickprover, eller så får du be tjejen följa medoch direkt efter ni gått in, går ut så finns det risk att ni inte kommer in tyvärr...

    Personligen tycker jag detta upplägget är bra, så man slipper svarta börsen biljetter, folk som blir lurade, och folk som enbart vill tjäna pengar på andras vilja att se konsert... :)
    Ja men vågar man lita på att dem endast tar stickprover och inte kollar vartenda sällskap? När jag pratade med biljettföretaget sa dem att dem kommer vara väldigt tuffa och kolla alla, men det är kanske något dem måste säga. 
    Jag tycker med att detta konceptet är bra för att få bort all andrahands handel, men det sög att jag var för stressad och inte hade koll på läget :(
  • Äldre 29 Mar 22:56
    #6
    FruNyfiken skrev 2017-03-29 22:23:45 följande:

    Jag har köpt flertal biljetter i annans namn och det är inget som kollas vid ingånge


  • Äldre 29 Mar 22:56
    #7
    FruNyfiken skrev 2017-03-29 22:23:45 följande:

    Jag har köpt flertal biljetter i annans namn och det är inget som kollas vid ingånge


  • Äldre 29 Mar 22:57
    #8
    Är du helt säker på detta? Har du varit på andra konserter med samma koncept? 
  • Äldre 30 Jan 21:10
    #9

    Hej! 


    Vill bara meddela att min svägerska (som köpte biljetterna) har mailat till info@stockholmlive.com och ändrat namn på min sambos biljetter. 


    Hon behövde bara uppge bokningsnummer samt nya namnet på biljetterna. 

Svar på tråden Metallica konsertbiljetter