• tozza16

Kan mensen komma eller ???

Hej tjejer, jag blir tokig på min mens. Som inte kommer för den delen. I morgon har jag gått i en veka med konstant mensvärk mer eller mindre dygnet runt. Har varit så OTROLIGT trött i flera dagar så jag känner knappt igen mig själv, sovit typ 9-10 timmar per natt men känner ändå inte att det räcker för att jag ska orka hålla mig vaken på dagen.

Inte en tillstymmelse till blödning alls förutom värken som är väldigt olik från dag till dag. Molande, stickade, ilande och huggande om vart annat. Ibland sticker det till i blygdbenet så jag säger aj rakt ut.

Min BIM är enligt kalendern, i morgon. Ska jag vänta en vecka till innan jag testar eller vad tror ni ?

I vanliga fall vid mens så brukar jag ha sån oävärk i brösten, få ont i ryggen och bli så sjukt sugen på allt vad choklad heter. Men inte nu, allt känns konstigt och jag är inte riktigt lika mig själv känner jag..

• Svar på tråden Kan mensen komma eller ???
  • Camii

Jag har liknande symptom. Hade ägglossning i helgen och känner nu av stickningar då och då i både bröst och livmoderspartiet/äggstockarna.. Har även fått tydligare ådror på brösten där ett till och med löper över vårtgården. Ovanligt trött och hängig också.. Nu har ju jag ett antal dagar kvar till BIM, men i en tidigare graviditet så hade jag väldigt liknande symptom som jag har nu. Hoppas såklart att det ska bli ett plus, men vi får se :) 

• Camii

Du ska ju helst testa med morgonurin så du kan ju kanske vänta till imorgon? :)

• Anonym (J)

Då hoppas vi på att mensen kommer imorgon då eftersom du tydligen vill det.

• tozza16
    Camii skrev 2017-03-30 20:32:59 följande:

Du ska ju helst testa med morgonurin så du kan ju kanske vänta till imorgon? :)

Jag tänkte vänta till efter helgen och se ifall mensen kommer, har ihärdig värk och brösten börjar ömma så jag anar att den är på väg, vilket känns jätte trist. Vill såååå gärna ha ett plus :/
  • tozza16
    Camii skrev 2017-03-30 20:31:20 följande:

Jag har liknande symptom. Hade ägglossning i helgen och känner nu av stickningar då och då i både bröst och livmoderspartiet/äggstockarna.. Har även fått tydligare ådror på brösten där ett till och med löper över vårtgården. Ovanligt trött och hängig också.. Nu har ju jag ett antal dagar kvar till BIM, men i en tidigare graviditet så hade jag väldigt liknande symptom som jag har nu. Hoppas såklart att det ska bli ett plus, men vi får se :) 

Åh spännande:) När har du bim? Jag har bim idag men ännu ingen mens. Känns dock som att den ska komma varje gång jag går på toa men icke något ännu..
  • Camii

Jag har BIM på fredag.. så det är några dagar till. Men tecknen fortsätter och har även känt lite illamående(inbillar jag mig iaf). Nu på kvällen har jag också känt nästan som en svidande/brännande smärta vid äggstockspartiet.. vet inte om det är ett tecken eller något annat, men som sagt... Hoppas :D Hur går det för dig?

• tozza16
    Camii skrev 2017-04-01 23:02:31 följande:

Jag har BIM på fredag.. så det är några dagar till. Men tecknen fortsätter och har även känt lite illamående(inbillar jag mig iaf). Nu på kvällen har jag också känt nästan som en svidande/brännande smärta vid äggstockspartiet.. vet inte om det är ett tecken eller något annat, men som sagt... Hoppas :D Hur går det för dig?

Har du några andra symtom än dessa ?

Ännu ingen mens för mig, men symtomen fortsätter. Har haft mensvärk och ilande/huggande i äggatockspartiet också i 1 1/2 vecka, brösten började ömma för några dagar sedan men dom brukar göra det då precis innan mens, sover dåligt och svettas på nätterna, är grymt hård i magen och det värker bak i ryggen och höfterna. Humöret ska vi inte ens tala om, haha.. Tror dock att jag inbillar mig och att mensen dyker upp snart. Så konstigt, det kan gå 2 dagar mellan mensvärk arna och sen kan den bli ihållande några timmar och så fortsätter det så..
  • Camii
    tozza16 skrev 2017-04-02 13:42:58 följande:
    Har du några andra symtom än dessa ?

Ännu ingen mens för mig, men symtomen fortsätter. Har haft mensvärk och ilande/huggande i äggatockspartiet också i 1 1/2 vecka, brösten började ömma för några dagar sedan men dom brukar göra det då precis innan mens, sover dåligt och svettas på nätterna, är grymt hård i magen och det värker bak i ryggen och höfterna. Humöret ska vi inte ens tala om, haha.. Tror dock att jag inbillar mig och att mensen dyker upp snart. Så konstigt, det kan gå 2 dagar mellan mensvärk arna och sen kan den bli ihållande några timmar och så fortsätter det så..
    Ah okej.. nje, mina symptom är ihållande "molvärk" sedan 3 dagar efter äl, stickningar i både bröst och äggstockar och lite ömma bröst vid sidorna. Brukar inte ha ömma bröst och funderade på om jag inbillade mig då min sambo helt enkelt testar att trycka till lite grann vilket gjorde fruktansvärt ont. haha.  Inatt sov jag så fruktansvärt dåligt och det tog halva natten innan jag ens somnade.. är dessutom hungrig hela tiden. Ont precis vid ljumsken också..

Jag har också varit hård i magen och väldigt gasig, nästan lite av en förstoppningskänsla över det. 

Hade nästan exakt samma symptom för några år sedan och var gravid då, men pga av flera omständigheter så var vi tvungna att avbryta det.. nu när jag verkligen vill så känns det som att det är för bra för att vara sant. Testade i helgen.. alldeles för tidigt, så fick inget plus tyvärr.. men hoppet försvann ju lite där. 
  • Niko92

Jag hade sådana symtom i en vecka före min BIM.. Jag skulle få mens 4/12 men testade 30/11 för jag inte orkade vänta mer.. testade med RFsU och fick ett svagt streck men vågade inte tro det. Så åkte till apoteket och köpte ett digitalt och höll mig inte ens 1h från att kissa och fick ändå positivt. Det är inte jättevanligt att få positivt så många dagar innan men det kan hände :) Jag trodde jag skulle få den värsta mensvärken någonsin den månaden istället blev det bebis.

• VeronicaJansson93

Är det någon som vet om man kan vara gravid trots negativa test? jag har sådana sjuka symtom. har tagit test idag (digitalt clearblue) som visade ''inte gravid''Förvånad

• Niko92
    VeronicaJansson93 skrev 2017-04-03 13:41:31 följande:

Är det någon som vet om man kan vara gravid trots negativa test? jag har sådana sjuka symtom. har tagit test idag (digitalt clearblue) som visade ''inte gravid''

När ska du ha mens då? Det finns kvinnor som testar positivt 5-7 dagar innan BIM medan vissa inte testar positivt förens BIM + 7-10 dagar
  • VeronicaJansson93
    Niko92 skrev 2017-04-03 13:46:27 följande:
    När ska du ha mens då? Det finns kvinnor som testar positivt 5-7 dagar innan BIM medan vissa inte testar positivt förens BIM + 7-10 dagar
    Jag är Bim+5, så 5 dagar sen.
    Är det sant att man kan kolla med blodprov?
  • Niko92
    VeronicaJansson93 skrev 2017-04-03 13:51:49 följande:

Jag är Bim+5, så 5 dagar sen.

Är det sant att man kan kolla med blodprov?

Har du testat med morgonurin då? Regelbunden mens annars?

Jag har själv inte gjort det då jag när jag plussat lyckats plussa innan Bim.

Dock har jag hört att man kan testa hcg(hormonet som utsöndras) man testar tex. Idag och kommer tillbaka efter 2-3dagar och då kollar man efter en höjning av värdet. Dock har jag ingen erfarenhet av det och vet ej hur man får BM att testa en.
  • VeronicaJansson93
    Niko92 skrev 2017-04-03 14:01:35 följande:
    Har du testat med morgonurin då? Regelbunden mens annars?

Jag har själv inte gjort det då jag när jag plussat lyckats plussa innan Bim.

Dock har jag hört att man kan testa hcg(hormonet som utsöndras) man testar tex. Idag och kommer tillbaka efter 2-3dagar och då kollar man efter en höjning av värdet. Dock har jag ingen erfarenhet av det och vet ej hur man får BM att testa en.
    jag har testat med morgon och eftermiddags urin alla neg. Jag har regelbunden mens annars, den brukar ALDRIG vara såhär sen. den brukar komma exakt på dagen.
  • Niko92
    VeronicaJansson93 skrev 2017-04-03 14:18:35 följande:

jag har testat med morgon och eftermiddags urin alla neg. Jag har regelbunden mens annars, den brukar ALDRIG vara såhär sen. den brukar komma exakt på dagen.

Hmmm Konstigt, men jag skulle vänta 2-3 dagar och sen göra ett nytt om inte mensen kommit. Då hinner hcg:t höja sig tillräckligt. Som jag skrev så finns det kvinnor som plussar när mensen är en vecka eller mer sen.
  • VeronicaJansson93
    Niko92 skrev 2017-04-03 14:35:50 följande:
    Hmmm Konstigt, men jag skulle vänta 2-3 dagar och sen göra ett nytt om inte mensen kommit. Då hinner hcg:t höja sig tillräckligt. Som jag skrev så finns det kvinnor som plussar när mensen är en vecka eller mer sen.
    okej, jo Tack! Glad Jag uppdaterar er om några dagar då Flört
  • Niko92
    VeronicaJansson93 skrev 2017-04-03 14:48:12 följande:

okej, jo Tack! Jag uppdaterar er om några dagar då

Lycka till, håller tummarna!
Svar på tråden Kan mensen komma eller ???