• Birgittis

Min son samlar på japanska tjejfigurer och affischer?

Hej hej!

För ett år sedan så fick min son hem ett halvstort paket från Kina, jag undrade ju såklart vad det var för något så jag öppnade det lite försiktigt så han inte skulle märka. Till min förvånad så hittade jag 3 stycken halvstora tjejfigurer som stod i olika poser, jag stoppade raskt ner dessa och tejpade för så det inte hade sett ut som att jag hade öppnat det och ställde det vid hans dörr. Klockan blev 15 och han kom hem från skolan, han blev väldigt till sig när han såg paketet och smög fort in på sitt rum och stängde dörren. Efter en stund så knackade jag på hos honom och klev in i rummet, det första jag ser är att han har radat upp dessa figurer snyggt och prydligt på sin hylla. Jag frågade såklart vilka dessa fina damer var och han sa svarade med något japanskt vimmel som jag inte uppfattade och att de var från någon japansk serie han hade tittat på. Jag brydde mig inte så mycket om detta och gick vidare med min dag, tänkte väl bara att det var konstigt att min 19-åriga son hade börjat samla på leksaker igen. Någon vecka senare så kom det ett till paket, med denna gången en stor poster på en japanskt tecknad tjej. Jag gjorde som sagt som sist och tejpade igen och placerade den vid hans dörr. Och ni kan ju bara gissa vad han gjorde efter han kom hem, jo.. han placerade den på väggen. En glad flicka som står och vill ha en kram ser det ut som, väldigt konstigt! 

Nu har det gått över ett år och ni kan ju bara gissa hur hans rum ser ut nu, det är FULLT av figurer och affischer på dvs japanskt tecknade tjejer. Han har även börjat lära sig japanska och börjat hälsa på mig med japanska fraser. Jag börjar bli orolig över detta beteendet. Han har även sagt upp kontakten med sina vänner och skyller på att de är "upptagna med läxor", även på helger och lov! 

Ska jag koppla in sociala i detta?

DETTA ÄR FASIKEN INTE NORMALT ATT MIN 20 ÅRIGA SON SAMLAR PÅ FIGURER SOM EFTERLIKNAR UNGA JAPANSKA TJEJER!! 

Birgitta som inte kan sitta
  • Svar på tråden Min son samlar på japanska tjejfigurer och affischer?
  • Rymdmoln
    äldreochklokare skrev 2017-03-31 19:40:22 följande:

haha det är ju supertrendigt med japanska saker. Hänger du inte med?

Knappast supertrendigt längre :) men det ursäktar inte hennes äckliga beteende att öppna sitt barns post. Fattar ju också att det är ett troll men men... min mamma öppnade min post i min yngre tonår och det är verkligen inte okej :p haha så det är därför jag reagerar.
  • FallenAngelNr1000

Va glad att han gillar tjejer! Eller kanske du att han ska vara bög eller en Hen? Vad är normalt? I japan är det väldigr normalt, flrvpnande här och inte efter "vanliga" normer. Men är det så mycket att ifrågasätta? Låt han få utveckla sin personlighet och fantasier än att bli en "normal" dagens svensson. Åtmistone står han för vad han gillar än att vara en skitsnackare och lögnare! Annars kan du ju riva ner allt och kööa han en strapon o dildo om det könns bättre?

• Rymdmoln
    FallenAngelNr1000 skrev 2017-04-01 02:22:39 följande:

Va glad att han gillar tjejer! Eller kanske du att han ska vara bög eller en Hen? Vad är normalt? I japan är det väldigr normalt, flrvpnande här och inte efter "vanliga" normer. Men är det så mycket att ifrågasätta? Låt han få utveckla sin personlighet och fantasier än att bli en "normal" dagens svensson. Åtmistone står han för vad han gillar än att vara en skitsnackare och lögnare! Annars kan du ju riva ner allt och kööa han en strapon o dildo om det könns bättre?

Vad menar du? Skulle det vara fel att vara homosexuell eller transexuell menar du? Du skriver "låt han utveckla sin personlighet" men du skriver också sådana där homofobiska grejer så man undrar ju lite...
  • FallenAngelNr1000
    Rymdmoln skrev 2017-04-01 02:30:45 följande:

Vad menar du? Skulle det vara fel att vara homosexuell eller transexuell menar du? Du skriver "låt han utveckla sin personlighet" men du skriver också sådana där homofobiska grejer så man undrar ju lite...

Ja det är fel. Extremt fel. Så nu kan ni som vill böla ut men alla har rätt till sin åsikt. Men det kanske glömms bort när det är "emot" den nya eran? Bye kommer inte ens svara då du inte hör hur banalt du låter, du vill aöltsp hellre att din son blir knillad i rövem än några affischer ifrån japan på tjejer .. Herregud...vart är världens "välfördsland" på väg egentligen snart har ni väl sex med maskar också !
  • Rymdmoln
    FallenAngelNr1000 skrev 2017-04-01 02:44:51 följande:

Ja det är fel. Extremt fel. Så nu kan ni som vill böla ut men alla har rätt till sin åsikt. Men det kanske glömms bort när det är "emot" den nya eran? Bye kommer inte ens svara då du inte hör hur banalt du låter, du vill aöltsp hellre att din son blir knillad i rövem än några affischer ifrån japan på tjejer .. Herregud...vart är världens "välfördsland" på väg egentligen snart har ni väl sex med maskar också !

Klart du har rätt till din åsikt men vi som tycker du är ett jävla pucko har också rätt till vår åsikt.

Du verkar rätt packad så antar att du ser detta imorgon :)
  • FallenAngelNr1000
    Rymdmoln skrev 2017-04-01 02:49:06 följande:

Klart du har rätt till din åsikt men vi som tycker du är ett jävla pucko har också rätt till vår åsikt.

Du verkar rätt packad så antar att du ser detta imorgon :)

Jag skriver ifrån en lur med sprucken skärm dörför blir det fel. Men jag hoppas dig all framgpng för att din son blir en bög eller hen. Hen är dålig föräldra kunskap. Någon har fattats utav ena förälderna för att bli fålogt behandlad utav samma. Easy shit men nej pusha för "hens" rättigheter !
  • FallenAngelNr1000
    FallenAngelNr1000 skrev 2017-04-01 03:00:03 följande:

Jag skriver ifrån en lur med sprucken skärm dörför blir det fel. Men jag hoppas dig all framgpng för att din son blir en bög eller hen. Hen är dålig föräldra kunskap. Någon har fattats utav ena förälderna för att bli fålogt behandlad utav samma. Easy shit men nej pusha för "hens" rättigheter !

Samma kön som barnet* enkelt psykologi borde det vara!
  • Rymdmoln
    FallenAngelNr1000 skrev 2017-04-01 03:00:03 följande:

Ja det skulle verkligen inte vara jobbigt om mitt älskade barn blev homosexuellt eller transexuellt.

Såklart.
  • Fnollet
    FallenAngelNr1000 skrev 2017-04-01 02:44:51 följande:

Jag förstår inte riktigt vad samlandet av japanska figurer har att göra med sexuell läggning och könsbyte? Menar du att alla som samlar på dessa saker gör det för att de är sexuellt attraherade av anime? För annars får jag inte riktigt ihop dina argument :/

Jag måste säga att du låter rätt fixerad vid sex, då du verkar indikera att välfärdsmänniskorna har sex med allt och alla. Kan det inte vara så att detta samlande inte är sexuellt öht? Och att pojken faktiskt endast tycker om ett spel/serie som han gilllar? Jag samlar på bukowskigosedjur för att jag tycker de är väldigt söta, behöver det då betyda att jag är sexuellt attrahera av mina nallar?

Och om pojken då är sexuellt intresserade av dem och samlar på dessa fantasifigurer för att kunna onanera till, så väljer jag självklart hellre att mina barn är homosexuella/transesuella då dessa iaf kan hitta sig verklig parten och bli lyckliga. Det tror jag däremot är lite svårare för de som gillar Anime på ett sexuellt sätt, de kan ju inte direkt bli ihop med sin "crush" :/
  • MissNastrax

Jag borde bli inlåst på psyket som samlar på figurer och tittar på massa serier och är 28 år..

• BahHumbug

Hahahaha du ska bara veta!
    Många av de figurerna kostar från 300 kronor till tretusen, jag samlar på liknande och jag är tjej. Vore det bättre om han samlade på erotiska affischer med riktiga tjejer? Han har det som intresse och du ska bara veta hur pojkrummen ser ut i Asien. Att samla på anime figurer är samma sak som att samla på serviser man som aldrig äter på eller på porslinsdockor som man inte får leka med.

Svar på tråden Min son samlar på japanska tjejfigurer och affischer?