Hilda77 skrev 2017-04-02 20:37:26 följande:
Det går framåt. Min son föddes flr 7 månader sen nu. Jag fick 25 påsar blod och låg nedsövd på intensiven i 5 dagar.
Det är ingen diagnos man ska strunta i.
Jag gissar att de antagligen kommer göra en magnetröntgen på dig för att ha mer koll om de misstänker accreta. Fick jag göra.
Fick även i vecka 31-32 kortisonsprutor så sonens lungor skulle mogna. Det finns ju en stor risk för blödning speciellt runt vecka 32-33.
Om du planerar fler barn så får du diskutera ordentligt med läkarna då de brukar ta bort livmodern vid accreta. De försökte behålla min vilket visde sig vara ett katastrofalt beslut. Hade de tagit den från början så hade jag inte behövt gå igenom allt jag gick igenom.
Jag hade dryga timmen till sjukhuset vilket de tyckte va i längsta laget.
Läkaren var väldigt bestämd med att jag skulle ta ambulans vid blödning. Fanns iofr inget att välja på då det verkligen forsade blod.
Är med i en engelsk supportgrupp på fb. Och läser man i den så är det nästan alltid lyckliga slut. Det kommer gå bra för dig. De kommer ha stenkoll på dig.
Hade ambulansen kört mig till det sjukhus som följde upp mig så hade jag nog sluppit alla de problemen som jag fick.
Men usch! Jag förstår att det måste ta väldigt lång tid att bearbeta detta.. Men skönt att både du och din son är i livet!
Okej, men är det en vanlig magnetröntgen man gör då?
Jag väntar mitt andra barn nu och jag och min sambo har pratat om detta. Är det så att moderkakan har vuxit fast och det är det bästa att ta bort livmodern så är det ju så.
Åh tack för tipset! Den gruppen ska jag kolla upp :)
Ja, jag försöker att tänka att det kommer att gå bra, men vill gärna ha så mycket koll som möjligt på vad som faktiskt kan komma att ske. Det är nog mitt kontrollbehov som behöver matas lite ;) Så jag hoppas att jag får mer svar nästa vecka vid läkarbesöket.
Gravidförsäkringen är som tur är redan fixad :)