• Enimyllop

Fler med gravidmisstankar?

Hej! Fler som går och misstänker att de är gravida? Jag har bim 8.4 och jag och min man "missade oss" lite precis på min ägglossning, hade tydliga äl symptom samma dag vi hade oskyddat sex och han inte hann avbryta... äl +8 idag enligt min mensapp :) Planerar inte för graviditet men nu när man är lite inställd på det så kommer jag också bli lite besviken om det inte skulle vara så ???? har en dotter på 15mån.

Fler som vill hänga på och stöt och blöta eventuell graviditet? ????

• Svar på tråden Fler med gravidmisstankar?
  • Nini

Hoppar in här jag med..

Började få illamående igår, brösten spänner, ont i svanken, molvärk och blev just crappy i magen

Tog test imorse med morgpnurin som var negativt med testlagrets. Har ingen aningen när jag ska få mens, den har inte kommit igång sedan förlossningen för 11 månader sen. Har haft oskyddat 3 ggr senaste 2 veckorna (kan vara 11/2 vecka).. vet att jag aldrig fått utslag av testlagrets förens typ bim.

Vilka test ger utslag tidigt? När borde det synas??? Känner mig sjukt gravid :-S

• anonimo123

Hoppar in här! Borde fått min mens i måndags men den har fortfarande inte kommit och har inte känt av den heller. I vanliga fall får jag ont i mina ben (som träningsvärk) när jag ska få min mens men jag har inte känt av nånting.
    Däremot är jag illamående till och från, känslig mot dofter, extrem trött, upp och ner i humöret och har fått vattniga flytningar... tänker vänta tills på måndag för att testa mig ... hoppas verkligen på ett + , vill inte bli besviken ??????

• Anonym (misstänker också)
    ewamyisabelle skrev 2017-04-18 18:00:32 följande:

Hoppar in här jag med!

Enligt min mensapp ska jag ha bim om 6 dagar, har under de närmaste dagarna haft molvärk, kraftig yrsel, illamående någon enstaka dag, är det för tidigt med alla dessa känningar??

Tog ett ältest "bara för att" i söndags, och den gav utslag???

Någon mer som liknar mig och sen fått positivt besked?! :)

Håller tummar och tår till er andra som försöker!

Konstigt att få utslag på äl test så tidigt om man inte är gravid ju! Har du testat med early?
  • maalle

Hej!

Jag hopar också in här! Min mens är 3 veckor sen.. fortfarande negativt på gravtest :/

Har ringt gyn nu och fått en tid på måndag 24/4, känns som en evighet dit.

Mår illa, yrsel, känns precis som när jag väntade sonen.

Hur går det för er andra?

• Millagrstrom

Snart dags att bege sig till gyn då.

Mår fortfarande super konstigt.

Snart inne på fjärde veckan med detta illamående.

Ömma bröstkötlar? (Vid armhålan) stick och hugg i höger sida av magen,mellan höftbenet och naveln typ.

Molande värk i ländrygg och magen(precis vid mitt ärr ifrån mitt snitt)

Jag har även fått tydligare blodådror på brösten och bröstkorgen?!

Samt att ibland spänner det till ordentligt på höger sida av magen,blir stenhårt en stund sen släpper det.

Jätte obehagligt.

Men men nu ska jag dit om dryga 10 min och kolla vad det kan vara för fel.

Misstänker en cysta på äggstocken då gravtesten visar negativt

• VeronicaJansson93
    Anonym (misstänker också) skrev 2017-04-18 17:34:52 följande:
    Har du fått svar än? Hur har det gått??? 

Millagrstrom skrev 2017-04-18 15:12:49 följande:
    Hur går det för dig? Varit hos gyn? :)

Jag fick mensen några dagar efter, den slutade någon dag innan jag skulle till gyn, så när jag var hos gyn så gav hon mig beröm för min livmoder och min livmoderhals. jag ska ha ägglossning på söndag eller måndag så nu kör jag och min sambo för fullt så jag hoppas att det ger resultat :) Jag hoppas att vi är så välsignade så att det går vägen.
    Hur går det för er?
  • Kotteskrutt

Jag ska hem o göra ett gravtest. Gjort några för några dagar sen som visade negativt men nu har jag molande värk i magen, sticker till ibland. Blir yr o varm/kall och idag har jag mått illa konstant. Så nu vill jag ha ett plus :)

• Millagrstrom
    VeronicaJansson93 skrev 2017-04-21 13:42:40 följande:

Jag fick mensen några dagar efter, den slutade någon dag innan jag skulle till gyn, så när jag var hos gyn så gav hon mig beröm för min livmoder och min livmoderhals. jag ska ha ägglossning på söndag eller måndag så nu kör jag och min sambo för fullt så jag hoppas att det ger resultat :) Jag hoppas att vi är så välsignade så att det går vägen.

Hur går det för er?

Åh okej:)

Hoppas ni lyckas denna gång.

Jag var till gyn igår då jag mätt så dåligt i 4 v snart.

Var inget gynekologisk fel då allt såg bra ut och jag hade faktiskt ägglossning i förrgår :)

Han trodde med på gallan eller njursten.. fick värktabl.

Jag har BIM 1/5 och hoppas att det ger resultat.. (:

Allt detta ovetandes och misstankarna av en graviditet har fått mig att verkligen längta mer och mer efter ett syskon till sonen :)
  • Suziice

Hej en fråga, många skriver om BIM men det jag undrar är vad betyder det? :)

• Lillmyran79

Hej! Hoppar på här då jag känner att jag måste ventilera detta!

Då vi bestämt oss för att inte skaffa fler barn (1 gemensamt och min man 1 sedan tidigare) så gjorde min man en vasektomi i november, tanken va att jag skulle slippa använda spiral sedan. För några veckor sedan började jag få väldigt ömma bröst ( mitt första och väldigt tidiga tecken på min tidigare graviditet) och ont i först högra äggstocken , som hugg och kramper, sedan lika på vä sidan! Min reaktion va: shit vilken kraftig ägglossning denna månad..... Dock har dessa ömma bröst, typ mensvärkar och ont i svanken fortsatt sedan dess har Bim 25/4.

Till saken hör nu att jag var till bm 18/4 och skulle äntligen få ta ur min kopparspiral... Då hittar bm inte trådarna!!!! Åkte direkt hem och gjorde ett CB digital som visade neg! Men ändå hänger dessa symptom kvar och jag kan lixom inte släppa det.. (kan nog ana trötthet och konstig smak i munnen, men det kan bara va inbillning oxå)

Vad tror ni?

• VeronicaJansson93
    Millagrstrom skrev 2017-04-21 15:29:41 följande:
    Åh okej:)

Hoppas ni lyckas denna gång.

Jag var till gyn igår då jag mätt så dåligt i 4 v snart.

Var inget gynekologisk fel då allt såg bra ut och jag hade faktiskt ägglossning i förrgår :)

Han trodde med på gallan eller njursten.. fick värktabl.

Jag har BIM 1/5 och hoppas att det ger resultat.. (:

Allt detta ovetandes och misstankarna av en graviditet har fått mig att verkligen längta mer och mer efter ett syskon till sonen :)
    Ja jag hoppas det jag med, sitter här och väntar på mensen som kommer komma den 8/5.
    okej men de var ju tur att det inte var något gynekologiskt fel! Hoppas det går bra för er med syskontillverkningen nu! :)
  • Suziice

Ska få mensen 25/5 och jag hoppas verkligen inte att jag får den, min och sambons första barn då han är  22 och jag är 25 :D 

Lycka till alla andra som kämpar :D

• Mawie

En kompis sa till mig att vänta och ta nytt gravtest, det tog 10 veckor efter beräknad mens innan hon fick positivt på Stickan.

• Millagrstrom
    VeronicaJansson93 skrev 2017-04-24 11:41:51 följande:

Ja jag hoppas det jag med, sitter här och väntar på mensen som kommer komma den 8/5.

okej men de var ju tur att det inte var något gynekologiskt fel! Hoppas det går bra för er med syskontillverkningen nu! :)

Jag gjorde ett gravtest i måndags kväll.

Positivt!! Dock har jag provat några gånger till efter det under veckan men tycker mig inte se något på dom..

Blir tokig på d här. Bröstvärken är snäppet värre nu och molvärk till och från. Och illamåendet ska vi inte tala om..

Fattar ingenting. Testen borde ju visa starkare nu.. är på BIM-3 idag.. det översta testet är ifrån i måndags

• Milou3
    Millagrstrom skrev 2017-04-28 13:56:20 följande:

Jag gjorde ett gravtest i måndags kväll.

Positivt!! Dock har jag provat några gånger till efter det under veckan men tycker mig inte se något på dom..

Blir tokig på d här. Bröstvärken är snäppet värre nu och molvärk till och från. Och illamåendet ska vi inte tala om..

Fattar ingenting. Testen borde ju visa starkare nu.. är på BIM-3 idag.. det översta testet är ifrån i måndags

Måste vara extremt frustrerande!!

Antingen så var det på väg att bli en graviditet/tidigt mf eller så var det nåt fel på måndagens test. Hur känsligt är testet från i måndags?

Håller tummarna att du får ett starkare test snart!!
  • Millagrstrom
    Milou3 skrev 2017-04-28 15:23:28 följande:

Måste vara extremt frustrerande!!

Antingen så var det på väg att bli en graviditet/tidigt mf eller så var det nåt fel på måndagens test. Hur känsligt är testet från i måndags?

Håller tummarna att du får ett starkare test snart!!

Det mäter ifrån 25 testet som jag tog i måndag. D sjuka är att jag har hur mkt symtom som helst som tyder på en graviditet. Pratade med en bm idag. Hon sa att d är jätte ovanligt att plussa så tidigt,men inte helt omöjligt. Hon sa även att alla symtomen jag har tyder på en graviditet. Jag skulle ha is i magen och testa igen efter helgen..
  • Milou3
    Millagrstrom skrev 2017-04-28 16:07:29 följande:

Det mäter ifrån 25 testet som jag tog i måndag. D sjuka är att jag har hur mkt symtom som helst som tyder på en graviditet. Pratade med en bm idag. Hon sa att d är jätte ovanligt att plussa så tidigt,men inte helt omöjligt. Hon sa även att alla symtomen jag har tyder på en graviditet. Jag skulle ha is i magen och testa igen efter helgen..

Det skumma är ju att det blev positivt i måndags! Ett redigt spök i sånna fall liksom för det syns ju tydligt!

Du kan ju inte göra nåt ändå mer än att vänta in bim.

Hoppas på ett fett plus snart!
  • Millagrstrom

Jaaaa!!! Äntligen!

BIM idag!!

• Therese17

Jag hoppar in här, jag har just slängt ut min stora fråga i en egen tråd. Frågar samma här som där eftersom jag är i liknande situation.Jag har BIM den 9 maj och mina stora fråga är om det äntligen satt sig ,jag har haft ljusrosa flytningar den30april och 1 maj tänker att det kanske är en nidis? Inga graviditetssymtom alls.

• Anonym (Sofia)

Hallå! Hoppar gärna in här om det är okej. Min mens är nu 5 dagar sen, 6 dagar om bara några få timmar. Under dessa fem dagar har jag mått väldigt konstigt. Trött, illamående då och då, hjärtklappning och blivigt lätt anfådd, varit öm i brösten och dem har blivigt tunga och fylligare, gör alltid nummer 2 men har inte ens behövt göra det sen igår morse, har inte kunnat varken röka eller dricka kaffe för har börjat må illa mer efter det. Idag har jag klarat av att både röka och druckit kaffe utan problem. Provade att testa mig iförrgår kväll och det blev neg, även igår morse och det blev neg. Varit skengravid förut men aldrig att mensen varit såhär sen och såhär mycket olika tecken. Idag tog jag tampong eftersom jag inte våga chansa för skulle iväg och när jag väl tog ut den var det lite ljusbruna flytningar/rosa blod (hur man nu ska förklara det) och medans jag nu ligger här och skriver på rygg så sticker det/ömmar det på vänster sida (tror vid äggstocken) inte säker.. blir tokig på det här. Ska prova göra ett test igen på fredag då vi ska iväg till kreta 1 vecka på lördag. Vågar inte chansa att jag inte är gravid och åka på resa och ta någon öl eller två. Eller inte veta och att de händer något så jag måste åka in på sjukan där borta. Förvirrad tjej. Någon som haft liknande? Help please! Stor kram.

Svar på tråden Fler med gravidmisstankar?