• Anonym (Lustlöst?)

Minskad lust: Hjärnan eller könet

Du som har minskad lust, vad är det som gör det? Är det hjärnan, d.v.s kan inte fokusera på sex/kåthet m.m. Eller är det könsorganen, du vill kunna sexa men får inte stånd/blir fuktig och svälld? Eller kanske båda delarna, det ena ger det andra o.s.v. eller kanske något helt annat?

Du som även kommenterar, skriv gärna om du är man eller kvinna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Minskad lust: Hjärnan eller könet
  • Anonym (Petra)

Annat. Hormoner. De tycker inte längre att sex är något jag ska ägna mig åt. Lata jävlar.

• Anonym (stressråttan)

Jag skulle också säga hormoner.

De vanliga cykliska som kvinnor har, eller stresshormon. De senare har stark påverkan på både mig och min man, ingen av oss blir kåt av att vara stressad genom taket.

• Eena

Har inga problem med minskad lust nu men har haft. Svarade annat då det handlade om förlorad respekt för min partner. Och utan den dog sexlusten, för honom och även för sex generellt tills jag lämnat honom

• Robert 832

Sex är för egen del en blandning av bekräftelse, upplevelse och må bra känsla.

Känner man sig inte het vill man inte knulla, är sexet tråkigt vill man inte knulla, mår man inte bra (har för mycket att göra utanför sängen, stress eller att livet kommer ivägen) vill man inte knulla.

Pressas man ändå att prestera så är det fullt möjligt att man helt och hållet låter bli och gör avsaknaden till en vana.

Svar på tråden Minskad lust: Hjärnan eller könet