• Denelaka

Vill inte ha men bonus barnet på resan

Känner mig elak men jag vill inte ha med mitt bonusbarn på våran resa till Hawaii. Vi ska åka i höst och bonusen som inte vill bo hos oss är här en 2-4 dagar i månaden, bor hos sin mamma ,jobbar 70% och vi betalar så klart underhåll för bonusen. (17år) Men så klart måste jag ju fråga om bonusen vill med då denna är ett barn. Jag sa att om bonusen vill med så får den betala själv sin resa då den inte bor här och förra resan vi betalade för bonusen dock bara 3000kr nu blir det betydligt dyrare följde den inte med på. Nu har bonusens mamma blivit skit sur och undrar varför den ska betala själv och ställt till med ett väldigt liv, så det slutade med att pappan sa att han vill att bonusen följer med och han betalar resan. Jag har 2 barn som bor här varannan vecka (dom vill inte häller att bonusen ska med) och så har vi två tillsammans.
    Det hade känts bättre om bonusen eller mamman betalat hans resa, kan någon säga ur jag ska tänka för att vilja ha med bonusen eller finns det något bidrag att få när man betalar underhåll ?  

• Svar på tråden Vill inte ha men bonus barnet på resan
  • Filliou
    Hin skriver tydligt att hon inte vill ha med bonusbarnet: Känner mig elak men jag vill inte ha med mitt bonusbarn på våran resa till Hawaii. Vi ska åka i höst och bonusen som inte vill bo hos oss är här en 2-4 dagar i månaden, bor hos sin mamma ,jobbar 70% och vi betalar så klart underhåll för bonusen. (17år)

Nånstans vet hon att man inte utesluter ett barn i familjen: Men så klart måste jag ju fråga om bonusen vill med då denna är ett barn.

Styvmamman får det att handla om pengar för att han inte bor där (varför gör han inte det, det får vi inte veta): Jag sa att om bonusen vill med så får den betala själv sin resa då den inte bor här och förra resan vi betalade för bonusen dock bara 3000kr nu blir det betydligt dyrare följde den inte med på.

Bonusens mamma vet förmodligen en hel del om bonusens känslor kring detta med resan, samhörighet och familjesammanhållning och sagt ifrån om detta: Nu har bonusens mamma blivit skit sur och undrar varför den ska betala själv och ställt till med ett väldigt liv, så det slutade med att pappan sa att han vill att bonusen följer med och han betalar resan.

Styvmammans egna barn är såklart självskrivna i familjen, de är ju bonusar till mannen, men de räknas ändå som mer värda. De får också bestämma vilka i familjen som ska få vara med och inte. Sanktionerad mobbing från både vuxna och barn: Jag har 2 barn som bor här varannan vecka (dom vill inte häller att bonusen ska med) och så har vi två tillsammans. 

Styvmamman kan tänka sig att ha med bonusbarnet att göra om han betalar för sig. Något som inte förväntas av de andra barnen som ska delta: Det hade känts bättre om bonusen eller mamman betalat hans resa,

Styvmamman vill tom ha hjälp att ens vilja ha bonusen med på resan, för egentligen vill hon inte det oavsett vad han betalar eller inte: kan någon säga hur jag ska tänka för att vilja ha med bonusen eller finns det något bidrag att få när man betalar underhåll ?  

Vad bonusens pappa tycker om att hans ena barn utesluts ur gemenskapen framgår ju inte, eller jo, han vill ju att barnet ska med och vill betala för sitt barns andel. Dock passar inte det heller nya fruns agenda då  hon hellre ser att bonusen utesluts och inte räknas i familjen. 
  • Anonym (Äpplen och päron)
    Filliou skrev 2017-04-26 13:58:28 följande:
    Hin skriver tydligt att hon inte vill ha med bonusbarnet: Känner mig elak men jag vill inte ha med mitt bonusbarn på våran resa till Hawaii. Vi ska åka i höst och bonusen som inte vill bo hos oss är här en 2-4 dagar i månaden, bor hos sin mamma ,jobbar 70% och vi betalar så klart underhåll för bonusen. (17år)

Nånstans vet hon att man inte utesluter ett barn i familjen: Men så klart måste jag ju fråga om bonusen vill med då denna är ett barn.

Styvmamman får det att handla om pengar för att han inte bor där (varför gör han inte det, det får vi inte veta): Jag sa att om bonusen vill med så får den betala själv sin resa då den inte bor här och förra resan vi betalade för bonusen dock bara 3000kr nu blir det betydligt dyrare följde den inte med på.

Bonusens mamma vet förmodligen en hel del om bonusens känslor kring detta med resan, samhörighet och familjesammanhållning och sagt ifrån om detta: Nu har bonusens mamma blivit skit sur och undrar varför den ska betala själv och ställt till med ett väldigt liv, så det slutade med att pappan sa att han vill att bonusen följer med och han betalar resan.

Styvmammans egna barn är såklart självskrivna i familjen, de är ju bonusar till mannen, men de räknas ändå som mer värda. De får också bestämma vilka i familjen som ska få vara med och inte. Sanktionerad mobbing från både vuxna och barn: Jag har 2 barn som bor här varannan vecka (dom vill inte häller att bonusen ska med) och så har vi två tillsammans. 

Styvmamman kan tänka sig att ha med bonusbarnet att göra om han betalar för sig. Något som inte förväntas av de andra barnen som ska delta: Det hade känts bättre om bonusen eller mamman betalat hans resa,

Styvmamman vill tom ha hjälp att ens vilja ha bonusen med på resan, för egentligen vill hon inte det oavsett vad han betalar eller inte: kan någon säga hur jag ska tänka för att vilja ha med bonusen eller finns det något bidrag att få när man betalar underhåll ?  

Vad bonusens pappa tycker om att hans ena barn utesluts ur gemenskapen framgår ju inte, eller jo, han vill ju att barnet ska med och vill betala för sitt barns andel. Dock passar inte det heller nya fruns agenda då  hon hellre ser att bonusen utesluts och inte räknas i familjen. 
    Ja, hon gillar inte sin bonus, vilket är tragiskt, men det finns ändå två stora skillnader:

1. Bonusen har jobb och inkomst
    2. Bonusen sket i att följa med på den förra resan de skulle ha gjort tillsammans, vilket gjorde att de fick betala hans biljett i onödan - 3000kr. Hon har alltså god anledning att oroa sig för att bonusen ska skita i det igen, och den här gången handlar det om mycket mer pengar.
  • Filliou

Men pappan tänker ju betala för barnet så det blir ju i så fall hans problem.

Med din logik kan jag ju låta min pappas fru betala själv för sin middag på mitt bröllop i sommar - hon har ju både jobb och inkomst. De jag vill ska komma bjuder jag såklart. Hur det känns för henne? Ja, det skulle jag kunna sätta mig in i, och därför skulle jag aldrig göra så.

Att låta ekonomiska frågor sätta standarden för en relation såhär är så elakt och grymt. Och många styvmammor verkar glömma att deras styvbarn har en biologisk förälder i nyfamiljen, nämligen sin pappa. Och att bonusen inte är en bonus eller utböling för pappan utan pappans eget barn.

En helt annan sak vore att lägga fram för bonusen från början: "Den här resan är dyr. Vi vill såklart att du ska följa med, men kan du tänka dig att betala si och så mycket av resekostnaden för det blir svårt för oss att få råd annars".

Men om styvmamman helst vill slippa ungen så kommer hon ju inte att vilja ha honom med oavsett hur mycket han bidrar ekonomiskt. 

• Anonym (Ett före detta bonusbarn)

Hur viktigt är det för den 17-åriga bonuskillen själv att följa med?

Det tycker jag är centralt i sammanhanget.

Vad hans upprörda mamma som han bor hos vill och tycker i den här frågan är inte det minsta intressant. För hon verkligen sin sons talan när hon härjar eller är handlar det om något annat?

Många som skrivit i tråden och verkar vilja ta på sig rollen som "Bonusbarnens beskyddare" verkar ta fullständigt för givet att 17-åringen inte vill något hellre än att följa med och skulle bli helt knäckt och traumatiserad annars. Varför det?

För det första: 17-åringarna liv kretsar i allmänhet inte kring mamma och pappa, oavsett om mamma och pappa lever ihop eller inte. Många 17-åringar VILL inte följa med på familjeresor. Saker som ofta är betydligt viktigare för 17-åringar än resor med föräldrarna är extrajobb (som ger möjlighet att åka på EGNA resor, till resmål man valt ut själv med människor man valt själv), kompisar, pojk/flick-vänner , fester, hobbies, att fixa körkort och bil....

För det andra: 17-åringen har tidigare tackat nej till en resa med pappans familj och det är bland annat därför jag ifrågasätter att så många utgår från att han inget hellre vill än att följa med på den här resan.

För det tredje: TS egna barn vill inte ha med 17-åringen på resan. Om de träffas max fyra dagar i månaden och ändå känner så istället för att se fram emot att få tillbringa mer tid tillsammans tyder det på att relationen mellan dem och 17-åringen är ganska frostig och det är inte helt otroligt att 17-åringen är lika ointresserad av att resa med dem som de är av att resa med honom. Hur roligt är det att resa med människor man inte gillar? Flera av "Bonusbarnens beskyddare" har skrivit hur elakt det är att "utesluta 17-åringen ur familjen". Men tänk om han inte är det minsta INTRESSERAD och inte har något som helst BEHOV av att vara en familj med sina bonussyskon? Det är inte ovanligt alls att barn som får bonussyskon i tonåren aldrig börjar betrakta dem som familjemedlemmar hur gärna de vuxna än vill att det ska vara så.

För det fjärde: Pappan i familjen är skyldig att vårda relationen till alla de inblandade barnen och i synnerhet till de han själv är pappa till. Men vad säger att det bästa han skulle kunna göra för just 17-åringen är att betala just den här resan åt honom?

17-åringen kanske skulle uppskatta en resa ENSAM med sin pappa betydligt mer, även om den resan skulle gå till ett mycket billigare resmål än Hawai? Att 17-åringen inte vill bo hos pappan med alla bonus- och halvsyskon betyder ju inte nödvändigtvis att han inte skulle uppskatta att göra saker med sin pappa på egen hand. Nu tycker säkert någon att det vore orättvist mot de andra barnen om pappan och de äldsta sonen reste iväg på egen hand. Men det håller jag absolut inte med om. Jag tycker nämligen inte alls att det är en självklarhet att alla barn alltid måste med på alla resor . Själv har jag bara biologiska barn men eftersom det är stor åldersskillnad mellan dem har det blivit och kommer bli MÅNGA resor då alla barnen inte följer med. Inte det minsta konstigt eftersom de har helt olika intressen och behov.

• Anonym (Pucko- chokladdryck)
    Anonym (Ett före detta bonusbarn) skrev 2017-07-07 20:40:54 följande:

Vad hans upprörda mamma som han bor hos vill och tycker i den här frågan är inte det minsta intressant. För hon verkligen sin sons talan när hon härjar eller är handlar det om något annat?

Många som skrivit i tråden och verkar vilja ta på sig rollen som "Bonusbarnens beskyddare" verkar ta fullständigt för givet att 17-åringen inte vill något hellre än att följa med och skulle bli helt knäckt och traumatiserad annars. Varför det?

För det första: 17-åringarna liv kretsar i allmänhet inte kring mamma och pappa, oavsett om mamma och pappa lever ihop eller inte. Många 17-åringar VILL inte följa med på familjeresor. Saker som ofta är betydligt viktigare för 17-åringar än resor med föräldrarna är extrajobb (som ger möjlighet att åka på EGNA resor, till resmål man valt ut själv med människor man valt själv), kompisar, pojk/flick-vänner , fester, hobbies, att fixa körkort och bil....

För det andra: 17-åringen har tidigare tackat nej till en resa med pappans familj och det är bland annat därför jag ifrågasätter att så många utgår från att han inget hellre vill än att följa med på den här resan.

För det tredje: TS egna barn vill inte ha med 17-åringen på resan. Om de träffas max fyra dagar i månaden och ändå känner så istället för att se fram emot att få tillbringa mer tid tillsammans tyder det på att relationen mellan dem och 17-åringen är ganska frostig och det är inte helt otroligt att 17-åringen är lika ointresserad av att resa med dem som de är av att resa med honom. Hur roligt är det att resa med människor man inte gillar? Flera av "Bonusbarnens beskyddare" har skrivit hur elakt det är att "utesluta 17-åringen ur familjen". Men tänk om han inte är det minsta INTRESSERAD och inte har något som helst BEHOV av att vara en familj med sina bonussyskon? Det är inte ovanligt alls att barn som får bonussyskon i tonåren aldrig börjar betrakta dem som familjemedlemmar hur gärna de vuxna än vill att det ska vara så.

För det fjärde: Pappan i familjen är skyldig att vårda relationen till alla de inblandade barnen och i synnerhet till de han själv är pappa till. Men vad säger att det bästa han skulle kunna göra för just 17-åringen är att betala just den här resan åt honom?

17-åringen kanske skulle uppskatta en resa ENSAM med sin pappa betydligt mer, även om den resan skulle gå till ett mycket billigare resmål än Hawai? Att 17-åringen inte vill bo hos pappan med alla bonus- och halvsyskon betyder ju inte nödvändigtvis att han inte skulle uppskatta att göra saker med sin pappa på egen hand. Nu tycker säkert någon att det vore orättvist mot de andra barnen om pappan och de äldsta sonen reste iväg på egen hand. Men det håller jag absolut inte med om. Jag tycker nämligen inte alls att det är en självklarhet att alla barn alltid måste med på alla resor . Själv har jag bara biologiska barn men eftersom det är stor åldersskillnad mellan dem har det blivit och kommer bli MÅNGA resor då alla barnen inte följer med. Inte det minsta konstigt eftersom de har helt olika intressen och behov.

Ts 2 barn borde inte heller vara välkomna isf.
  • Brumma
    Anonym (Ett före detta bonusbarn) skrev 2017-07-07 20:40:54 följande:

Ja. Det är centralt i sammanhanget vad 17-åringen själv vill.

TS missade den biten dock..

Och DET är att utesluta..
    Anonym (Pucko- chokladdryck) skrev 2017-07-07 21:48:06 följande:

Ts 2 barn borde inte heller vara välkomna isf.

Du kanske tänker att det ska vara rättvist?

Och därför borde antingen bara helsyskonen, vars biologiska föräldrar är TS och 17-åringens pappa få följa med eller också alla barn från deras tidigare relationer?

Men tänk om alla barn från tidigare relationer inte har samma behov , intressen och önskemål då?

Om TS barn väldigt gärna vill åka medan 17-åringen är likgiltig inför resan eller inte ens har någon lust att följa med ?

Tänk om 17-åringen om han fick välja själv hellre skulle åka ensam med sin pappa på en annan resa medan TS barn skulle föredra just den här resan framför en resa ensamma med sin mamma om de fick välja själva?

Sedan har vi väl inte fått veta hur gamla TS barn är?

Om de är betydligt yngre än 17-åringen är det väl ganska troligt att de ser på ett helt annat sätt på den här typen av resor och värdesätter det på ett helt annat sätt än vad en nästan vuxen 17-åring som förmodligen har ett eget liv på ett helt annat sätt gör?
    Brumma skrev 2017-07-07 22:11:01 följande:

Ja. Det är centralt i sammanhanget vad 17-åringen själv vill.

TS missade den biten dock..

Och DET är att utesluta..

Ja , vi har bara fått veta vad 17-åringens mamma vill och tycker och ingenting om hur han själv ställer sig rill det hela, vilket ju faktiskt är betydligt viktigare . Dels TS, men först och främst 17-åringens pappa har som jag ser det en skyldighet att ta reda på hur han känner och vad han vill.
  • Anonym (aaaaaaaaa)
    Denelaka skrev 2017-04-02 16:05:11 följande:

Jag sa att om bonusen vill med så får den betala själv sin resa då den inte bor här och förra resan vi betalade för bonusen dock bara 3000kr nu blir det betydligt dyrare följde den inte med på.

Har många missat detta???

Det är väl inget konstigt att man inte vill betala i onödan IGEN
  • Anonym (Så jävla ruttet tänkt)

Hade jag varit pappan till bonusen, hade jag lämnat dig utan tvekan trots gemensamma barnen. Någon som resonerar som dig är ingen JAG skulle valt som mamma till mina barn om jag vore man. Han vet säkert inte om dina tankar och din känsla samt dina barns känsla gentemot bonusen, men hade jag varit han, och fått se detta inlägg, hade jag sökt skiljsmässa direkt. Oavsett hur bra mamma du är till dina egna, så spelar det i mina ögon ingen roll om man är så rutten i känslorna för ett annat barn. Jag hade blivit så JÄVLA ledsen om du vore min bonusmamma och jag fattade att du och dina barn kände så illa om mig. Skamligt. Speciellt som vuxen. Om dina barn ej vill ha med honom och uttryckt det till dig hade du om du vore en FIN MÄNNISKA sagt något i stil med att ?han är lika mycket i familjen som ni två är, och sjävklart ska han med. Men vill inte ni åka så får vi lösa det. Bonusbror ska med. Punkt? för att statuera ett gott vuxet exempel på hur man BÖR vara som mamma och bonusmamma, man tar alla barnen under sina vingar, och det har inte med ansvar hit och dit att göra, utan om principer och mammahjärtat. Om du behandlar pojken illa subtilt så ger du också dina barn utrymme att göra det och ge dom rätten att komma med sånna åsikter.

Nej vet du, jag är så jävla illa berörd av detta inlägg och så jävla ledsen å din bonus vägnar. Stackaren. Du är ingen ?bonusmamma? att ha.

Antingen ska ALLA med eller så ska INGEN med. Så är det bara. Hur kan du ens göra en fråga av pengar i det sammanhanget? Kosta vad det kosta vill, bara ingen blir så illa behandlad. Dessutom väljer man ett resmål man har råd med, och med det menar jag dit alla i familjen kan följa med. Betalar din man för dina två? I sånt fall om du är så jävla snål, så kan ju du betala själv för dina två och din man för sin son och splittra summan för de gemensamma två.

Nej TS, du gjorde mig känslomässigt så jävla upprörd.

• Anonym (Så jävla ruttet tänkt)

[quote=77820550][quote-nick]Anonym (Ett före detta bonusbarn) skrev 2017-07-07 20:40:54 följande:[/quote-nick]Hur viktigt är det för den 17-åriga bonuskillen själv att följa med?

17-åringen kanske skulle uppskatta en resa ENSAM med sin pappa betydligt mer, även om den resan skulle gå till ett mycket billigare resmål än Hawai? Att 17-åringen inte vill bo hos pappan med alla bonus- och halvsyskon betyder ju inte nödvändigtvis att han inte skulle uppskatta att göra saker med sin pappa på egen hand. Nu tycker säkert någon att det vore orättvist mot de andra barnen om pappan och de äldsta sonen reste iväg på egen hand. Men det håller jag absolut inte med om. Jag tycker nämligen inte alls att det är en självklarhet att alla barn alltid måste med på alla resor . Själv har jag bara biologiska barn men eftersom det är stor åldersskillnad mellan dem har det blivit och kommer bli MÅNGA resor då alla barnen inte följer med. Inte det minsta konstigt eftersom de har helt olika intressen och behov.[/

Det handlar INTE om barnet är intresserad eller inte, folks ilska är gentemot bonusmammans SÄTT och RESONEMANG. Dessutom ska bonusen få CHANSEN att få följa med på lika villkor som de andra. Det är en annan sak att han tackar nej. Men han SKA och BÖR inkluderas när det blir talan om en resa. Det är sen upp till honom om han vill eller har behovet att hänga med, men han ska inkluderas i planeringen och få känna sig välkommen som de andra om han VILL och på samma ekonomiska villkor som de andra. En anständig och empatisk bonus mamma hade aldrig ens fått en tanke på att utesluta.

• Anonym (--)
    Anonym (Så jävla ruttet tänkt) skrev 2019-07-29 20:08:47 följande:

Det handlar INTE om barnet är intresserad eller inte, folks ilska är gentemot bonusmammans SÄTT och RESONEMANG. Dessutom ska bonusen få CHANSEN att få följa med på lika villkor som de andra. Det är en annan sak att han tackar nej. Men han SKA och BÖR inkluderas när det blir talan om en resa. Det är sen upp till honom om han vill eller har behovet att hänga med, men han ska inkluderas i planeringen och få känna sig välkommen som de andra om han VILL och på samma ekonomiska villkor som de andra. En anständig och empatisk bonus mamma hade aldrig ens fått en tanke på att utesluta.

Men bonusmammans tankar är ju en KONSEKVENS av att dom köpte en resa till bonussonen en gång tidigare och han då struntade i att åka med.

Inte fortsätter man att köpa biljetten automatiskt till någon som redan innan visat att dom struntar i att följa med trots att biljett finns, därför är det en konsekvens att man nu säger att visst får han följa med men då får han ordna biljetten den här gången.

Den här konsekvenesen blir ju oavsett vem det gäller, inte daltar man en nästan vuxen bonus lika lite som svärmor om det hade varit hon som fått resa tidigare men då inte följt med.

Ta bort ordet bonus ur resonemanget så kanske du och andra ser klarare
  • Shoegal81

Är det bara jag som förundras över att TS frågar om det finns något bidrag de kan få för en semesterresa till Hawaii?! Det i kombination med TS totalt bisarra resonemang om att 1 av 5 barn ska betala själv, samt hennes bedrövliga stavning får mig att tro att detta är en trolltråd. Happy Friday!

• snällanån
    Denelaka skrev 2017-04-02 16:30:35 följande:

bonusen åker även med sin mamma i sommar på resa och då ska bonusen betala själv enligt mamman.

Folk spyr galla över ts men ingen gnäller över detta - välkommen till familjeliv.se
  • Plupp73

Om bonussonen själv betalar då han reser med sin mamma, så är det väl logiskt att han betalar själv då han reser med pappan....

Om familjen tidigare betalat 3000 kr för en resa som bonussonen sedan inte följde med på så är det ju inte extremt underligt om de inte vill betala resa till Hawaii som inte precis är gratis.

Att TS i övrigt inte vill ha med bonusen är en annan femma....och mindre trevligt.

• Anonym (F)

Helt otroligt att folk sitter och skriver till ts i en två år gammal tråd. Hoppas Hawaiiresan var lyckad.

• Anonym (Minus)
    Anonym (Så jävla ruttet tänkt) skrev 2019-07-29 20:02:32 följande:

Hade jag varit pappan till bonusen, hade jag lämnat dig utan tvekan trots gemensamma barnen. Någon som resonerar som dig är ingen JAG skulle valt som mamma till mina barn om jag vore man. Han vet säkert inte om dina tankar och din känsla samt dina barns känsla gentemot bonusen, men hade jag varit han, och fått se detta inlägg, hade jag sökt skiljsmässa direkt. Oavsett hur bra mamma du är till dina egna, så spelar det i mina ögon ingen roll om man är så rutten i känslorna för ett annat barn. Jag hade blivit så JÄVLA ledsen om du vore min bonusmamma och jag fattade att du och dina barn kände så illa om mig. Skamligt. Speciellt som vuxen. Om dina barn ej vill ha med honom och uttryckt det till dig hade du om du vore en FIN MÄNNISKA sagt något i stil med att ?han är lika mycket i familjen som ni två är, och sjävklart ska han med. Men vill inte ni åka så får vi lösa det. Bonusbror ska med. Punkt? för att statuera ett gott vuxet exempel på hur man BÖR vara som mamma och bonusmamma, man tar alla barnen under sina vingar, och det har inte med ansvar hit och dit att göra, utan om principer och mammahjärtat. Om du behandlar pojken illa subtilt så ger du också dina barn utrymme att göra det och ge dom rätten att komma med sånna åsikter.

Nej vet du, jag är så jävla illa berörd av detta inlägg och så jävla ledsen å din bonus vägnar. Stackaren. Du är ingen ?bonusmamma? att ha.

Antingen ska ALLA med eller så ska INGEN med. Så är det bara. Hur kan du ens göra en fråga av pengar i det sammanhanget? Kosta vad det kosta vill, bara ingen blir så illa behandlad. Dessutom väljer man ett resmål man har råd med, och med det menar jag dit alla i familjen kan följa med. Betalar din man för dina två? I sånt fall om du är så jävla snål, så kan ju du betala själv för dina två och din man för sin son och splittra summan för de gemensamma två.

Nej TS, du gjorde mig känslomässigt så jävla upprörd.

När ska folk som du fatta att så kallade bonusbarn inte är en bonus! Vem tror du egentligen vill ha med andras ungar på sin semester? Om de biologiska föräldrarna hade velat leva kärnfamiljslivet där alla är inkluderade och älskade så skulle de aldrig skilt sig. Fatta att en styvfamilj inte fungerar som en kärnfamilj! Det är patetiskt att sitta och vråla om hur det SKA vara i andras familjer. Styvungarna får väl be sina biologiska föräldrar att bli tillsammans igen så att de kan resa ihop som en kärnfamilj där alla är välkomna och älskade. Eller också kan de vakna ur sitt rosa skimmer och fortsätta leva i den brutala verkligheten. Bonusbarn är inte en bonus.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (F) skrev 2019-08-03 12:36:34 följande:
    Helt otroligt att folk sitter och skriver till ts i en två år gammal tråd. Hoppas Hawaiiresan var lyckad.
    Håller med
Svar på tråden Vill inte ha men bonus barnet på resan