Kvinnor över 30 års åldern, hur känner ni när unga tjejer tar alla män ifrån er?
Kvinnor över 30 års åldern, hur känner ni när unga tjejer tar alla män ifrån er?
Unga tjejer i 18-25 års åldern.
Ganska exakt så.
Har aldrig haft problem att få någon. Problemet är att få vara ifred från alla dem man inte vill ha. Och det tror jag att jag delar med de allra flesta kvinnor, äldre såväl som yngre
Jag var också 30 när jag (valde) att bryta upp med exet och precis som du, så tackade jag nej till rätt många.
Skulle jag bli singel idag, så skulle jag nog också ha en ny partner ganska lång ner på listan.
Jag är också nöjd med att inte vara under 30, trivs väldigt bra med min ålder, 55+.
18-25-åringarna får gärna lägga beslag på männen i min ålder. Finns många som inte tappat håret, svällt ut på mitten och fastnat i trångsynta värderingar. Fast de brukar ju vara upptagna förstås. Själv skäms jag inte ett dugg över att ha råkat slänga min krok i 25-åringarnas fiskdamm och fått napp. Lever i en mycket harmonisk relation där nyckeln till stor del är just åldersskillnaden. Vi respekterar varandra och behöver inte konkurrera om utrymmet. Han 32, jag 47.
18-25-åringarna får gärna lägga beslag på männen i min ålder. Finns många som inte tappat håret, svällt ut på mitten och fastnat i trångsynta värderingar. Fast de brukar ju vara upptagna förstås. Själv skäms jag inte ett dugg över att ha råkat slänga min krok i 25-åringarnas fiskdamm och fått napp. Lever i en mycket harmonisk relation där nyckeln till stor del är just åldersskillnaden. Vi respekterar varandra och behöver inte konkurrera om utrymmet. Han 32, jag 47.
Jag vet inte vad jag ska tänka om saken. Min mans ex är mer än tio år yngre än jag...
Jag vet inte hur det kunde hända, jag är inte rik, jag är ganska fet, har lite ärr i ansiktet, sneda tänder, glasögon... Han är snygg (vet inte om jag ska känna mig förolämpad av kommentarer som "men han är ju snygg" som vissa kläcker ur sig när de ser min man eller bara garva ) inte rik nu men kommer att ärva en del en vacker dag.
Hans ex ser ganska bra ut, inte tjock men mullig och är som sagt, mer än tio år yngre än jag.
Han friade till mig efter 3 veckor och i år firar vi 5 år som gifta, hon tjatade till sig en förlovning.
Som personer är vi dock helt olika, jag är jävligt trevlig och hon... inte så mycket.
OM min man en vacker dag lämnar mig för någon yngre så tänker jag att jag hoppas hon är ekonomisk, för det är inte min man så det kommer att bli knapert i slutet av månaden och arvet kommer att blåsas snabbt. Men det är ju inte mitt bekymmer då Jag lever förmodligen loppan som lycklig singel då ändå så
"Tar" mannen?? Man äger väl inte sin man, han gör sina egna val. Är väl aldrig roligt när en relation tar slut, om nu frågan handlar om det, men det handlar inte om en viss ålder. Själv har jag mest levt med yngre män och i längre förhållanden. Är 50+ o sambo med en man 30+ . Jag känner flera i min ålder som lever i fasta förhållanden med yngre män. Det är då definitivt en bättre känsla att älskas för den man är som person än för en siffra! Live and let live!
Den dagen det händer ska jag svara på det..
Jag är en kvinna på 32 år och min kk är 21 så är nog snarare 20 åringarna som bör oroa sig att vi 30+ snor killarna för dem
Blivit brädad av en äldre kvinna ts? Ditt inlägg stinker bitterhet lång väg..
Har aldrig hänt, snarast tvärtom för mig. Brukar rekommendera mina vänninor att skaffa Silikonbröst om de snabbt vill lägga sig "pole position" för mäns intresse.
Men lilla TS då. Jag tror att yngre småtjejer behöver oroa sig för kvinnor som är 30 plussare istället. Jag är snart 38 och min fästman sedan 5 år är 29 år. Det är nåt speciellt med oss som tänder killar i 20-årsåldern. Yngre tjejer attraherar snarare äldre män oftare än killar som är i min killes ålder. Ask me, I've been there.
Jag tror dom flesta söker en partner i sin egen ålder. Man har kanske mer saker gemensamt, är uppvuxen under samma tid och är på ungefär samma plats i livet. Delar kanske liknande mål och livserfarenheter. Sedan kan såklart kärleken överraska oss, och vara tidslös och det kan skilja många år ibland.
Men hur du skriver så antar jag att dessa äldre män söker unga tjejer, enbart pågrund av utseendet, och det tycker jag personligen känns lite sorgligt. Någon slags medelålderskris och jakt på uppmärksamhet och bekräftelse från då mannens sida?Hur roligt är det för dig? Att fylla någons ego, istället för att själv bli fylld med kärlek.
Sedan går tiden snabbt. Idag är du 20, imorgon 30, sedan 40 osv.
Jag känner inget särskilt då bittercelgubben som startat denna tråd beskriver ett fantasiscenario och en personlig hämnddröm som inte har något med den allmänna verkligheten att göra.
Sen är jag ändå inte intresserad av gubbsjuka män. Är inte gummsjuk själv utan föredrar män runt min egen ålder eller möjligen äldre, om de är i gott skick. Att fixera vid åldersiffror i sig och försaka de mer djupa och väsentliga egenskaperna hos en person låter mestadels ytligt och bådar inte för en seriös, hållbar relation ändå. Sådana män är inget att ha.
Alltså, dessa män i 30-40-50-60-årsåldern som bara springer efter yngre kvinnor är det ju ingen som vill ha, rent generellt. De unga kvinnorna vill inte heller ha dem - nu menar jag inte 40-åriga normala män som haft flera relationer med jämnåriga och sen någon enstaka gång råkar träffa någon som råkar vara yngre, utan män som enbart raggar på mycket yngre kvinnor som ofta har vissa gemensamma attribut. Eftersom jag själv varit en sådan som drar till mig detta bottenskrap av män så vet jag ju av egen erfarenhet att det inte är smickrande utan enbart jobbigt, till och med otäckt ibland.
Man kanske kan jämföra det med myggor. Det finns människor som luktar på ett sådant sätt att myggor finner dem oerhört attraktiva. Jag är enbart glad att jag inte är en av dem och känner sympati med de stackare som blivit utvalda som extra mumsiga.