• VeronicaJansson93

Symtom men ingen mens

Hej! Jag har skrivit och läst antalet trådar här på familjeliv men känner mig bara ännu mer förvirrad.
    Jag och min sambo försöker  bli gravida och jag började få symtom ÄL+10 så som molande värk i livmodern, svettningar på nätterna och humörsvängningar. ju närmare jag kommit dagens datum har det uppstått flera symtom så som, ömma bröst, hårt nere vid livmodern samt värk om jag trycker där och illamående och känslig för vissa lukter.
    Jag har tagit flera tester som visat negativt men jag har både läst och hört att Hcg nivåerna kan vara så låga så att det inte visar något på stickorna än och att jag ska vänta några dagar till. Jag tänker hela tiden att mensen kommer komma snart och detta är bara tecken på mensen. Igår hade jag och sambon oskyddat sex igen och det kändes så konstigt i magen/livmodern så att det nästan gjorde ont jag kan tillägga att det aldrig har gjort ont innan.

kan någon hjälpa mig med tips på vad jag kan göra? kan man fråga läkare om blodprov? eller hur ska jag göra? Förvånad

Orolig Tjej
  • Svar på tråden Symtom men ingen mens
  • nonameleft

Du skriver ingenting om när du har BIM så det är svårt att svara på dina frågor

• Kanttant

Utgår från att du menar att du skulle fått mens idag ("dagens datum"). Du kan gå och testa på sjukhus, men de skulle nog anse det rätt onödigt om du är på BIM idag. Vänta några dagar, även om det är frustrerande, och ta ett till test då. Om du fortfarande testar negativt i slutet av veckan och ingen mens dykt upp så kanske du kan gå och testa med blodprov då. Men symtomen är ju klassiska graviditetssymptom, dock omöjligt att svara på om det är "riktiga" graviditetssymptom eller symptom på men eller annat. Lycka till!

• Kanttant
    VeronicaJansson93 skrev 2017-04-03 15:41:15 följande:

ojdå, vilken tur att du på pekade det!

Jag skulle fått min mens den 29/3 men den har fortfarande inte kommit.

Isåfall är du BIM+5, borde visa på ett vanligt hemmatest vid detta laget. När testade du senast? Prova idag igen annars! Sen finns det ju en del människor som dröjer flera flera dagar efter BIM innan de testar positivt på hemmatest. Men om ingen mens dyker upp och symptomen håller i sig så verkar det ju rätt positivt :)

När det gjorde ont i livmodern vid sex, var det som mensvärk fast mer intensivt och ihållande? Ökade det om/när du kom? För det är en rätt typisk grej om man är gravid.
  • VeronicaJansson93
    Kanttant skrev 2017-04-03 15:47:35 följande:
    Isåfall är du BIM+5, borde visa på ett vanligt hemmatest vid detta laget. När testade du senast? Prova idag igen annars! Sen finns det ju en del människor som dröjer flera flera dagar efter BIM innan de testar positivt på hemmatest. Men om ingen mens dyker upp och symptomen håller i sig så verkar det ju rätt positivt :)

När det gjorde ont i livmodern vid sex, var det som mensvärk fast mer intensivt och ihållande? Ökade det om/när du kom? För det är en rätt typisk grej om man är gravid.
    jag tog testet idag runt 13. jag har beställt hem fler tester så att jag har hemma.

Det kändes som mensvärk fast på ett annat sätt, och det höll i sig under samlagets gång men när jag kom vart det mer smärta fast det var skönt samtidigt, om du förstår vad jag menar.
Svar på tråden Symtom men ingen mens