Hilda07 skrev 2017-05-27 18:23:56 följande:
Undrar hur det gått för Ts? Vi har också blivid erbjuden plats på blackevägens förskola i augusti och vet inte om jag vågar tacka ja. Detta var nämligen inte med som alternativ på det vi sökt. Ska ringa på måndag och höra hur köerna ser ut på de vi faktiskt sökt till.. men berätta gärna hur det gått och vad du tycker.
Vi håller på att skola in och jag är inte imponerad! Ska försöka hitta en lösning som gör att jag slipper ha henne där. Har fått mitt första alternativ från augusti och ska bara ha henne på Blackevägens i ca en månad, men har ingen lust att lämna henne där ens under så kort tid. Det är en annan förälder som också håller på att skola in och hon har samma intryck som mig, alltså att det inte är bra. Några av sakerna jag reagerar på...
*Personalen känns oangagerade och hälsar knappt när man kommer.
*Personalen tar inget initiativ till att försöka lära känna mitt barn, utan håller sig nästan hela tiden på avstånd vilket gör det svårt för barnet att lära känna personalen och känna trygghet med dem.
*Personalen låter barnen grina utan att de tröstar dem. Vid flera tillfällen har jag och den andre föräldern som skolar in, försökt att trösta gråtande barn då personalen många gånger inte tröstar dem.
*Vid maten lämnar personalen barnen själva vid upprepade tillfällen utan att säga till någon annan personal att ha extra koll. Ett barn skulle kunna sätta i halsen och dö under de minuter som personalen lämnar barnen oövervakade att äta själv.
*Personalen verkar ha dålig koll på hur inskolningen ska göras och kan inte ge klara besked.
Totalt sett så känns det inte alls bra, och som sagt så håller den andra föräldern som skolar in, med mig, så det är inte bara jag.