• Skrollan16

Gravid -citalopram

Jag är 36 år har två underbara barn o sambo. Vi har haft en längtan efter ett barn till sedan minstingen 6 år var 1år men efter år av sorg o dödsfall så har vi inte orkat. Vi längtar dock. En öppning syns o min sambo har fått en delägare i sin firma som kommer avlasta. Nu när tiden kändes inne o vi längtar så undrar jag hur man gör när man äter citalopram. Jag äter 10mg o har gjort det i 3 mån. Allt känns bättre o jag hoppas vårt liv får en vändning. Är vi själviska som vill försöka igen? Vet att man ska undvika medicin o graviditet men har någon varit med om liknande sits? Kan man ära medicinen ibörjan?

• Svar på tråden Gravid -citalopram
  • Humel90

Jag vart gravid utan att vi planerat det och äter citalopram 20, är i v.26 nu. När man läser biverkningar på citalopram så blir man lite rädd. Men enligt både min läkare och barnmorska är det större risk för bebis om jag slutar med dom och får sämre psykisk hälsa. Så det ska inte bara någon fara :)

• Primmeling

Redan för 14 år sedab sa man att citalopram kunde ätas under graviditet. En av de mest beprövade medicinerna mot depression under graviditet.

Svar på tråden Gravid -citalopram