Fullkomligt livrädd för medicinsk abort
Hej!
Jag hoppas det finns någon här inne som har något tips, idé eller råd att ge till mig.
Tanken är att jag om några dagar ska in till gynmottagningen för att påbörja en medicinsk abort på grund av en oplanerad graviditet (som skedde trots skydd och akut p-piller). Jag är precis livrädd för själva aborten och även allt runtom. Rädd för hur mycket det kommer blöda, rädd för att det kommer göra ont, rädd för att aborten inte ska fungera och rädd för att något ska gå snett. Hade först tänkt att göra den hemma, men har nu börjat fundera på om jag skulle försöka få en tid på sjukhuset istället då det kanske känns mer tryggt med hjälp på plats ifall något skulle gå snett?
Dessutom så går jag bara runt och gråter hela tiden och får panikångestattacker om vartannat. Pojkvännen har försökt stötta mig men vill bara få allt detta "överstökat" och "fixat" så vi kan gå vidare från hela denna "incidenten".. vilket har gjort att jag är så arg och sårad. Vill inte träffa honom, prata med honom eller ens se på honom.. Har till och med gått i tankar om att göra slut med honom när allt detta är över.
Hur sjutton tar man sig igenom detta? Jag är livrädd och vet verkligen inte hur jag ska klara det. Det känns helt omöjligt.
Tacksam för alla svar, tips, råd, etc. som jag kan få.