• MyBeauty

Oro irritation

Jag vet inte om min känsla är fjantig. Men min sambo sen tio år tillbaka har ALLTID hållt på att smsa med någon eller några av kvinnorna på samtliga arbetsplatser som han haft genom åren. Och jag finner detta väldigt irriterande. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera denna känsla heller, men det skapar osäkerhet och irritation hos mig.

Jag försöker att acceptera och tränga bort det. Men det finns ändå ALLTID där.

Hur skulle du hantera detta?

• Svar på tråden Oro irritation
  • bullen1984

Nej det är inte okej men jag kan inte förstå varför du har accepterat detta i 10 år? 
    Hur har du fått veta att han smsar? 

• MyBeauty

Jag har väl alltid känt mig osäker på vad jag borde acceptera och inte. Känns inte som att jag kan hindra honom från att prata med andra. Men det blir ändå frustrerande då det blir ett återkommande mönster. Ibland hade jag önskat att det var något mer konkret. (Något mer tydligt att ta av) än det här luddiga som ligger över alltid. Han blir i övrigt alltid väldigt trevlig och inställsam så fort det är en tjej. Oavsett om det är en singel tjej, äldre, yngre, en kompis x. Vänners tjejer blir han väldigt bra vän med eller om det är barnens kompisars föräldrar. Exempel han har numret till mamman och pappan men ändå väljer han att ringa mamman för att planera lekträff. Nu tror jag inte att han är otrogen med alla men han tycks ha ett enormt bekräftelse behov. Jag själv skulle som exempel inte välja att ringa barnens pappa för att planera lekträff då jag har mammans nummer. Tycker annat vore märkligt. Men jag vet inte vad tycker ni?

Jo jag vet att han smsar med sina kollegor eftersom ibland har jag helt enkelt råkat se det. Och ibland har han råkat säga att han fått höra något från personen i frågan. Det finns rätt mycket att berätta egentligen men orkar inte gå in på de. En av hans kollegor ringde mig även under den tiden han var på en annan arbetsplats. Tyvärr svarade jag aldrig. Hade missat när jag var och jobbade och hade missat när jag låg och sov. Tyvärr tog jag aldrig modet att ringa upp. Något jag ångrar idag. Men men.. inget göra åt nu eftersom det gått för lång tid.

Vet även om att han har skjutsat hem sina vänner. Inget han sagt men något jag noterat ifall saker varit flyttade på framsätet. Då har han sett lite rolig ut när jag frågat.

Han har alltid haft en förmåga att vara "lite bättre" och det är inte värt att ta någon diskussion i någon större utsträckning eftersom han alltid vänder allt mot mig. Jag och min familj är si och så också får det en att känna sig ännu sämre.

Men kände iallafall att jag behövde skriva av mig lite. Och höra vad man ska acceptera och inte egentligen. Det är visserligen ett beteende han har som jag tror är svårt för honom att sluta med. Men det är som sagt inte så kul för det. Det påverkar även fast man försöker förtränga det.

• 28sof

Tycker det låter som att han behandlar dig nedlåtande. Jag hade aldrig acceptera att min sambo smsat i smyg med kollegor. Sådant brukar leda till otrohet dessutom. Ställ krav!

Svar på tråden Oro irritation