• LinneaHomlgren

Hjälp! Är så rädd för ett missfall, känner mig inte alls gravid.

Hej,

Jag är gravid i ett mycket tidig stadium och vill behålla den. Har varit gravid två gånger förut men valt att göra abort då. Dem två tidigare gångerna har jag varit illamående och fått stora och spända bröst direkt men denna gång nu när jag vill behålla den så känner jag inget av dem, enbart haft mensvärk i en veckas tid. Förstod att jag var gravid när mensen var försenad och gjorde ett test direkt, när det visade ett plus gjorde jag två till haha sen ett test på MVC och de visade positivt alla gånger. Men jag är SÅ rädd för min mens verk ska vara någon dålig sak nu när jag inte känner dem andra symtomen. Tänk att jag längtar efter att få illa :( Vad tror ni om de här och hur har era upplevelser varit? Känner mig så nedstämd för att jag är så rädd att något hänt eller ska hända och så vet man inte om de..

Sen förstår jag inte hur jag räknar veckor heller. Första dagen på min senaste mens var den 27/2, ska jag ränka då som att jag är i 5/6 veckor nu eller hur räknar alla?

• Svar på tråden Hjälp! Är så rädd för ett missfall, känner mig inte alls gravid.
  • Anonym (Aina)

Du väntar barn och inte missfall

Sen borde du vara i v 6 nu (5+nånting)

• LinneaHomlgren

Tack för ditt svar! Blir så orolig så det är väldigt skönt att få höra av någon annan.. Men räknar man BF 40 veckor från första dagen på sista mensen eller när man blivit befruktad två veckor efter?

• EpicNurse

Mensvärk är ju det vanligaste symtomet, och det tydligaste tecknet på att något växer! Mängden och eller styrkan på symtomen avgör inte hur gravid man är och tyder inte heller på hur stor missfallsrisken är!

Du är i v 6. 5 fullbordade veckor och 4 fullbordade dagar. Alltså 5+4!

• Anonym (s)

jag kände inget fören jag va några veckor efter mensen (då kom illa måendet), eller ja fick ibland små "syntomer" som jag brukar få vid vanliga mensen (mensvärk, ömma bröst) som kom och gick under dagarna, vissa dagar kände jag inget alls :) så de behöver inte vara någon fara för att du inte känner något just i början :)

• LinneaHomlgren

Tack för era svar! Visste inte att man räknade så :) Och så sjukt att jag helt missat att den här molande känslan i magen kan vara ett graviditets tecken... Gud vad mycket jag har att lära mig nu XD

• Lovisanilsson95

Är i v 16 och jag har bara haft mensvärk, och har inte känt mig gravid, förra veckan var jag på kub och såg en liten vilde där inne,

Det är vanligt att inte ha många symptom :) var glad att du slipper :)

• Skridskoprinsessan2017

Ja hade inga symptom förutom lite molande värk, ungefär som mens verk. I övrigt märkte jag i stort sett inte ens av min graviditet. De är så individuellt. Jag var varit gravid tre gånger. Men min flicka, de första kände jag inget. Dom andra två hade jag illamående med :) Var inte orolig i onödan, man ska inte oroa sig. Njut och ta en dag i sänder :)

Svar på tråden Hjälp! Är så rädd för ett missfall, känner mig inte alls gravid.