• Lillkröta

Göra slut?!

Jag har ett så stort dilemma i mitt liv just nu. I september 2016 flyttade jag och min kille tillsammans till hans nyinköpta lägenhet efter att tidigare bott hemma bägge två.

Det jag känner nu, det funkar verkligen inte! Vi bråkar minst två ggr per dag om småsaker. Jag brusar upp för ingenting för mitt tålamod är verkligen helt borta. Vi har inte samma värderingar om något och det klarar jag inte av. Jag orkar inte vara hemma just nu och så fort han rör mig föser jag bort honom. Vi har kanske haft sex 5-6 ggr sen vi flyttade hit, för jag inte vill ha det.

Jag tror att de är bättre för oss om vi bor i två olika lägenheter. Men då säger han "då kan vi lika gärna göra slut för då är det ingen idé".
    När han säger så blir jag så kluven. Jag är en väldigt svartsjuk människa och jag vet jag kommer bli svartsjuk när han träffar en ny, för hon kommer få de så bra(för han är en väldigt bra kille).

Jag måste också säga att jag lider av ångest och har problem med mig själv vissa dagar. Så allt jag gör får jag också ångest av och att ha ett sådant beslut att göra så får jag sådan grov ångest att jag nästan känner det är bättre och skita i mitt liv och bara va här och ha det som jag har det. Jag är inte en nog stark människa. Men samtidigt kanske jag behöver bo själv för att inse att jag klarar mig själv osv.

Vad ska jag göra? Vad är rätt? Ge mig styrka!!

• Svar på tråden Göra slut?!
  • TECHfreak

Prova så här: fråga honom om han har tid att prata med dig lugnt. Ta fram papper och penna och skrive ner vissa punkten som ni håller inte med. Om han säger va fan e detta för trams då har du fått ett tecken att han är inte en person som gillar att samarbeta/hålla med dig. 

• äldreochklokare

Om ni flyttade ihop direkt från era föräldrahem så tänker jag att det oftast inte är det bästa för man kan behöva ha provat att ha bott själv ett tag, några månader åtminstone. 

Du säger ni har så olika värderingar. Du måste väl ha märkt av det innan ni flyttade ihop, i af på något område? 

Jag kan förstå hur killen resonerar, men jag förstår dig också. 
    Tänker att ni är ganska unga, det är inte speciellt vanligt att det håller då och ni märker ju att det inte fungerar speciellt bra redan nu. 

Din svartsjuka är inte hans ansvar så den får du släppa så länge. Den har inte med resonemanget att göra. 

• Lillkröta

Vi gjorde en sådan grej med pappret för ca 2 år sedan. Gick sådär då. Men vi var fortfarande tillsammans och gick vidare. Men ska absolut testa igen !!

• Lillkröta

Jag tror också man måste bo själv på ett sätt. Lära sig om hur det är osv. Nu har vi fått lärt varandra, vilket startat många bråk.

Ja, vi har alltid egentligen haft olika värderingar på mycket. Vi har egentligen inget gemensamt, men de är ju inte alltid dåligt.

Svar på tråden Göra slut?!