• Anonym (Nyfiken)

Hur mycket äter ni av pizzan?

Jag är nyfiken så ja.. hur mycket äter ni av en pizza? Menar då pizzor från pizzerian.

Jag (kvinna, 18 år) kan få i mig en hel pizza om jag är hungrig. Min man (21 år) tappar hakan varje gång min pizza är uppäten, han äter bara ca halva pizzan.

Så, hur är det för er?

• Svar på tråden Hur mycket äter ni av pizzan?
  • centerMAX
    Anonym (Nyfiken) skrev 2017-04-08 16:23:16 följande:

Jag är nyfiken så ja.. hur mycket äter ni av en pizza? Menar då pizzor från pizzerian.

Jag (kvinna, 18 år) kan få i mig en hel pizza om jag är hungrig. Min man (21 år) tappar hakan varje gång min pizza är uppäten, han äter bara ca halva pizzan.

Så, hur är det för er?

För några år sedan så kunde jag äta två hela pizzor utan några problem alls. Men nu de senaste 2-3 åren, kan jag MAX äta 1/2. Konstigt pga att jag är man 31 och rör mig en hel massa jävla dessutom.. 
  • Anonym (Ella)

Min sambo (man) brukar ära 3/4 pizza. Jag (kvinna) äter vanligvis en halv. När jag var yngre kunde jag äta en hel. Blir tydligen mätt snabbare nu. Vi är runt 40 år.

• Casull

Äter oftast hela pizzan, men lämnar kanterna till sist som typ "tilltugg" efteråt.
    Men jag har också blivit bättre nu på att inte tvinga i mig en hel bara för att   Tungan ute Jäkligt gott med pizzarester dagen efter   Glad

• kvarnfot

Vad är det för konstiga män som blir mätta på bara en halv pizza?
    Äter själv hela, är jag inte så hungrig skär jag bort en del av kanterna.

• centerMAX
    kvarnfot skrev 2017-04-10 08:39:34 följande:

Vad är det för konstiga män som blir mätta på bara en halv pizza?
    Äter själv hela, är jag inte så hungrig skär jag bort en del av kanterna.

..inget konstigt med mig. kan bara inte äta en hel pizza.. jag har lika mycket energi, äter bara mindre.. 
  • Virriga Vera

Det beror ju på hur stor pizzan är, beställer oftast en barnpizza, äter halva utan kanterna och sparar resten till nästa dag. Beställer jag en vuxenpizza så blir det 1/3 utan kanterna och jag får lunch 2 dagar på resten. Överviktig och 55+

• AnnaPaulita
    Anonym (Nyfiken) skrev 2017-04-08 16:23:16 följande:

Så, hur är det för er?

Är jag jättehungrig kan jag äta en hel pizza, men jag brukar aldrig äta mer än 3/4 dels pizza. Äter jag pizza med någon kompis, händer rätt sällan, så delar vi den. Mest för att efter en hel så känner jag mig övermätt och äcklig. Lite oljig.
  • Anonym (bvcx)

Hela. Kvinna i yngre 50 - års ålder. Äter inte pizza särskilt ofta. BMI 19.5

• Eri89

27 år och kvinna. Äter alltid hela, men det blir bara ca 3 gånger per år så det har ingen påverkan på vikten alls

• AniieeHär
    jjeessiicahh skrev 2017-04-10 12:44:52 följande:

22år, äter ungefär "20 minuter" av en pizza...

Awwww.....
    Mammor är ju hjältar som jobbar i det tysta
  • pizzalizza

En pizzeriapizza brukar för mig räcka till en middag + två luncher. Äter ungefär halva pizzan vid första tillfället och en fjärdedel vardera de andra gångerna.

• centerMAX
    Anonym (bvcx) skrev 2017-04-10 11:04:37 följande:

Hela. Kvinna i yngre 50 - års ålder. Äter inte pizza särskilt ofta. BMI 19.5

du kanske borde. människor i åldern mår bra av att vara "lite" överviktiga..
  • Anonym (bvcx)
    centerMAX skrev 2017-04-10 20:55:09 följande:

du kanske borde. människor i åldern mår bra av att vara "lite" överviktiga..

Förmodligen ett icke-problem då jag snart är i klimakteriet....
  • centerMAX
    Anonym (bvcx) skrev 2017-04-10 21:21:22 följande:
    Förmodligen ett icke-problem då jag snart är i klimakteriet....
    vad har det med saken att göra? 

ps. jag hävdar inte att jag expert på kvinno-anatomin. bara undrar. ds. 
  • Anonym (Kvinna26)

Kan äta en hel pizza utan problem!

• Anonym (bvcx)
    centerMAX skrev 2017-04-10 21:27:57 följande:

vad har det med saken att göra? 

ps. jag hävdar inte att jag expert på kvinno-anatomin. bara undrar. ds. 

Det är vanligt att kvinnor går upp i vikt då.
  • centerMAX
    Anonym (bvcx) skrev 2017-04-10 21:32:05 följande:
    Det är vanligt att kvinnor går upp i vikt då.
    aha.. Okok. 

men då kanske det blir en hel pizza för dig trots allt inom en snar framtid :)
Svar på tråden Hur mycket äter ni av pizzan?