• sara8765

Kommer ni hata muslimer nu?

Ett fruktansvärt händelse som hände igår och känslorna kan inte beskrivas.
    Flera offer och deras familjer lider. 

En annan sorts offer förväntas vara muslimerna. Mer hat och fördomar väntas riktas mot dem efter det. Alla muslimer jag känner är lika chockade och ledsna som alla andra men dem är även rädda nu över hur detta kommer påverka folks syn mot dem. 
    Värt o nämna att bor 1 miljon svenskar i Sverige och över 1 miljard muslimer världen över.

Många fortsätter tänka logisk, att enskilda individers agerande inte representerar en hel folkgrupp. Psykopater finns nämligen i alla sorts folkgrupper.
    Men för många tar frustrationen över den logiska tänkandet och det bildas hat och uppfattningar,fördomar. 

Så diskussionsfrågan är hur du kommer tänka o muslimerna framöver? Fördömer du alla 1 miljard muslimer? Anser ni de nu mindre värda än andra människor? Hur mycket kommer detta påverka dina relationer med muslimska kollegor och kunder eller vänner?

• Svar på tråden Kommer ni hata muslimer nu?
  • nihka
    BowBowwoooob skrev 2017-04-08 18:04:26 följande:
    Man kan aldrig förbjuda människor att tro, MEN man kan göra det svårt för dom att sprida sin farliga cancer, gör som med hakkorset förbjud ALLA religösa symboler på allmänplats och se ett övertramp som hets mot folkgrupp 

DÅ skulle vi se en rekjäl minskning av terror
    Det blir ju jobbigt om alla som gift sig i kyrkan ska förbjudas att ha vigselringar på allmän plats. Och alla halsband med kors, för att inte tala om tatueringar med samma religiösa symbolik.

Låter som ett ogenomtänkt förslag.

• Monchichier

Man kan aldrig förbjuda människor att tro, MEN man kan göra det svårt för dom att sprida sin farliga cancer, gör som med hakkorset förbjud ALLA religösa symboler på allmänplats och se ett övertramp som hets mot folkgrupp 

Förlåt om jag kanske påpekar det uppenbara, men hur gör vi då med den svenska flaggan??
  • nihka
    Monchichier skrev 2017-04-08 20:05:52 följande:
    Förlåt om jag kanske påpekar det uppenbara, men hur gör vi då med den svenska flaggan??
    Man kanske kunde ta bort det kristna korset och bara ha kvar det blåa? Men hur blir det med alla kyrkor? Rivas?
  • hanni00

Jag hatar religion men ja respekterar folk som är religiösa men jag tycker synd om dom för att de är så hjärntvättade.. 

Det är min åsikt, respektera den tack :) 

• Dr Nail
    hanni00 skrev 2017-04-08 20:39:50 följande:

Jag hatar religion men ja respekterar folk som är religiösa men jag tycker synd om dom för att de är så hjärntvättade.. 

Det är min åsikt, respektera den tack :) 

Du kan inte respektera folk och tycka synd om dem samtidigt.

Jag bemöter din åsikt, respekt får vi vänta med :)
  • Dr Nail

Ah! Det börjar lukta Sovjet. I like it :)
  • Träskvatten

Idioti bekämpas effektivast med fakta och saklig argumentation. Tar man till nävarna på det sätt du föreslår sänker man sig bara till samma låga nivå som den man påstår sig vilja bekämpa. Varken du eller dummare kommer att vinna ditt religionskrig.

Än finns det hopp om mänskligheten om man beaktar de reaktioner du fått på detta inlägg. Glad
  • Träskvatten
    nihka skrev 2017-04-08 20:23:03 följande:
    Man kanske kunde ta bort det kristna korset och bara ha kvar det blåa? Men hur blir det med alla kyrkor? Rivas?
    HELVETE!!!

Julen!
    Någon sjuk jäkel vill avskaffa julen!!!

Hördududu Bowbowbob!
    Bort med tassarna från min julledighet! Demon
  • Abegayle70

Nej. Jag kommer att fortsätta avsky terrorister oavsett ursprung, färg och religion.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • hanni00
    Dr Nail skrev 2017-04-08 21:03:09 följande:
    Du kan inte respektera folk och tycka synd om dem samtidigt.

Jag bemöter din åsikt, respekt får vi vänta med :)
    Haha man kan visst respektera folk men samtidigt tycka synd om folk , jag kan t.ex ogilla en person men samtidigt respektera personen... Respekt betyder inte att man automatiskt tycker om något eller någon
  • nihka
    Träskvatten skrev 2017-04-08 21:15:18 följande:
    HELVETE!!!

Julen!
    Någon sjuk jäkel vill avskaffa julen!!!

Hördududu Bowbowbob!
    Bort med tassarna från min julledighet! Demon
    Ja, men bara den julen som syns på allmän plats.

Om du smyger hem juleljusen under rocken så inte julmuttawan ser dem kan ni sedan tända bakom lykta dörrar som en slags prohibition gin joint hemma.

Kanske kunde man få till stånd undantag utifrån medicinska hänsyn: Öronljus, Herr domare! Tomte
  • Dr Nail
    hanni00 skrev 2017-04-08 21:41:46 följande:

Haha man kan visst respektera folk men samtidigt tycka synd om folk , jag kan t.ex ogilla en person men samtidigt respektera personen... Respekt betyder inte att man automatiskt tycker om något eller någon

Oj, nu blir det kaos :) nu är du inne på nåt annat. Att ogilla någon är inte ens i närheten av samma sak som att tycka synd om någon. Du kan ogilla dina jämlikar, men att tycka synd om någon innebär alltid att förminska personen. Finns inget som är mer förödmjukande än att tycka synd om folk.
  • gabi1969

Det finns ingen skäggig gubbe i himlen. Vi människor är bara djur. Vad skulle vi annars vara. Alla religösa människor är lurade. Det kan inte finnas flera gudar som vi människor ska lyda. Har västvärlden eller arabvärlden lyckats bäst? Hur fungerar Afrika?

Hur har kommunusmen lyckats? Nä bäst mår man om man lever i den lilla världen med de som bryr sig ich med de som bryr sig tillbaka oavsett om man är släkt eller inte.

Det finns mycket ondska i världen. Religion är inte lösningen. Muslimer är ju inte en homogen grupp så man kan inte döma alla muslimer som en grupp.

Politiker på hög nivå idag bryr sig bara om sig själva och har ingen aning om hur vanliga människor lever. Det fanns säkert en tid då det fanns goda politiker men idag har jag rappat förtroendet för politik o intresseorganisationer typ facket hyresgästföreningen. Dessa organisationer lever på vanliga människors utsatthet i rädsla. Hade vi haft tydliga lagar som beslutats av politiker som ska verka för människors välmående hade dessa organisationer varit onödiga.

Så funkar även religionen några få tjänar på massornas dumhet o rädslor. Tänk så mycket hat religionen har skapat. Det är ju fantasier. Jultomten finns inte på riktigt. Om man hade sagt att man tror på jultomten hade folk skrattat. Men att tro på gud är accepterat.

Alla som anpassar sitt liv efter religion är tyvärr lurade. Mellanöstern är en krutdurk med starka känslor och stort hat mot västvärlden och judar. Jag gillar inte islam som religion. Det är förövrigt inte en religion utan snarare politik. En helhet som styr allt i människors liv.

• Mullbär
    sara8765 skrev 2017-04-08 16:28:17 följande:

enskilda individers agerande inte representerar en hel folkgrupp. Psykopater finns nämligen i alla sorts folkgrupper.

Japp såhär tänker jag. Eller typ, jag diskriminerar inte, jag hatar alla lika mkt.. Ser ingen poäng i att generalisera över en hel folkgrupp ärligt talat.. Idioter finns det av alla slag, man fördärvar bara för sig själv om man låter det gå ut över andra, kommer gå miste om många underbara människor i sitt liv då.
  • Fredrik1234

En miljon svenskar i Sverige??? Var hittade du det?

En sak till...hur kan du jämföra 1 miljon svenskar med alla muslimer i världen?
    Borde du inte jämföra tex kristna och muslimer eller nåt?

Svar på tråden Kommer ni hata muslimer nu?