• Legend

Kvinnor i relation söker bekräftelse på annat håll

Igår natt blev jag påmind av något jag varit med om när jag var ung vuxen man. 2 ggr faktiskt. Då, var det tjejer i relation som tog kontakt med mig på jobbet, då visste jag att de hade snubbar. Det var bara hångel, that`s it. De ville inte ha sex och självklart mynnade det inte ut i något. Nu för tiden, på nätet, håller kvinnor tyst om att de har snubbar. De ger en falska förhoppningar. Egoistiskt och väldigt fult. Man är helt chanslös, helt omöjligt att veta i början.

Ni är otrogna fast ni inte har sex med ert offer.   

Jag kan bara inte förstå varför kvinnor gör så. Även om jag självklart vet. Bekräftelse och feghet. Varför göra ont mot andra? Varför inte dumpa mannen?  

Skulle vara väldigt intressant höra era historier, från båda håll.

• Svar på tråden Kvinnor i relation söker bekräftelse på annat håll
  • Legend
    Kanttant skrev 2017-04-20 10:20:46 följande:

Knappast någog unikt för kvinnor eller främst förekommande bland kvinnor. Finns helt enkelt bara människor som gör såhär.

Och angående detta så har du nog verkligen missförstått:

Om någon vill ses på allmäna platser främst är väl det ändå en indikation på att man inte har något att dölja? Någon som är i en relation borde ju rimligen vilka undvika offentliga platser eftersom det innebär risk att bli sedd och påkommen. Men framförallt, anledningen att många kvinnor vill ses på allmäna plastser har att göra med säkerhet. För man vet inte vilken man som kan vara en som kan tänkas misshandla, våldta eller trakassera på annat sätt. Vi säger ju konstant åt kvinnor att agera försiktigt för att undvika sådant, är knappast konstigt att kvinnor då faktiskt agerar så.

Sen skriver du också "Det är märkligt att ingen kvinna träder fram och bekräftar utan att ni kvinnor försvarar dåligt beteende. Tycker det är sorgligt att man inte har någon ryggrad.". Varför är det märkligt? Vad ska bekräftas? Att det finns människor som ljuger och är otrogna? Det vet ju alla redan. Varför behöver du att kvinnor bekräftar att även kvinnor gör det? Både män och kvinnor gör det, så är det - vad finns att bekräfta liksom? Är väl ingen som försvarat sådana handlingar här heller, så varför får du för dig det? Vad har det med MIN "ryggrad" att göra huruvida andra människor ljuger och är otrogna? Det ligger väl endast på de?
    På förstadejter träffas man på allmänna platser, det är så man gör, inget konstigt alls. Jag la ut tråden för jag trodde tjejer ville dela med sig i denna fråga eftersom man varit ärlig i många andra trådar. Det är tydligt att det bränner rejält och inget man vill snacka om.  
  • Legend
    Anonym (Elina) skrev 2017-04-20 10:09:44 följande:

Kan tillägga att när jag skrev "jag gjorde sådär" så var det varken hångel, hålla hand eller annat fysiskt utan att jag som väldigt ung vid några tillfällen pratade med killar men inte sa att jag hade pojkvän om dom inte frågade.

I dont blame you. Det är oskyldigt, du var ung, din snubbe ville inte bekräfta dig. har också varit ung, man strular runt, helt normalt, man finner sig själv och bygger erfarenhet
  • Kanttant
    Legend skrev 2017-04-20 10:40:13 följande:

På förstadejter träffas man på allmänna platser, det är så man gör, inget konstigt alls. Jag la ut tråden för jag trodde tjejer ville dela med sig i denna fråga eftersom man varit ärlig i många andra trådar. Det är tydligt att det bränner rejält och inget man vill snacka om.  

Eller så kanske man vill fortsätta träffas på allmän plats tills man könner sig helt bekväm? Som sagt, inget konstigt och har verkligen inte att göra med med huruvida man redan är i en relation i mina ögon.

Eller så har bara inte några kvinnor som gjort detta läst tråden, alternativt valt att inte svara. Ett svarhar du ju iallafall fått. Men att vi är flera som reagerar på hur du skriver (jag på då att du verkar lägga särskild vikt vid att just kvinnor gör detta när det knappast är specifikt för varken kvinnor eller män) betyder ju knte atg "det brönner rejält". Jag har aldrig vart otrogen eller blivit utsatt för otrohet och det "bränner" inte för mig personligen att jag vet att otrohet förekommer - vare sig bland kvinnor eller män.
  • BandAnna
    Legend skrev 2017-04-20 10:28:50 följande:
    Jag tycker tjejer i den här tråden vill missförstå saker fel å komma med löjliga kommentarer. Intressant att få den bekräftelsen eftersom den går i linje med mina egna erfarenheter. Ger mig bara en klarare bild av er. Självklart BandAnna kan man prata med alla på neutrala sidor som denna.   

Jag förstod vad du menade, men vad som däremot blir ytterst tydligt i din trådstart är din otydlighet med vad du egentligen menar. Det var du själv som skrev "på nätet" och därmed lämnade du extremt mycket tolkningsmöjligheter. Och är du alltid lika otydlig i din kommunikation så tvivlar jag starkt på att kvinnorna du anklagar verkligen har gjort fel. Du har väl helt enkelt inte frågat om de har partner och vill man veta något så får man fråga. Det är DITT ansvar, inte kvinnornas. 

• Anonym (bekräftelsehora)

Är en av dem som du syftar på! Kan säga att jag har gjort det i varje lång relation jag varit i av den enkla anledningen att jag har ett starkt sådant behov som person rent allmänt som ingen "enda" människa någonsin kunnat fylla. Sen upplever jag alltid att det blir slentrian i ett förhållande efter några år och man slutar anstränga sig och göra det där lilla extra för varann, det där som får den andra att känna sig speciell och åtrådd!

Så då behöver jag få detta stillat på andra sätt och av nya personer, förväntar mig att partnern behöver samma bakom min rygg. Ser inte det som otrohet utan bara ett mänskligt behov som att man behöver ha kul, resa, ha långa intima samtal med vänner, satsa på sin karriär, sina hobbies etc. Men visst kan det trigga ett begär att vara otrogen om någon man flirtar med menar allvar med en och bjuder in. Men i så fall är det för att relationen i övrigt är död och hade tagit slut iallafall. Personligen har jag inte behövt gå över gränsen och ha sex eftersom jag har älskat mina partners och haft alldeles för mycket respekt för dem och vad vi haft.

• PeterGB3G
    Legend skrev 2017-04-09 12:32:26 följande:

Igår natt blev jag påmind av något jag varit med om när jag var ung vuxen man. 2 ggr faktiskt. Då, var det tjejer i relation som tog kontakt med mig på jobbet, då visste jag att de hade snubbar.

Inte jättesmart att hångla upp gifta tjejer på jobbet. Om du vet att dom har snubbar, så tacka nej. Detta kommer bara ge dig problem. Hitta tjejer utanför jobbet. Du verkar vara attraktiv, om två tjejer på jobbet vill hångla. Grattis till det.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Less is more
    Anonym (bekräftelsehora) skrev 2017-04-20 21:26:55 följande:

Är en av dem som du syftar på! Kan säga att jag har gjort det i varje lång relation jag varit i av den enkla anledningen att jag har ett starkt sådant behov som person rent allmänt som ingen "enda" människa någonsin kunnat fylla. Sen upplever jag alltid att det blir slentrian i ett förhållande efter några år och man slutar anstränga sig och göra det där lilla extra för varann, det där som får den andra att känna sig speciell och åtrådd!

Så då behöver jag få detta stillat på andra sätt och av nya personer, förväntar mig att partnern behöver samma bakom min rygg. Ser inte det som otrohet utan bara ett mänskligt behov som att man behöver ha kul, resa, ha långa intima samtal med vänner, satsa på sin karriär, sina hobbies etc. Men visst kan det trigga ett begär att vara otrogen om någon man flirtar med menar allvar med en och bjuder in. Men i så fall är det för att relationen i övrigt är död och hade tagit slut iallafall. Personligen har jag inte behövt gå över gränsen och ha sex eftersom jag har älskat mina partners och haft alldeles för mycket respekt för dem och vad vi haft.

Jag känner igen mig i det som du skriver. Fungerar såhär.

Vi människor har ju känslor så länge vi lever. I en mångårig relation är man ju inte nyförälskad direkt, barn och vardagslivet tar över. Då är det lite kul att flirta

om man kännee lite för nån annan. Jag flirtar verkligen inte med alla män, men några stycken som jag träffar i jobbet t.ex. eller ett ex jag springer på ibland.

MEN - obs - de männen vet imte om det själva tror jag Så uppenbart är det inte - utan mer normala kontakter. Jag skulle aldrig gå över gränsen. Har aldrig varit otrogen.

Så - just jag har ingrt intresse av att skapa kontakter med män på nätet som jag inte ens känner. Jag behöver uppleva en slags personkemi och attraktion för att det ska vara roligt.

Om jag blev tvingad att sluta känna känslor för andra - hade jag lika gärna kunnat vara död.

Som ett litet inre rim med känslor som jag behåller för mig själv men tillåter mig att känna.
  • Legend
    BandAnna skrev 2017-04-20 12:29:44 följande:

Jag förstod vad du menade, men vad som däremot blir ytterst tydligt i din trådstart är din otydlighet med vad du egentligen menar. Det var du själv som skrev "på nätet" och därmed lämnade du extremt mycket tolkningsmöjligheter. Och är du alltid lika otydlig i din kommunikation så tvivlar jag starkt på att kvinnorna du anklagar verkligen har gjort fel. Du har väl helt enkelt inte frågat om de har partner och vill man veta något så får man fråga. Det är DITT ansvar, inte kvinnornas. 

Inte lätt med textformen. Tack att du säger. Jag utgår från att tjejer på dejtingsidor är singlar men jag ska inte ta det för givet i fortsättning utan fråga
  • Legend
    Kanttant skrev 2017-04-20 11:23:49 följande:
    Eller så kanske man vill fortsätta träffas på allmän plats tills man könner sig helt bekväm? Som sagt, inget konstigt och har verkligen inte att göra med med huruvida man redan är i en relation i mina ögon.

Eller så har bara inte några kvinnor som gjort detta läst tråden, alternativt valt att inte svara. Ett svarhar du ju iallafall fått. Men att vi är flera som reagerar på hur du skriver (jag på då att du verkar lägga särskild vikt vid att just kvinnor gör detta när det knappast är specifikt för varken kvinnor eller män) betyder ju knte atg "det brönner rejält". Jag har aldrig vart otrogen eller blivit utsatt för otrohet och det "bränner" inte för mig personligen att jag vet att otrohet förekommer - vare sig bland kvinnor eller män.
    Tack för respons. Jag har valt att adressera kvinnor på grund det är alltid är mäns fel, vi blir alltid anklagade vara orsaken till allt ont. Kvinnor har nån slags rätt att få tycka om män men inte vice versa. Tycker det är skevt. Jag vill bara belysa att kvinnor gör fel med
  • Anonym (Hepp)

Jag har då aldrig varit intresserad av någon annan man sedan jag träffade min make. Tråkigt nog så har jag fått inviter här på FL vilka jag visade maken. 

• Legend
    Anonym (bekräftelsehora) skrev 2017-04-20 21:26:55 följande:

Tack för ärligt inlägg. Jo, jag känner till efter-några-års-fenomenet. Jag har själv varit gift en gång och hade inte sex sista året med den jag var gift med. Jag gick aldrig på sidan om. Tror du det inte är bättre att se till att få vad du vill i din relation? Jag är övertygad om att man kan ha fantastisk sexliv och passion i ett långt förhållande med. Det skulle även lyfta dig som person att inte nöja dig med skräp utan bara det bästa. 
  • Legend
    PeterGB3G skrev 2017-04-21 08:17:19 följande:
    Inte jättesmart att hångla upp gifta tjejer på jobbet. Om du vet att dom har snubbar, så tacka nej. Detta kommer bara ge dig problem. Hitta tjejer utanför jobbet. Du verkar vara attraktiv, om två tjejer på jobbet vill hångla. Grattis till det.
    Stort tack för ditt inlägg! Jag ska tacka nej i fortsättning och verkligen ta reda på deras relationsstatus. Bara lediga tjejer i fortsättningen.   
  • Legend
    Anonym (Hepp) skrev 2017-04-22 11:51:22 följande:

Jag har då aldrig varit intresserad av någon annan man sedan jag träffade min make. Tråkigt nog så har jag fått inviter här på FL vilka jag visade maken. 

Din man är lyckligt lottad som har dig. Stort grattis till honom
  • Anonym (Hepp)
    Legend skrev 2017-04-22 12:09:12 följande:
    Din man är lyckligt lottad som har dig. Stort grattis till honom
    Vi har varit tillsammans i 20 år.
Svar på tråden Kvinnor i relation söker bekräftelse på annat håll