Anonym (bekräftelsehora) skrev 2017-04-20 21:26:55 följande:
Är en av dem som du syftar på! Kan säga att jag har gjort det i varje lång relation jag varit i av den enkla anledningen att jag har ett starkt sådant behov som person rent allmänt som ingen "enda" människa någonsin kunnat fylla. Sen upplever jag alltid att det blir slentrian i ett förhållande efter några år och man slutar anstränga sig och göra det där lilla extra för varann, det där som får den andra att känna sig speciell och åtrådd!
Så då behöver jag få detta stillat på andra sätt och av nya personer, förväntar mig att partnern behöver samma bakom min rygg. Ser inte det som otrohet utan bara ett mänskligt behov som att man behöver ha kul, resa, ha långa intima samtal med vänner, satsa på sin karriär, sina hobbies etc. Men visst kan det trigga ett begär att vara otrogen om någon man flirtar med menar allvar med en och bjuder in. Men i så fall är det för att relationen i övrigt är död och hade tagit slut iallafall. Personligen har jag inte behövt gå över gränsen och ha sex eftersom jag har älskat mina partners och haft alldeles för mycket respekt för dem och vad vi haft.
Jag känner igen mig i det som du skriver. Fungerar såhär.
Vi människor har ju känslor så länge vi lever. I en mångårig relation är man ju inte nyförälskad direkt, barn och vardagslivet tar över. Då är det lite kul att flirta
om man kännee lite för nån annan. Jag flirtar verkligen inte med alla män, men några stycken som jag träffar i jobbet t.ex. eller ett ex jag springer på ibland.
MEN - obs - de männen vet imte om det själva tror jag Så uppenbart är det inte - utan mer normala kontakter. Jag skulle aldrig gå över gränsen. Har aldrig varit otrogen.
Så - just jag har ingrt intresse av att skapa kontakter med män på nätet som jag inte ens känner. Jag behöver uppleva en slags personkemi och attraktion för att det ska vara roligt.
Om jag blev tvingad att sluta känna känslor för andra - hade jag lika gärna kunnat vara död.
Som ett litet inre rim med känslor som jag behåller för mig själv men tillåter mig att känna.