Foglossning
Hej!
Gick precis in i vecka 18. För en vecka sen kunde jag lite smått känna av dom första smärtorna av foglossning. Kunde göra ont i höften när jag vred på kroppen och så. Tisdag, onsdag och torsdag var jag hemma och vilade mycket. Gick korta promenader men inte mer än så. Märkte inte att det blev värre då. På fredag var jag på jobb igen (jobbar på förskola). Kände inget av det på dagarna även om jag rörde på mig mycket. Efter jobbet var jag till några affärer och efter det hade jag väldigt ont i vänster lår (men inte själva höften eller att det strålade från höften eller så). På lördag vilade jag mig genom hela dagen och mådde bra, kände bara lite. Idag måste jag iväg till några affärer. Efter det hade jag ont i höger lår men nu tycker jag det strålar från höften ner i båda låren.
Har googlat och har börjat följa tips och råd som att vila mycket, undvika trappor, kudde mellan benen när jag sover o.s.v. Tänkte ringa BM imorgon då hon har telefontid.
Skulle egentligen inte vilja bli sjukskriven (blir knappast det än, tänker om det blir värre). Kommer att bli tokig av att bara vara hemma och inte kunna göra nåt. Samtidigt är jag orolig för att det bara kommer att bli värre och värre, är ju inte ens halvvägs ännu och gåendet i några affärer har gjort ont. Det är ju inte bara det "vanliga" gåendet på jobbet utan vi går ju till skogen, har rörelsegympa och såna grejer.
Blir foglossning alltid värre och värre? Eller kan jag lyckas hålla det på den här nivån?
Har kollat på nätet och tycker att vissa säger att cykling är bra men inte promenader, andra säger att det blir bättre av promenader. Vissa säger att man ska bara vila, andra säger att det är bra att röra på sig. Jag vågar inte göra så mycket men det är ju inte bra för resten av kroppen att vara orörlig i mer än 22 veckor...
Alla tips och råd tages tacksamt emot!
Vill inte att det ska bli värre än så här nu, har läst så mycket på nätet om hur det kan bli!!