• JesusellerHelvetet

Omvänd dig och lyd Jesus.

Alla vet att Gud finns. Omvänd dig och lyd Jesus.
    Och ni som inte gör Jesus vilja. Ni kommer ångra er sedan. 

Jesus är Gud och Han har en plan för dig i ditt liv. Ge ditt liv till Jesus så kommer du få veta vad Guds plan för dig är. Himlen och helvetet finns på riktigt, alla de som lyder Jesus kommer få komma till himlen men alla andra hamnar i helvetet.

På domens dag kommer alla stå framför Jesus och dömas för allting dem gjort, om man då levt sitt liv helhjärtat för Jesus kommer man få evigt liv. Bibeln säger att man måste lyda Jesus för att komma till himlen:

?Och när Jesus hade fullkomnats, blev Han upphovet till evig frälsning för alla som lyder honom.?

-Hebreerbrevet 5:9

Var förnuftig, ge ditt liv till Jesus idag och börja lev för Honom. Hans bud kan du läsa i de fyra evangelierna i det Nya Testamentet, Matteus, Markus, Lukas och Johannes. Du kan läsa om domens dag i Matteus 25:31-46.

Vill du ha mer information från Bibeln hur viktigt det är att lyda Jesus gå in på www.livsvalet.se och www.robertlyte.yolasite.com

• Svar på tråden Omvänd dig och lyd Jesus.
  • FDFMGA
    JesusellerHelvetet skrev 2017-04-09 17:50:21 följande:
    Alla vet att Gud finns. Omvänd dig och lyd Jesus.
    Och ni som inte gör Jesus vilja. Ni kommer ångra er sedan. 

Jesus är Gud och Han har en plan för dig i ditt liv. Ge ditt liv till Jesus så kommer du få veta vad Guds plan för dig är. Himlen och helvetet finns på riktigt, alla de som lyder Jesus kommer få komma till himlen men alla andra hamnar i helvetet.

På domens dag kommer alla stå framför Jesus och dömas för allting dem gjort, om man då levt sitt liv helhjärtat för Jesus kommer man få evigt liv. Bibeln säger att man måste lyda Jesus för att komma till himlen:

Och när Jesus hade fullkomnats, blev Han upphovet till evig frälsning för alla som lyder honom.

-Hebreerbrevet 5:9

Var förnuftig, ge ditt liv till Jesus idag och börja lev för Honom. Hans bud kan du läsa i de fyra evangelierna i det Nya Testamentet, Matteus, Markus, Lukas och Johannes. Du kan läsa om domens dag i Matteus 25:31-46.

Vill du ha mer information från Bibeln hur viktigt det är att lyda Jesus gå in på och

Solig

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • konfundersam kristen
    Jag brukar inte ge mig in i sådana här trådar då det alltid slutar med hat mot varandra. 

Men måste bra säga att det här är långt ifrån det budskapet som jag som kristen vill förmedla. Varför sjutton vill du skrämma folk till att ta emot Jesus? Det är ett val man gör, för att man tror, för att man vill. 

Det klart jag önskar att fler skulle inse hur underbar Gud är och välja honom. Men jag tvivlar på att hota med helvetet kommer få folk dit. 
  • Anonym (kristen man)

Jag är också kristen och min tro är en mycket stor del av mitt liv. Men ts du måste inse att du gör helt fel nu.Du ger enbart en dålig bild av kristna. Om du vill sprida kristendomen så måste du börja tänka efter mer och gärna prata med andra innan.

• Johan75
    Anonym (Tro) skrev 2017-04-09 20:12:16 följande:
    Be en enkel bön till Jesus och säg att du vill tro på honom. Köp en bibel. Den gamla folkbibeln är bäst.
    Provade. Inget hände. Biblar har jag redan flera stycken. 
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Q)

Jag vet inte hur man kan tycka att Gud är god när denne lät "sitt folk" leva som slavar åt egyptierna i 400 år i väntan på Messias?

Nej... Jag tror inte på något av det som står i bibeln. Vissa saker kanske har hänt, och sen har folk tolkat det som händelser sammankopplade med "gud".

Människor i världens alla hörn, från tätaste civilisation till den djupaste djungel, har en förmåga att vända sig till någon högre makt när det inte går bra med tex skörd, jakt, osv. Allra helst förr när man inte visste bättre. Vi skapar ritualer och berättar historier för att försöka få lycka och medgång.

Det är vad jag tror.

Och en vacker dag får man väl veta om man hade rätt eller fel.

• AniieeHär
    Anonym (Q) skrev 2017-04-21 12:15:12 följande:

Jag vet inte hur man kan tycka att Gud är god när denne lät "sitt folk" leva som slavar åt egyptierna i 400 år i väntan på Messias?

Nej... Jag tror inte på något av det som står i bibeln. Vissa saker kanske har hänt, och sen har folk tolkat det som händelser sammankopplade med "gud".

Människor i världens alla hörn, från tätaste civilisation till den djupaste djungel, har en förmåga att vända sig till någon högre makt när det inte går bra med tex skörd, jakt, osv. Allra helst förr när man inte visste bättre. Vi skapar ritualer och berättar historier för att försöka få lycka och medgång.

Det är vad jag tror.

Och en vacker dag får man väl veta om man hade rätt eller fel.

Helt ärligt, att gud låt sitt folk vara slavar i egypten var fan det minst onda onda gud ägnade sig åt i bibeln...... typ.
    Mammor är ju hjältar som jobbar i det tysta
  • Anonym (Q)
    AniieeHär skrev 2017-04-26 14:41:59 följande:

Helt ärligt, att gud låt sitt folk vara slavar i egypten var fan det minst onda onda gud ägnade sig åt i bibeln...... typ.

Håller med dig. Det finns mycket annat.
  • DragonWoman

Alla vet att gud finns skriver du?

Nej jag vet inte det och bevis lyser med sin frånvaro.

Och hot om ånger? Vad ska jag t ex ångra? Att jag valde att leva mitt liv som jag själv vill? Har liiiiiiite svårt att lyda nått icke existerande "väsens" påhitt om en rätt väg.

Alla har eget ansvar för sitt liv och sina val och det går inte skylla på någon gud eller djävul.

• Hej470

ts, jag vet vem du är, jesusärgud på yt. jag är också kristen, men jag tror du har lite fel taktik ibland för att få folk att tro på jesus och omvända sig. när man ser videor och texter o de står typ att om du inte är perfekt så kommer du brinna förevigt i helvetet, så är de många som istället för att vilja veta mer som tar avstånd från Jesus tyvärr. som tex min bror. jag är kristen och ett tag höll jag på som du att varna han om hur hemskt helvetet är och hur han skulle plågas där om han inte omvände sig osv,, men de ledde mest till att han blev anti mot Jesus och tog avstånd. Jag insåg att d inte funkade och slutade säga sånt till han. men idag började han ssjälv prata med mig om Jesus och sånt, och det lede till mycket mer än när jag hotade honom! han säger att även han är kristen nu och verkade mer nyfiken än innan. :) dessutom vill jag bara säga, att det är omöjligt för oss att vara helt perfekta och förtjäna himlen, hur mycket vi än förösker så är våra "goda gärningar" inte perfekta och vi gör inte alltid goda saker. det är bara Jesus som kan rädda oss!

• Anonym (YOLO)

Jag lever hellre som jag vill och har fett kul så länge jag är i livet och hamnar i helvetet när jag dör än viger mitt liv åt att fatta beslut baserade på vad någon gud tycker. Yolo ?

• Anonym (YOLO)

Feministpastorn på Insta skulle kunna få mig att lyssna för hon har en oerhört ödmjuk inställning och om jag var troende skulle jag vilja va som hon. Men inte ens hon skulle kunna få mig att följa Jesus. Inspiration kanske, men mer som visdomsord än en tro på rätt och fel enligt nåt som för mig är ett påhitt.

• Anonym (Axel)
    DragonWoman skrev 2017-04-27 15:44:59 följande:

Alla vet att gud finns skriver du?

Nej jag vet inte det och bevis lyser med sin frånvaro.

Och hot om ånger? Vad ska jag t ex ångra? Att jag valde att leva mitt liv som jag själv vill? Har liiiiiiite svårt att lyda nått icke existerande "väsens" påhitt om en rätt väg.

Alla har eget ansvar för sitt liv och sina val och det går inte skylla på någon gud eller djävul.

Har du någonsin bett till Jesus att han ska komma in i ditt liv och ta kontrollen över det?

Bevis på att han existerar och har en plan för ditt liv etc.?

För han gör det verkligen du måste bara nå ut till Jesus. Ödmjuka dig inför Jesus och erkänn alla synder du kan komma på och be om förlåtelse.
  • JesusÄrGud

Det är av högsta vikt att bli pånyttfödd för att bli räddad, se John kap. 3.
    Romarbrevet 10:10 talar om hur det går till. Man måste nog i regel be om Helig Ande för att få den. Som det står om i Lukas kap. 11 lovar Gud att ge vad man ber om ifall man är tillräckligt påträngande.

• JesusÄrGud
    Johan75 skrev 2017-04-20 11:18:38 följande:
    Provade. Inget hände. Biblar har jag redan flera stycken. 
    Du måste vara ihärdig. Det tog ett tag innan jag hörde Guds röst för första gången. Avstå framför allt ifrån all sexuell synd och annan omoraliskhet.

Be Syndarens bön som tidigare nämndes i tråden när du väl tror i ditt hjärta på Jesus. Men innan dess måste du bygga upp din tro.
Svar på tråden Omvänd dig och lyd Jesus.