• fridabuddha

Hur länge kan avslaget vara "borta" och sen komma tillbaka?

Hej!

Mens elle avslag?

Födde mitt tredje barn och han är 6 veckor idag. Avslaget försvann för två veckor sedan, efter att ha kommit och och gått och varit borta Max 1-2 dygn.

I samband med det så kände jag vad jag trodde då var ägglossningssmärta, men jag avfärdade det eftersom jag inte ens ses ölet på att avslaget var borta, och jag dessutom helammar och ammar ofta!

Igår hade jag rosa flytnibg med klart slem och idag när jag vaknade var det blod. Inga klumpar som det vart tidigare när avslaget "kommit tillbaka". Är det möjligt att det är avslag igen, eller är detta mens tro?

Med mina andra två har jag helammat och då har mensen kommit tillbaka bär jag slutat amma.

• Svar på tråden Hur länge kan avslaget vara "borta" och sen komma tillbaka?
  • Linnis92

Svårt att säga, men vill bara säga att mensen kan komma trots att du helammar. Min mens kom tillbaka efter 2 månader. Avslaget var borta på 3 veckor

• fridabuddha

Ja det är supersvårt!

Vet många som fått mens när de ammat, men såhär tidigt?

Undrar mest för att jag helst vill använda annat mensskydd än binda ???? Skydda mig vid sex gör jag.

• pigglet

För mig har det två av gångerna varit så att avslaget och mensen "gått i ett". Första gången blev det läkarundersökningar osv eftersom jag fortsatte blöda till och från, misstänkt infektion eller att en bit av moderkakan satt kvar, men det visade sig att det var mensen, regelbunden redan från början. Med ägglossning och allt. Trots helamning.

• fridabuddha

Tack!

Ja då är det inte omöjligt. Jag har känt mig så pms:IG också. Men sonen har ändrat amningsmönster så hag vet inte om jag känner av den hormonomställnigen.

Svar på tråden Hur länge kan avslaget vara "borta" och sen komma tillbaka?