• lessman

Jag ville ju inte ha barn, men...

Jag har nu börjat förstå att jag har 2 vuxna barn som jag inte har vetat om tidigare. Jag ville ju inte ha barn har jag tyckt sedan tonåren, men ödet ville mig annorlunda. Jag är stolt över dem och allting kommer att bli på deras villkor, för jag tänker inte stressA DEM. Juridiskt sett är de inte mina än, men jag är deras biologiska pappa, och det känna helt underbart.

• Svar på tråden Jag ville ju inte ha barn, men...
  • Dixie
    lessman skrev 2017-04-11 06:47:15 följande:

Vi kommer självklart att göra ett DNAtest när vi lärt känna varandra. men ingen kommer ju fram till någon och säger, typ, det här är dina barn efter 25 år typ, så funkar det nog inte riktigt. Dom vill nog gärna veta hur jag är som person först innan det blir juridiska saker. Men visst vore det kul om det blir även så. Jag har inget emot att det blir även juridiskt fastställt att jag är den riktiga pappan.

Vad konstigt sätt att resonera.... klart ni måste göra DNA test nu - annars vet du ju inte om du är pappan eller inte!
  • lessman

om de är tvillingar eller inte har inte med saken att göra., alltså, jag kan ju inte gå fram till dem o släpa dem till närmaste vårdcentral för ett dnatest, det skulle vara som om en främling....
    kom fram till dem o släpade iväg dem nånstans, man kan bara inte gå fram o säg a hej, du är min dotter, nu gör vi ett test. det skulle kännas bra dumt att göra så. vilken galning, skulle de tänka.

• Dixie

Varför skriver du att du är deras biologiska pappa - när du inte vet?!

• Ingrediensen
    Dixie skrev 2017-04-11 16:49:19 följande:

Varför skriver du att du är deras biologiska pappa - när du inte vet?!

Hur tråkig attityd får man ha? Han skriver att han börjat förstå.. osv Finns väl flera andra sätt att förstå att man är pappa, använd din fantasi.

TS; förstår att du inte vill tjata om DNA test i detta läge, det kan verka som om du ifrågasätter att du är pappa till dem och det hade inte jag tyckt var så kul om jag just tagit kontakt med min biologiska far.

Grattis!
  • Dixie

Det finns väl inget annat sätt att säkert veta att man är biologisk pappa än att göra DNA test?

• nevermind
    Gustav L skrev 2017-04-11 06:35:57 följande:

En riktig man har barn, punkt slut.

Grattis!

Uppenbart troll.
  • AnooYoo
    Gustav L skrev 2017-04-11 06:47:18 följande:

Om du när öppen med att du inte kan få barn och gör insatser för din familj och samhället som kompenserar, kan du komma undan med det. Du kan exempel vis vara en lysande son, farbror, morbror, vän, klä dig med stil och bete dig gentlemannamässigt.

Fast det förändrar inte att en riktig man skaffar barn.

Är det ok om en (inte särskilt elegant) kvinna inte skaffar barn?
  • Gustav L
    AnooYoo skrev 2017-04-11 19:35:28 följande:

Är det ok om en (inte särskilt elegant) kvinna inte skaffar barn?

Det är givetvis inte ok. En kvinna som inte skaffar barn är än värre än en man som inte gör det.
  • AnooYoo
    Gustav L skrev 2017-04-11 19:42:56 följande:

Det är givetvis inte ok. En kvinna som inte skaffar barn är än värre än en man som inte gör det.

Självklart. Kvinnor ska alltid vara värst. 'våra könsorgan är bättre inpackade', 'vi kan få sex när vi vill' et c.
  • Gustav L
    AnooYoo skrev 2017-04-11 19:48:43 följande:

Självklart. Kvinnor ska alltid vara värst. 'våra könsorgan är bättre inpackade', 'vi kan få sex när vi vill' et c.

Har inget med det att göra utan att det är större brist på kvinnor än män vid familjebildning. Således får det större negativa konsekvenser för samhället om en kvinna inte skaffar barn än om en man inte gör det. Mannen kan ersättas av en annan man.
  • AnooYoo
    Gustav L skrev 2017-04-11 19:55:48 följande:

Har inget med det att göra utan att det är större brist på kvinnor än män vid familjebildning. Således får det större negativa konsekvenser för samhället om en kvinna inte skaffar barn än om en man inte gör det. Mannen kan ersättas av en annan man.

Bah. Det finns ingen brist på människor. Snarare tvärtom.
  • Gustav L
    AnooYoo skrev 2017-04-11 20:28:32 följande:

Bah. Det finns ingen brist på människor. Snarare tvärtom.

Du är obildad. I hela västvärlden kämpar länder för att öka barnafödandet, eftersom låga födelsetal får stora negativa konsekvenser, såväl ekonomiskt som socialt.
  • AnooYoo
    Gustav L skrev 2017-04-11 20:37:27 följande:

Du är obildad. I hela västvärlden kämpar länder för att öka barnafödandet, eftersom låga födelsetal får stora negativa konsekvenser, såväl ekonomiskt som socialt.

Jag är inte bara obildad, jag är till och med ointresserad.
  • Gustav L
    AnooYoo skrev 2017-04-11 20:44:58 följande:

Jag är inte bara obildad, jag är till och med ointresserad.

Diskutera inte ämnet då.
  • AnooYoo
    Gustav L skrev 2017-04-11 20:45:52 följande:

Diskutera inte ämnet då.

Förlåt, självklart får endast de bildade yttra sig.
  • lessman

Gustav L är bara knäpp och hans tankegångar är på dagisnivå på 40 talet, så tänkte man nämligen förr i tiden Gustav.

• lessman

Och du rör inte min dotter, Gustav, hahaha.

Måste ju börja träna säga ifrån nånstans inför min viktiga uppgift som en far.

Svar på tråden Jag ville ju inte ha barn, men...