• Ammyloulou

Förstföderskor, visa era magbilder!

Hej,

Skulle vara såå mysigt att få se alla olika former och storlekar på fina magar det finns där ute! skulle vara speciellt roligt att se förstföderskor då jag själv gror min första. Jag är i vecka 16 (15+3) och blev jättestor redan i vecka 15. Sambon och jag blev lika chockade när vi vaknade upp en morgon med präktig kula! Vet inte om det har att göra med att jag är väldigt liten? 156 cm och ca 50 kg innan graviditet.

Så, shoot me med alla era fina magar! Lägger upp bild på min utveckling från vecka 13-16 samt kvällsmage från vecka 15 här nedan :)

• Svar på tråden Förstföderskor, visa era magbilder!
  • Erla

Fick också mage tidigt trots första barnet ^^ min bild är från häromdagen då jag gick in i vecka 22. Var också rätt lite innan grav och gick ner några kg i början på graviditeten. 157 cm lång och vägde vid inskrivning 51 kg :)
  • Ammyloulou

Men vilken fin kula du har hunnit knåpa ihop! det kanske har något att göra med att vi är kortisar då? Att magen kommer med besked så tidigt, tänker jag :) När jag googlar gravidmagar i vecka 16 ser jag ut som en flodhäst i jämförelse hehe!

Erla skrev 2017-04-11 08:07:04 följande:

Fick också mage tidigt trots första barnet ^^ min bild är från häromdagen då jag gick in i vecka 22. Var också rätt lite innan grav och gick ner några kg i början på graviditeten. 157 cm lång och vägde vid inskrivning 51 kg :)

• Erla

Haha, ja jag vet vad du menar. Trodde först att det var två där inne, men det va bara en :) jämförde också mycket med andra magar då kollegorna på jobbet anade en kula på mig :P

Din kula är ju fin den också ^^
  • Erla
    Ammyloulou skrev 2017-04-11 08:32:58 följande:

Men vilken fin kula du har hunnit knåpa ihop! det kanske har något att göra med att vi är kortisar då? Att magen kommer med besked så tidigt, tänker jag :) När jag googlar gravidmagar i vecka 16 ser jag ut som en flodhäst i jämförelse hehe!

Haha, ja jag vet vad du menar. Trodde först att det var två där inne, men det va bara en :) jämförde också mycket med andra magar då kollegorna på jobbet anade en kula på mig :P

Din kula är ju fin den också ^^
  • larssonsyndromet

V.23 imorn. Fick inte mage förrän v.19-20, men nu har den kommit igång! 172cm lång och 52kg vägde jag in mig på. Såhär vill jag se ut nu resten av graviditeten :P

• Måne09

Jag är också 15+3, vecka 16.  fick mage redan i v 14.. Väntar också mitt första barn.

• Ammyloulou

Ååh vilken go fin-kula! Så knäppt hur olika det kan vara, förr eller senare dyker den upp vare sig man vill eller inte - det är ett som är säkert :D

larssonsyndromet skrev 2017-04-11 10:03:31 följande:

V.23 imorn. Fick inte mage förrän v.19-20, men nu har den kommit igång! 172cm lång och 52kg vägde jag in mig på. Såhär vill jag se ut nu resten av graviditeten :P

• Ammyloulou

Skönt att få bekräftat att flera stor-kulor finns där ute. Tyckte det var en smula jobbigt att bli stor så fort, folk som i tid och otid utbrister saker i stil med "det måste va tvillingar!" eller "hur kan du va så stor redan?!" Ehh?

Måne09 skrev 2017-04-11 14:50:35 följande:

Jag är också 15+3, vecka 16.  fick mage redan i v 14.. Väntar också mitt första barn.

• Måne09
    Ammyloulou skrev 2017-04-11 15:45:24 följande:

Skönt att få bekräftat att flera stor-kulor finns där ute. Tyckte det var en smula jobbigt att bli stor så fort, folk som i tid och otid utbrister saker i stil med "det måste va tvillingar!" eller "hur kan du va så stor redan?!" Ehh?

Ja, den har jag med fått höra... "är du säker på att det är bara en där inne??" Ja det var en på ultraljudet.. Då har jag fått höra: "ibland kan tvillingen gömma sig.." ah, fast nä det är EN bebis där inne. xD
  • Preet90

Vecka 22 på första bilden och vecka 26 på andra.

Går in i vecka 27 på fredag :)
Svar på tråden Förstföderskor, visa era magbilder!