• tomten12

Tillbaka flyttad fr v 9-7 på VUL, dina mått vid VUL?

Hej,

Trodde mig ha koll på när jag hade min ÄL, men enligt VUL så är jag mellan 10-12 dgr tidigare i graviditeten än vad jag trodde. Fostret vad 5,2 mm( hjärtat slog) och hinnsäcken 11mm och de två måtten är tydligen i paritet med varandra, d v s hinnsäcken har inte fortsatt vuxit efter fostret stannat. ( såg även en hinnsäck till, som var tom)

Visst är det väl positivt att hjärtat slår även om det är i " fel vecka"? Kan tänka mig att alla foster växer lite olika och att mitt lilla pyre kanske växer i kapp om ngn vecka? Några dagar kan jag tänka mig att flyttas, men då jag plussade 16 dgr efter det jag trodde var ÄL så kan jag ju inte flyttas hur långt som helst?

Har UL igen om 14 dgr men det är jobbiga 14 dgr. Ngn som känner igen måtten och kan meddela vilken vecka de var i då? Famlar lite i mörkret då hon sade bara v 6+

• Svar på tråden Tillbaka flyttad fr v 9-7 på VUL, dina mått vid VUL?
  • Pmc85

Jag gjorde ett tidigt VUL när jag trodde jag va 7+2, blev flyttad tillbaka en dag, alltså 7+1. Embryot mätte då 10,1 mm.

Vet inte med hinnsäcken dock. Men ser ut att va ca 30mm.

• Otit

Gjorde vul i vecka 9+4 enligt senaste mensen. Blev tillbakaflyttad 8 dagar då. Så var i 8+3 enligt vul. Bebisen var 19,69 mm. På kub blev jag framflyttad 7 dagar igen. Så vet inte hur dom mätte egentligen.

• Treansresa

Gjorde vul i 7 +2 vart flyttad till 4+6. I 6+2 var den. 6,7 mm. På rul vart jag sedan flyttad framåt. Nästan alla dagar igen. Bebisen var bara seg i starten.

Att hjärtat slår är positivt enligt min gynläkare

Svar på tråden Tillbaka flyttad fr v 9-7 på VUL, dina mått vid VUL?