• Gävlebo2013

Vad är otrogenhet?

Hej! Allt började med att jag och min sambo skulle testa trekant och öppnade en kontakt annons på BC. Efter ett tag så börjar en killer snacka med oss. Då ville sambo snacka med honom via kiks mer och mer. Efter ett par dagar så säger hon att dom har fått en vänskap relation och ville bli vänner. Sen ville dom börja träffas utan mig.

Men jag börjar få känslor av att det var mer än vänner dom har. Sambo försökte övertala mig att dom ÄR bara vänner. Men hade väl svårt att tro det. Efter ett tag så kom ett fram att dom hade fått känslor för varandra.

Men är frågan är man otrogen om sambo får känslor för någon annan från en sex sida?

Vad skulle ni har gjort? Ta tillbaka henne och förlåta henne. Sen låta dom vara vänner?

• Svar på tråden Vad är otrogenhet?
  • Amadani

Sånt här är alltid väldigt krångligt.... Kanske svårt att höra men om hon ville hitta någon annan att chatta med från början och sedan utvecklade känslor för honom så var det förmodligen något som saknades i förhållandet (behöver inte vara sexuellt utan generellt sätt) t.ex. att hon fick för lite uppmärksamhet eller att det var något annat hon inte gillade.

Som tur är så valde hon att berätta sanningen för dig, du sa även att när ni var tillsammans så ville hon träffa honom ensam bara som vänner men förmodligen så hade något mer hänt om de träffades vilket betyder att hon då hade varit otrogen.

Vet att alla inte ser saker på detta sättet men enligt mig så är den man faller för sist den man gillar/har mest känslor för annars hade hon aldrig fallit för honom i början.

Du kan ta tillbaka henne om du VERKLIGEN gillar henne och tror att du inte kan hitta någon bättre dock så kommer saker aldrig vara samma igen.

Du kommer alltid vara orolig att hon kommer få känslor för någon annan, snacka med andra, vilja kolla i hennes mobil och inte kunna lita på henne generellt. Känna dig otillräcklig osv.

Sammanfattning: Var hon otrogen genom att skriva med någon som du visste att hon skrev med eller vara vän med annan kille: nej

Skulle hon vara otrogen om hon träffade honom utan dig som "vänner": Förmodligen.

Ta inte tillbaka henne, det svider ett tag i början men kommer att bli bättre med en annan utan tvekan :) Hoppas att detta hjälper.

• Gävlebo2013

Hon säger att det inte hade hänt nånting och att dom vill vara bara vänner nu och att hon vill vara med mig. Men ändå vill vara vän med honom och jag ska lita på det hon säger.

• Amadani

Som sagt det är helt upp till dig i detta cenariot om du litar på henne eller inte.

Jag kan bara gå på det du har skrivit och förmodligen så hade det hänt något mer men kanske inte hade det svårt att säga. Personligen så hade jag inte gjort det, inte värt det som jag skrev över så kommer alltid tankarna finnas kvar och hennes känslor för honom kan inte bara dö ut under en dag...

Hur mycket gillar du henne? Är hon värt det för dig? Vad är det positiva med henne jämfört med det negativa? Hur länge har ni varit tillsammans? Tror du att de bara kommer att vara vänner?

Det är sånna frågor man måste ställa sig själv.

• Amadani

Förmodligen inte... Brukar vara så. Nu ligger det i dina händer att bestämma vad du vill göra. Jag hade dock väntat på andras svar också så att du inte bara går på mitt. Säker på att andra kommer att känna annorlunda.

• Anonym (Väx upp!)

Ursäkta, men du lever så dysfunktionellt att man tappar hakan. Då drar du också till dig dysfunktionella människor som din flickvän.

Gör slut, få ordning på ditt liv, anpassa dig efter en livsstil som ger ett bra liv, träffa därefter en vettig kvinna.

• Anonym (SåÄrDet)

Lämna kärringen . Har hon gjort det en gång kommer hon göra det fler. Går inte o lita på sådana

• PeterGB3G
    Gävlebo2013 skrev 2017-04-13 03:12:31 följande:

Hej! Allt började med att jag och min sambo skulle testa trekant och öppnade en kontakt annons på BC. Efter ett tag så börjar en killer snacka med oss. Då ville sambo snacka med honom via kiks mer och mer. Efter ett par dagar så säger hon att dom har fått en vänskap relation och ville bli vänner. Sen ville dom börja träffas utan mig.

Men jag börjar få känslor av att det var mer än vänner dom har. Sambo försökte övertala mig att dom ÄR bara vänner. Men hade väl svårt att tro det. Efter ett tag så kom ett fram att dom hade fått känslor för varandra.

Men är frågan är man otrogen om sambo får känslor för någon annan från en sex sida?

Vad skulle ni har gjort? Ta tillbaka henne och förlåta henne. Sen låta dom vara vänner?

Trekant är problematiskt för ett par eftersom det tilltalar mäns och kvinnors instinkter helt olika. Män är av naturen polygama, dvs vi vill ha sex med flera kvinnor med minsta möjliga ansträngning. Trekant lockar, man får behålla sin flickvän och samtidigt ligga men annnan tjej! Hurra! Win-win tänker du!

MEN.

Kvinnor är hypergama till sin natur. Det innebär att dom alltid letar efter en bättre kille, om en sådan skulle dyka upp. Så vid trekant kan det visa sig att den andre killen är mer spännande än vad du är, och då vill hon byta ut dig.

Ditt mål var sex med lite variation, hennes mål var att se om det fanns nåt bättre på marknaden som hon kunde byta upp sig till.

Oftast är kvinnor omedvetna om den här instinkten, vilket gör det riskabelt att ge sig in på sånt där.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (konfusius)

Jag säger som den berömda kinesiska filosofen konfusius, "en stor kuk säger mer än 1000 ord". Tanten fick nog mersmak. Beklagar....

Svar på tråden Vad är otrogenhet?