• Vinter16

Vi som planerar att skaffa barn i slutet på 2017

Hej!
    Jag är en tjej på 24 år, jag och min sambo vill börja försöka att skaffa barn i slutet på detta året. Finns det fler där ute som också vill bli gravida då? :)

Hur gamla är ni? Vad vill nu hinna göra innan ni blir gravida och förbereder ni er på något sätt? Ex kosttillskott eller liknade?

Låt oss följas åt på denna resa! :D

• Svar på tråden Vi som planerar att skaffa barn i slutet på 2017
  • SoSS15

Hej! Får man hänga på? Jag ska ta ut min spiral i december, så egentligen blir första försöket i jan/feb :) 
    Vi har en dotter sedan tidigare, född sep -14, hade velat ha en till redan, men ibland kommer saker ivägen!
    Jag blir klar med studierna i maj -18, så hoppas bli bebis ploppar ut strax efter det! Vill gärna hinna träna, gå ner lite i vikt och bli allmänt mer hälsosam innan det är dags också, så att man orkar med tyngden osv. :) 

• mrsanderson91

Hej! Är 25 år och här planeras det för syskonverkstad till hösten. Kommer ta ut min kopparspiral i juli/augusti, sen får vi se när/om det blir något.

Har en sjuåring som längtar efter en lillasyster. H*n har dock sagt att en bror skulle funka lika bra, haha! 

• Schnutti

Hej!

Vad roligt! Jag och min sambo ska försöka bli med barn i höst. Jag är 26 år gammal och han är 30 år gammal. Vi har varit tillsammans i snart 7 år och det kommer vara första barnet.

Det jag vill göra innan är att njuta av sommaren och en resa till Grekland. Jag skulle vilja försöka att ta vara på att inte ha barn just denna sommar då det förhoppningsvis är sista sommaren utan barn. Men det är ju så svårt när man verkligen vill ha barn och längtat i flera år. :D Jag och min sambo kommer att börja äta folsyra om ett par veckor. Annars tänker jag att leva som vanligt; träna och försöka att äta nyttigt men ändå njuta.

Hur gör ni för att överleva sommaren utan att längta ihjäl er? :D

• Startwiggy

Hej! Är 29 i år och nästa år fyller jg 30!! Har lite åldersnoja med :p

Jag och min sambo är lika gamla och vill försöka skaffa barn i slutet på augusti.

Jag har dock en sjukdom reumatisk artrit som ställer till det och därför måste ja planera noga... har varit utan medicin i 3 månader och måste vara utan i 3 till innan jag ens får försöka pga risker som missbildning osv.

Längtar så tills sommaren är slut men är samtidigt superorolig att ja inte kan få barn. Och oro är inte bra när man försöker skaffa barn har ja hört..

Vad spännande det låter när ni beskriver er längtan, jag kan inte låta bli att räkna vartenda dag! Samtidigt så njuter jag så av livet just nu. Jag tänker och funderar mycket på hur jag måste anpassa mitt liv efteråt.

Äter redan folsyra men har hört att bidrottning gelé ska vara bra någon mer som hört det?

• Lermonster

Hej, jag är 24 år och min sambo är 27, vi har börjar prata om att kanske börja försöka ordentligt i dec/jan efter att ha kört med säkra perioder i 4 år utan att något inträffat.

Det jag vill hinna innan är att få tillsvidare anställning på mitt nya jobb där jag har provanställning i 6 månader. Annars är vi väldigt redo att börja försöka :)

• Rosen88

Hej,

Vet inte om jag kan räkna mig till denna grupp riktigt, det återstår att se ;)
    Jag och min sambo sen 5 år tillbaka har alltid varit ense om att barn är något som vi kommer att vilja ha när alla andra bitar är på plats såsom jobb, boende m.m.

Då vi är klara med vårt husbygge står det nu ett sovrum tomt. (Det andra får agera kontor sälänge. :O)  ) Jag är 29 och han är 34, så liiite åldersnoja här, tiden springer iväg...

Vi har inte pratat om barn just i detta NU. Men efter lite research har även jag insett att allt kan ta sin lilla tid innan bullen är i ugnen, och som innan nämnt är båda snart på andra sidan 30 strecket.

En fundering som slog mig när jag läser igenom olika forum. Många verkar SÅ otroligt fokuserade på att bli gravida direkt efter de har slutat med P-piller. 
    Förstår att det finns en enorm barnlängtan bakom förhoppningen att bli gravida snabbt.
    Jag tänker mig mer: "sluta med p-piller, ingen stress, det sker när det sker."
    Självklart hoppas man att det inte blir en utdragen process. Men jag vill varken lägga någon press/stress på mig själv eller min sambo om det inte går vägen direkt.
    Någon annan som tänker så eller är jag ute och snurrar.

Hade varit intressant att höra er syn på saken :)

Svar på tråden Vi som planerar att skaffa barn i slutet på 2017