• EliinMariina

Bim+8-9

Hallojsan!

Jag undrar lite om man kan ha ägglossning utan mens, eller om det bara är så att man kan ha mens utan ägglossning? :/

Jag undrar för jag vet med 100% säkerhet att jag hade ÄL 22-23 mars, då jag var hos gyn den 23de och gjorde vul och hon sa att det antagligen var natten mellan 22-23.

Och nu sitter jag här 8-9 dagar efter Bim och har fortfarande inte fått någon mens. Ingen som helst antydan till att Tant röd är på g :/

Jag har haft sen någon dag innan Bim haft små molande i "tjejmagen" men tänkt att det antagligen är mensen som är på ingående, men inte har det.

Och så för 4 dagar sen, dvs Bim+4 ungefär haft små ont i huvudet, ett enormt kaffesug (ungefär som att jag bör dricka så mycket som möjligt innan jag får plus och måste trappa ner) , brösten började göra ont speciellt när man rör vid dom men utan att röra dom med, jag har blivit äckligt trött (går upp och är "pigg" sen 2-3 timmar senare slocknar jag i soffan, sittande, för jag är så sjukt trött och om kvällarna är jag smått illamående, inte så jag måste spy mer ett jag-är-sjuk-illamående :/

Och allt det har bara fortsatt, brösten gör ondare för varje dag känns det som.

Gjorde ett gravtest igår morse, men det visade negativt.

Kan det vara så att jag är gravid trots allt oh att jag kanske är en sån där låghormornare, eller struntar bara mensen i att dyka upp trots ÄL?

Det här blide väldans långt, hoppas ni orkat läsa igenom det och kanske har något svar på min undran :)

• Svar på tråden Bim+8-9
  • Pimpinellan

Man får mens om man haft äl och inte blivit gravid. Däremot kan man absolut få mens utan föregående äl. Det är extremt ovanligt att inte plussa när man passerat BIM, men det händer ju. Vissa plussar aldrig på kisstesten utan bara på blodprov. Frågan är hur säker gyn var på äl-vad dom grundade äl på? För hade du äl då är du gravid nu lutealfasen blir ju inte 9 dar längre. Egentligen är det bara att vänta och se, men det är ju tortyr. Händer ingenting på nån vecka till så gå på gyn och gör ett VUL. Eller om de är generösa ta hcg-prov.

• Anonym (Nyeh.)

Jag blev gravid i februari med överhoppad mens. Hade precis som du - jätteont i tuttarna (har jag fortfarande!) Dock är det i min värld ingen ovanlighet innan mensen skall komma så tänkte inte mer på det. Därmed, upptäckte jag grav på uppföljning/utredning av varför jag plötsligt fått oregelbunden mens. Var i vecka 5+2 då.

Vet att det kan vara jättesvårt att få vul om man inte är inskriven hos bm. Men säg inte att du vill att dom tittar för att du tror du är låghormonare, säg att du vill utreda varför din mens hoppar över/är oregelbunden. ;)

• Anonym (Nyeh.)

Åh. Glömde nämna, gå till en annan gynekolog om den första inte vill göra någon uppföljning. Spela ovetandes och säg inte att du gjort det föregående vulet. Var superstarkt ;D

• Anonym (Nyeh.)
    Anonym (Nyeh.) skrev 2017-04-18 05:40:59 följande:

superstarkt

Supersneaky*
  • EliinMariina

Jag fick någon sorts blödning i söndags kväll, som varat tills nu. Inte mycket alls, rent tekniskt sätt så skulle en binda kunna räcka om dagen, och nu är det knappt något alls. Ingen mensvärk, inget som skulle tyda på att jag har mens, om det nu är det. Om jag inte skulle se det så skulle jag inte veta om det om vi säger så haha. Juste kan tillägga att det var klarrött söndagskväll och igår..

Brösten gör fortfarande kalasont, och tröttheten är där som den har varit. Och fortfarande neg på test!

Vi går på en fertilitets utredning nu, så därav jag visste när ÄL var, för vi skulle boka in en spolning vid nästa ÄL. Men den avbokade jag nu, då den är imorgon, och jag kan ju knappast ha ÄL då redan, om jag skulle utgå från att det här är mensen.

Ska ge det några dagar till, sen testa sista testen. Annars får jag gå ner till bm och be om ett blodprov och förklara läget. Blir jätte trött på det här nu :/

• Annaivarson
    EliinMariina skrev 2017-04-14 13:43:52 följande:

Hallojsan!

Jag undrar lite om man kan ha ägglossning utan mens, eller om det bara är så att man kan ha mens utan ägglossning? :/

Jag undrar för jag vet med 100% säkerhet att jag hade ÄL 22-23 mars, då jag var hos gyn den 23de och gjorde vul och hon sa att det antagligen var natten mellan 22-23.

Och nu sitter jag här 8-9 dagar efter Bim och har fortfarande inte fått någon mens. Ingen som helst antydan till att Tant röd är på g :/

Jag har haft sen någon dag innan Bim haft små molande i "tjejmagen" men tänkt att det antagligen är mensen som är på ingående, men inte har det.

Och så för 4 dagar sen, dvs Bim+4 ungefär haft små ont i huvudet, ett enormt kaffesug (ungefär som att jag bör dricka så mycket som möjligt innan jag får plus och måste trappa ner) , brösten började göra ont speciellt när man rör vid dom men utan att röra dom med, jag har blivit äckligt trött (går upp och är "pigg" sen 2-3 timmar senare slocknar jag i soffan, sittande, för jag är så sjukt trött och om kvällarna är jag smått illamående, inte så jag måste spy mer ett jag-är-sjuk-illamående :/

Och allt det har bara fortsatt, brösten gör ondare för varje dag känns det som.

Gjorde ett gravtest igår morse, men det visade negativt.

Kan det vara så att jag är gravid trots allt oh att jag kanske är en sån där låghormornare, eller struntar bara mensen i att dyka upp trots ÄL?

Det här blide väldans långt, hoppas ni orkat läsa igenom det och kanske har något svar på min undran :)

Hej här sitter jag med bim +13 negativt test +11 och hade också ägglossning 22-23 så får hoppas att antingen mwnsen eller plusset dyker upp snart :)
Svar på tråden Bim+8-9