• SandraLo

Gravid eller inte

Ni kan förstås inte veta om jag är gravid eller inte..men jag vill ändå höra vad ni tror. Jag fick mens ett par dagar sent efter att ha haft molvärk sedan ÄL. Mensen uppträdde inte alls som vanligt - jag fick blödning första dagen när jag satt på toa men i övrigt knappa blödningar och genomskinligt slem när jag torkade mig, och efter ett par dagar bruna flytningar. Det hela var över efter 4 dagar o jag kunde ha trosskydd från dag 2 (jag brukar ha min normala mens i 6 dagar och trosskydd endast sista 1-2 dagarna).

I alla fall, förutom det har jag haft den här konstanta molvärken till och från, halsbränna på kvällarna sedan ÄL.

Jag har gjort tre grav. test - två Clearblue digital med veckoindikator och ett av Apotekets egna. Alla tre negativa. Öppnade Clearblues efter några dagar och där fanns blåa linjer på båda stickorna.

Just nu befinner jag mig två veckor från BIM nr 2. Ska jag avvakta och se om den kommer som vanligt? Känns som att jag kanske bara är skengravid, men har förstått att vissa producerar lite HcG i början och tänker att jag kanske tillhör den där lilla skaran.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Gravid eller inte
  • Anonym (Ellen)

Det beror väl främst på när du testade?

• SandraLo

Just det, glömde skriva det. Testade med CB vid BIM och sen efter mensen/blödningen. Apotekets någon vecka efter att mensen/blödningen tog slut. Visst borde de visa positivt så lång efter BIM om man är gravid?

• Anonym (J)

Du är nog inte gravid då tyvärr. Hoppas du får ett positivt test om 2 veckor då :)

• Anonym (Ellen)

Ja det borde det! Mensen är avvikande ibland men misstänker man att man är gravid lägger man märke till det på ett annat sätt. Antagligen är nästa mens riktigt normal (om du inte blivit gravid under denna cykel förstås) :)

Svar på tråden Gravid eller inte