• GRAVID KVINNA 23

Början i vecka 6+1 (7)

Är i början av vecka 7 (6+1)

Och har från veckan innan känt ungefär typ 2/4 dagars sen en sånt ont i magen , som en mensvärk och den är bara på kvällar bär jag sitter ganska längre/ när jag sover/ ligger i sängen. Den hålet sig kort/ några min bara sen försvinner , och bara på kvällar, märkte jag.

Känner ni nåt i magen?

Har ni det oxå? I vilken vecka är ni,?

• Svar på tråden Början i vecka 6+1 (7)
  • Anonym (Gravid)

Hej,

Det är jätte vanligt att känna som mensvärk då livmodern växer. Jag är i vecka 27 och kan fortfarande känna "mensvärk". Dem första veckorna kände jag så mycket att jag trodde det skulle börja blöda. Du behöver nog inte vara orolig :)

• GRAVID KVINNA 23
    Anonym (Gravid) skrev 2017-04-14 23:26:13 följande:

Hej,

Det är jätte vanligt att känna som mensvärk då livmodern växer. Jag är i vecka 27 och kan fortfarande känna "mensvärk". Dem första veckorna kände jag så mycket att jag trodde det skulle börja blöda. Du behöver nog inte vara orolig :)

Taxk för svaret! Jag är jättelugn nu. Och hoppas blir det bra :) Lycka till i framtiden :)
  • vasg

Har precis som du och har haft det sedan några dagar efter jag plussade (äl+9). Är i vecka 4+3 och BM sa vid hälsosamtalet att så länge jag inte blöder är det helt normalt med ganska kraftig växtvärk<3

• Anonym (Gravid)
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-14 23:28:14 följande:

Taxk för svaret! Jag är jättelugn nu. Och hoppas blir det bra :) Lycka till i framtiden :)

Tack och lycka till du med :) Är det ditt första barn?
  • GRAVID KVINNA 23
    Anonym (Gravid) skrev 2017-04-14 23:36:08 följande:

Tack och lycka till du med :) Är det ditt första barn?

Japp, det är mitt första, innan hade jag missfall i v9 :( nu är jag jättelugn och tror bara på Gud som kan hjälpa mig :)
  • Anonym (Gravid)
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-15 00:38:55 följande:

Japp, det är mitt första, innan hade jag missfall i v9 :( nu är jag jättelugn och tror bara på Gud som kan hjälpa mig :)

Usch, vad jobbigt. Jo du får tänka positivt, det kommer gå bra :)
Svar på tråden Början i vecka 6+1 (7)