• Summerchild

Gravad lax/mögelost gravid

Jag har råkat äta vacumförpackad gravad lax och är helt förtvivlad om jag har skadat mitt barn i magen. Är i v 25 och vilka har som jag ätit gravad lax/mögelost under graviditeten? Sent lr tidigt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gravad lax/mögelost gravid
  • Summerchild

Vad konstigt det blev med denna tråd ....försök svara iaf och skriv gärna i meddelandet vilken bokstav

• Summerchild

Jag gör om tråden den var ju lite kass

• Frontline

Men för fan ge dig, tror du att du har skickat en dödlig dos till barnet i magen bara för att du har ätit gravad lax eller mögelost?

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Abd)

Jag har råkat äta både brie ost och salami. Hände inget

• EpicNurse

Äter gravad och kallrökt lax med flit även när jag är gravid. Så länge fisken kommer från rätt hav och den är nyförpackad så är det inga problem.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (lite salt)

Risken är löjligt liten. Otroligt löjligt liten. Det du ska oroa dig för och ta på allvar är att undvika östersjöfisk och tonfisk som kan innehålla tungmetaller. Tungmetaller ansamlas och kan ge skador på barnet. 

• Summerchild
    Anonym (lite salt) skrev 2017-04-15 23:45:37 följande:

Risken är löjligt liten. Otroligt löjligt liten. Det du ska oroa dig för och ta på allvar är att undvika östersjöfisk och tonfisk som kan innehålla tungmetaller. Tungmetaller ansamlas och kan ge skador på barnet. 

Tonfisk? Jaja inte den på burk utan den råa fisken... jo äter inte ofta köpt fisk men mycket koncerverat ....älskar äta sardiner
Svar på tråden Gravad lax/mögelost gravid