Gravad lax/mögelost gravid
Jag har råkat äta vacumförpackad gravad lax och är helt förtvivlad om jag har skadat mitt barn i magen. Är i v 25 och vilka har som jag ätit gravad lax/mögelost under graviditeten? Sent lr tidigt?
Jag har råkat äta vacumförpackad gravad lax och är helt förtvivlad om jag har skadat mitt barn i magen. Är i v 25 och vilka har som jag ätit gravad lax/mögelost under graviditeten? Sent lr tidigt?
Vad konstigt det blev med denna tråd ....försök svara iaf och skriv gärna i meddelandet vilken bokstav
Jag gör om tråden den var ju lite kass
Men för fan ge dig, tror du att du har skickat en dödlig dos till barnet i magen bara för att du har ätit gravad lax eller mögelost?
Jag har råkat äta både brie ost och salami. Hände inget
Äter gravad och kallrökt lax med flit även när jag är gravid. Så länge fisken kommer från rätt hav och den är nyförpackad så är det inga problem.
Risken är löjligt liten. Otroligt löjligt liten. Det du ska oroa dig för och ta på allvar är att undvika östersjöfisk och tonfisk som kan innehålla tungmetaller. Tungmetaller ansamlas och kan ge skador på barnet.
Risken är löjligt liten. Otroligt löjligt liten. Det du ska oroa dig för och ta på allvar är att undvika östersjöfisk och tonfisk som kan innehålla tungmetaller. Tungmetaller ansamlas och kan ge skador på barnet.