• GRAVID KVINNA 23

VART GÖT MAN DET??

Hej!

Vart gör man VUL i Stockholm ?

Jag är gravid i veckan 6+3(7)

Och vill gå på ultraljud och på VUL och göra att kan man se ägg hur många det är och att allting går bra.

• Svar på tråden VART GÖT MAN DET??
  • EpicNurse

Vad menar du "hur många ägg"? Du sa väl att du är gravid? Då är äggen vilande i äggstockarna och syns inte så tydligt.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • GRAVID KVINNA 23
    EpicNurse skrev 2017-04-16 16:42:07 följande:

Vad menar du "hur många ägg"? Du sa väl att du är gravid? Då är äggen vilande i äggstockarna och syns inte så tydligt.

Aha okej tack! Men jag tänkte på att kan man göra VUL i vecka 7? Eller att gå på ultraljudet?
  • risenta
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-16 16:43:33 följande:

Aha okej tack! Men jag tänkte på att kan man göra VUL i vecka 7? Eller att gå på ultraljudet?

Vul är ju samma sak som ultraljud
  • risenta
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-16 16:43:33 följande:

Man kan göra Vul i vecka 7 ja. Ring till en privatklinik! Jag kan rekommendera Vasamamma!
  • GRAVID KVINNA 23
    risenta skrev 2017-04-16 16:46:26 följande:

Man kan göra Vul i vecka 7 ja. Ring till en privatklinik! Jag kan rekommendera Vasamamma!

Okej tack så mkt, men on jag har barnmorska på Södersjukhuset , kan jag göra det där?
  • EpicNurse

Ja precis det kan man göra! Men när du säger att du vill veta hur många ägg, menar du att du vill se hur många foster där är? För det kan man se med vaginalt ultraljud (vul) i v 7!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • risenta
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-16 17:02:56 följande:

Okej tack så mkt, men on jag har barnmorska på Södersjukhuset , kan jag göra det där?

Är det där du är inskriven? Ibland kan barnmorskorna vara lite ovilliga till att göra ett sådant tidigt ultraljud så länge man inte misstänker att nått är fel t.ex om man blöder eller har ont. Du kan ju fråga men annars så ring till en privatklinik . Det kostar dock en slant
Svar på tråden VART GÖT MAN DET??