• liljah33

Utebliven äl efter MA?

Fick MA för ca en månad sedan. I onsdags fick jag lite äl känningar, som har hållt i sig till och från tills igår. Jag började se stegringar på ÄL-stickorna i tisdags, onsdags och torsdags och ett mycket blekt sträck på fredagen igen och idag blev det en liten stegring igen. Jag har aldrig testat babyplans stickor innan utan dom gröna och alltid fått ett starkt positivt sträck. Nu vet jag inte om det har att göra med babyplan eller om kroppen helt enkelt är ur fas pga MA:et.

Finns det någon som varit med om samma? Eller som har åsikter om babyplans stickor? Upplever att de "torkar" fort och bleknar rätt rejält jämfört med de gröna jag haft

Tycker ni att det verkar som äl är utebliven eller om det kanske kan vara en liten stegring kring 12-13/4? Jag kanske missade toppen av stegringen eftersom det var svagt igen 14/4.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-16 17:09
    Kan ju tillägga att stickorna längst ner ser starkare ut pga att jag fortfarande plussade efter missfallet då.

• Svar på tråden Utebliven äl efter MA?
  • EpicNurse

Enligt dessa tester så har du nog inte haft någon ägglossning..

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • liljah33
    EpicNurse skrev 2017-04-16 18:23:33 följande:

Enligt dessa tester så har du nog inte haft någon ägglossning..

Det känns så förjävligt allt! Hur fan ska man orka vidare då man är på botten?! Åh, allt är så himla hopplöst.
  • Anonym (K)

Jag fick mf i v 7 och hade ingen äl efter det. Mina tester såg likadana ut, dvs ingen större antydan till att bli positivt nångång. Sen kom mensen. När den var slut testade jag igen och fick tillslut positivt (kände även äl-smärta vilket jag inte gjorde månaden innan) men blev inte gravid. Det blir man ju inte per automatik bara för att man har äl och prickar den. Månaden efter uteblev äl igen. Det är så jävla jobbigt och frustrerande när man inte ens får en ärlig chans att försöka! Man måste se framåt för att orka. Vad känns bäst, att bara skita i allt och veta att det inte blir nåt barn eller ta nya tag och hoppas på nästa månad. Men innan man tar nya tag kan man skrika, gråta och tycka lite synd om sig själv för att allt bara är skit just då. Och tillslut blir man gravid och allt går bra! Jag hade äl månaden efter, blev gravid och han är 10 månader idag. Jag håller tummarna för att din äl kommer igång snarast och att du snart blir gravid igen. Lycka till!

PS. Jag använde stickor från testlagret och tyckte de var toppen. DS.

Svar på tråden Utebliven äl efter MA?