• Tjofaderittan hambo

Hur mycket betala för bärhjälp vid flytt?

Vi ska flytta och vi tänkte kolla om det finns några ungdomar som vill tjäna lite pengar på att hjälpa oss att bära.

Vad är lämpligt att erbjuda? Vi tänkte oss en totalsumma, inte per timme.

Vi bor på markplan och har inga trappor så pirra kan användas överallt. Det är 4 rok och väldigt många kartonger som vi försöker packa så att de inte är alltför tunga.
    Vi byter ort så vi behöver några på orten vi flyttar ifrån och några på orten vi flyttar till.

På orten vi flyttar till blir det dotterns gymnasiekompisar som hjälper till och där är det en ½ trapp upp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-17 08:50
    Som tillägg; det tar troligen 2-3 timmar och vi (4 personer) kommer även själva att bära.

• Svar på tråden Hur mycket betala för bärhjälp vid flytt?
  • Carambolan

500 spänn tycker jag är rimligt för 2-3 timmar vid så enkel flytt utan trappor eller bara en halvtrappa.

• Tjofaderittan hambo
    viseversa skrev 2017-04-17 09:12:20 följande:

1000:- per person.

Alltså drygt 300 kr per timme? Då kan jag ju likaväl anlita flyttfirman som för 450 kr per timme har två personer till vårt förfogande
  • Tjofaderittan hambo
    Carambolan skrev 2017-04-17 09:15:37 följande:

500 spänn tycker jag är rimligt för 2-3 timmar vid så enkel flytt utan trappor eller bara en halvtrappa.

Ja, vi tänkte så vi med men ville kolla med andra också. Kanske lite mer för de som ska bära en halvtrapp upp, men de kommer även att äta middag med oss.

Och få med sig resterna hem haha, de har redan frågat dottern det lite försiktigt eftersom de vet vad vi kommer att bjuda på och de gillar det. Nästan alla dotterns kompisar är vegetarianer och kommer från andra orter för att plugga på just den här skolan så för dem är det mycket värt att få matlådor
  • viseversa
    Tjofaderittan hambo skrev 2017-04-17 09:22:00 följande:
    Alltså drygt 300 kr per timme? Då kan jag ju likaväl anlita flyttfirman som för 450 kr per timme har två personer till vårt förfogande
    Ja det lät lite mycket. Säg 500:- per person då. Jag hade dock inte burit en jävla massa lådor för 500;- men det är ju jag. Det är ju inte bara jobb utan även tungt för kroppen.
  • Carambolan
    viseversa skrev 2017-04-17 11:23:02 följande:

Ja det lät lite mycket. Säg 500:- per person då. Jag hade dock inte burit en jävla massa lådor för 500;- men det är ju jag. Det är ju inte bara jobb utan även tungt för kroppen.

Inte jag heller nu för tiden men när jag var 16 gjorde jag det gladeligen för då var ju en femhundring en halv månadslön :)
  • Tjofaderittan hambo

Det blir inte så mycket bärande Vi har lånat ihop 5 st pirror och det går att köra hela vägen ut och sen på nya orten är det 5 trappsteg, där blir det ju bärande eller iaf  dragande uppför trappan.

Svar på tråden Hur mycket betala för bärhjälp vid flytt?