• Längtanefterpluset

Slutat med Cerazette efter 4,5år, försöker bli gravida

Hej, jag slutade med Cerazette den 4 april, efter att ha ätit dom i 4,5 år.. inte haft någon mens utan typ 2 blödningar på 1-2 dagar/gång..

Vi försöker bli gravida nu jag o min sambo.. har haft ägglossning och jätte ont i magen.. magen är svullen samt en molnande känsla.. flytningar(aldrig haft de förut) mår illa lite då och då.. är det förtidigt att ta test? Alltså 2 veckor sedan ja slutade med pillrena samt att vi har haft sex säkert 10 gånger sen dess.. tack på förhand?

• Svar på tråden Slutat med Cerazette efter 4,5år, försöker bli gravida
  • anna7607

Alldeles för tidigt. Men köp ägglossningstest så ser du när du har den.

• EpicNurse

Ja det är för tidigt. Man får nästan alltid graviditetssymtom när man slutar med p-piller.

Hur har du fått bekräftat att du har haft ägglossning? Man brukar ju först få en bortfallsblödning som resultat av att man slutat med preventivmedlet, sedan ägglossning efter ett par veckor/någon månad och sedan mens 2 veckor efter det

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Längtanefterpluset

Ja eller alltså det va precis samma känsla och ännu ondare än vad jag brukar ha innan mens.. det va som att nu kommer mensen vilken dag som helst.. så jag antar att det va ägglossning..

• Jag är bara jag

Att du på så oerhört kort tid både skulle hunnit ha äl, blitt gravid på studs och hunnit få symptom är inte möjligt. Det kan ta månader innan kroppen repar sig efter pilleravslut.

Svar på tråden Slutat med Cerazette efter 4,5år, försöker bli gravida