• Gacako

Ingen sexlust

Hjälp mig, har tappat min sexlust helt. Den är obefintlig. Allt ändrades när jag blev gravid och födde barn för lite mer än 1 år sen, hade en hemsk förlossning med svåra komplikationer som ja lider av än i dag. Men de är inte de att ja har speciellt ont vid samlag (det kan kännas obehagligt ibland) men problemet är att min lust är helt borta, inte de att ja inte känner attraktion till min sambo känner mig inte alls sugen av någonting, även försökt med porr bara för att se om ja får upp lusten, men neeej. Någon som har tips och råd på vad ja kan göra. Vi har sex ungefär 2 ggr i månaden nu alltid runt ägglossning då vi vill ha ett till barn. Och då gör ja det mest för att få de överstökat och för att ja tycker synd om min sambo som aldrig får ligga längre.

• Svar på tråden Ingen sexlust
  • Mankan75

Hur mår du förutom problemet med minskad sexlust? Många gånger kan det vara svårt att sätta fingret på varför kroppen reagerar si eller så. Många gånger kan det bero på depression, sjukdomar, stress eller hur livet ser ut just nu. Nått man kan se till själv är att sköta sömn, mat och träning så vinner man mycket bara där. Kan vara så enkelt som brist på nått i kroppen. Sen kan det finns behov av att träffa någon att prata med för att klura ut vad det kan vara om du är frisk i övrigt.

Jag hoppas att du lyckas klura ut vad problemet sitter. 

/M

• Gacako

Jo har funderat på om de kan ha någon speciell orsak men mår bra med mig själv och med livet i övrigt, kan inte träna eller hålla igång som ja gjorde förr på grund av mina förlossningsskador som ställer till de för mig så fort ja går för fort eller försöker ta i lite på gymmet. Sömnen är inte det bästa då vår son sovit otroligt dåligt sen han föddes, men känner mig inte övertrött ellee utmattad som ja gjorde för några månader sen. Så över lag mår ja bra. Kanske ska pröva äta lite vitaminer och kosttillskott, kanske kan vara så att ka har nån brist av nå?

Svar på tråden Ingen sexlust