• pricken85

Reagerar era barn i magen på ljud utifrån?

Hej!

Jag är gravid i vecka 25+5 och upplever inte att mitt barn direkt reagerar på ljud utifrån. Igår när munspel spelades så blev det dock mycket rörelser (vet inte om det var slumpen bara). Men i övrigt reagerar den inte alls på plötsliga ljud, höga ljud eller dylikt. Är det normalt? Glad

• Svar på tråden Reagerar era barn i magen på ljud utifrån?
  • Anonym (Senare)

Min bebis reagerade på höga, plötsliga ljud i magen. Men det var inte förrän längre fram i graviditeten. Tror att hon var för liten innan för att jag skulle känna någonting.

• Fröken W
    pricken85 skrev 2017-04-18 13:19:30 följande:

Hej!

Jag är gravid i vecka 25+5 och upplever inte att mitt barn direkt reagerar på ljud utifrån. Igår när munspel spelades så blev det dock mycket rörelser (vet inte om det var slumpen bara). Men i övrigt reagerar den inte alls på plötsliga ljud, höga ljud eller dylikt. Är det normalt? 

När jag var gravid så var jag med mina elever på gröna lund, dottern sprattlade som sjutton när vi var där. Var då runt vecka 24 tror jag.
  • pricken85
    Anonym (Senare) skrev 2017-04-18 13:43:09 följande:

Min bebis reagerade på höga, plötsliga ljud i magen. Men det var inte förrän längre fram i graviditeten. Tror att hon var för liten innan för att jag skulle känna någonting.

hur långt fram i graviditeten var du då? Glad
  • Rödtjärnens Anna

Jo då.. hen reagerar ofta på ljud, senast på motorsåg.. men har också känt hen reagera på musik. Kan inte säga när det började, v 18-20 kanske.. Är idag i v 27.

• pricken85
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-04-18 15:42:15 följande:

Jo då.. hen reagerar ofta på ljud, senast på motorsåg.. men har också känt hen reagera på musik. Kan inte säga när det började, v 18-20 kanske.. Är idag i v 27.

Vad härligt!! Hur högt spelar du musiken för att bebis ska reagera? reagerar den alltid på hög musik eller bara ibland? Drömmer
  • Rödtjärnens Anna
    pricken85 skrev 2017-04-18 16:06:32 följande:

Vad härligt!! Hur högt spelar du musiken för att bebis ska reagera? reagerar den alltid på hög musik eller bara ibland? 

Spelar väl normal lyssnimgsvolym. Tycker inte att hen reagerar mer på hög volym.
  • Anonym (Senare)
    pricken85 skrev 2017-04-18 14:02:06 följande:

hur långt fram i graviditeten var du då? 

Jag tror jag var typ i vecka 30-35. Men hon reagerade bara på höga, plötsliga ljud och ryckte till. Kan inte minnas att hon reagerade på andra ljud direkt. Men hon reagerar fortfarande på samma ljud utanför magen :)
  • Treansresa

Har inte märkt att min reagerar på höga eller oväntade ljud ännu, är i v 28. Däremot kan det vara en cirkus där inne och såfort klassisk musik startas i mobilen bredvid magen så blir den helt still! Och när musiken stängs av börjar den böka runt igen:)

Svar på tråden Reagerar era barn i magen på ljud utifrån?