• Grus grus

När känner man sig nöjd?

Har två barn varav den yngsta blir ett i sommar. Jag börjar även närma mig 40 så jag känner, eller kände, att jag var nöjd. Men nu när jag började överväga att sluta amma, blev det en så stor sorg för mig. Att inte amma mer. Aldrig någonsin. Att aldrig mer få vara gravid eller föda barn. Att aldrig mer få gosa med liten bebis. Åh vilket bebissug jag fick på en gång. Men när jag tänker på att ha en 1,5- åring och en nyfödd, samtidigt som jag ska hinna med äldsta barnet som är elva år, då känns det inte alls lockande med ett barn till. Är rädd för stressen!

Men sen kommer det igen, att aldrig mer få....

När är det nog? Är det bara en acceptans-process jag går igenom just nu, eller är det ett äkta bebissug? Det jag undrar är alltså, hur känns det när man vet att man är färdig och att det inte ska bli fler barn?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Svar på tråden När känner man sig nöjd?
  • Cecese

Jag trodde att jag aldrig skulle känna mej klar men när jag väntade fjärde barnet kände jag starkt att efter det här är jag nöjd. Han kom med akutsnitt och jag steriliserades samtidigt. Det är 8,5 år sen och jag har aldrig ångrat mej. 

• Grus grus

Jag kände mig också väldigt färdig efter sista graviditeten. Men nu när det är dags att sluta amma känner jag mig absolut inte redo att släppa detta. Är det bara normal sorg när man vet att man aldrig ska ha fler barn, eller är det ett "äkta" bebissug?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Cecese

Ingen aning för efter sista barnet har jag absolut inte känt varken sorg eller sug efter flera. Jag har bara känt att det varit skönt att barnen börjar bli större. 

Svar på tråden När känner man sig nöjd?