sammandragningar eller vad är det?
Hej. Gravid med andra barnet i slutet av vecka 17. Hade med första barnet (gravid för 6 år sedan!) inga särskilda känningar och tror aldrig jag upplevde sammandragningar heller.. blev igångsatt så det startade aldrig av sig självt heller.
Nu har jag ofta, till och från som molande värk längst ner i magen. Det liksom drar och molar.. kan inte beskriva det bättre, haha. Känner hur livmodern drar ihop sig, särskilt när jag ligger ner och detta sker.
Det gör inte ont, men jag känner en lite lätt känsla av att jag vill springa på toaletten (nummer 2.)
Är det sammandragningar? Eller ? Hur har NI upplevt dem? Vet att man kan känna dem såhär tidigt, speciellt med andra barnet. Sammandragningar ska inte vara farligt eller konstigt bara det inte gör ont. Det påminner lite om mensvärk. Har jag för mig!
Hjälp mig lite här tjejer..
PS. Känt rörelser i flera veckor och enstaka sparkar då och då. Bara någon sådär helt självklar och tydlig SPARK. Men som sagt, känner ofta rörelse i magen. Tvivlar egentligen inte alls på att det inte skulle vara bebis.
Ska på RUL imorgon.